Inlägg från: HäxanSurtant3 |Visa alla inlägg
  • HäxanSurtant3

Sänk abortgränsen!

Dorian - din inställning skiljer sig helt enklet från min,. Du anser foster fram till ca v 22 är en cellklump utan någonsom helst egenvärde, eller smärregisterinsgförmåga---jämförbart med en cancersvulst. Du anser även att barn fortsätter växa okontrollerat till individer som förgör jorden och mest upplever lidande. Vidare är din åsikt att man kan abortera bort dessa foster smärfritt och att det dessutom är en bra sak att göra eftersom Sverige annars kommer få containrar fulla med oönskade spädbarn.
    Din åsikt är att kvinnor aldrig slarvar med p-medel och heller inte ljuger om dem- de fungerar helt enklet inte på alla.

Ok-du tycker så.

Det gör inte jag. Kan vi inte bara lämna det konstaterande åt sidan nu? Du försöker övertyga mig om ngt jag aldrig kommer instämma i. Dessutom ägnar du dig åt direkta personangrepp samt kommenterar mitt yrke-vilket inte är särskilt snyggt....och inte heller stämmer med FL s regler.

Du får gärna tycka som du gör men jag instämmer inte. Acceptera det.

debattörer utan vettiga budskap undanbedes...
  • HäxanSurtant3
    Dorian Ertymexx skrev 2010-03-15 10:16:31 följande:
    Intressant. Man får inte jämföra växande celler med växande celler (embryo med cancer), men man får hävda att abortlutande kvinnor är som heroinister och borde hindras från abort eftersom de kommer bli glada och lyckliga föräldrar om de bara hindras från att genomgå proceduren. Fint förtroende för kvinnor och deras fria val du har.
    nej jag har aldrig skrivit de bör hindras från abort- jag belyste den knarkande kvinnans EGNA vilja bättra sig för sitt fosters skull!! Att gravididteten isig kan få kvinnor på andra tnakr helt självmant och att de kan böjra tänak sundare just pga att de bär ett foster.

Denna kvinna övertalades inte till avstå abort av sin läkare-jag tvärtom hon fick rådet abortera...
    Men hon var fast övertyga om att behålla. Och lyckades avstå knark.
  • HäxanSurtant3
    Dorian Ertymexx skrev 2010-03-15 11:01:53 följande:
    Åååånej! Det vi diskuterar nu har inget att göra med cellklumpar eller värderingar. Du har påtalat diverse faktoider som vi visat på är osanna. Att du har din värdering är inget jag kan eller vill påverka, det är din inställning och dina faktakunskaper vi diskuterar nu, och det både kan och bör vi påverka, om de är felaktiga och kan påverka din yrkesutövning.
    ursäkta men nu börjar jag asgarva-du tycker du skall läxa upp en läkarstudernade? du är lärare vad jag vet? inte medicinskt utbildad....och du har inte din examen ännu...ägna dig åt att undervisa dina elver och låt mina lärare på läkarprogrammet godkänna mig i mina kurser,vilket de gjort hittills...

Lägg ned nu.
  • HäxanSurtant3
    Dorian Ertymexx skrev 2010-03-15 11:32:46 följande:
    Jag tyckte just att jag, vi, läxade upp dig.
    Lägg ned. Jag har noll förtroende för en sk lärarstudernade som tycker jorden håller på förintas av ondsinta lidande männskor och som anser foster är en hjärndöd cellklump jämförbara med cancersvulster och tror Sveriges containrar kommer svämma över av oönskade spädbarn om man sänker abortgränsen till v 12.

• HäxanSurtant3
    Triskele skrev 2010-03-15 12:18:38 följande:
    Det kan ske en anknytningsprocess under graviditeten, det är inte något som alltid sker. Jag tycker det är dumt att chansa när det kommer till barns framtida lycka. Jag känner det lilla monstret röra sig regelbundet, men än så länge finns det ingen person att anknyta till, så alltså vore det bara självbedrägeri från min sida att anknyta. För vad anknyter man egentligen till innan det finns ett medvetande?  Jag är som sagt inte villig att chansa med barns liv. Dom förtjänar bättre än ett kanske.
    jo man upplever det ju olika. Själv märkte jag redan vad min son hade för personlighet i magen...och det stämde väl sedan då han fötts.

Nej visst känner man sig totalt övertygad om sin olämplighet som förälder vi dett givet tillfälle så är väl abort att föredra. Har bara svårt tro det i Sverige är helt hopplöst klara av och ge sitt barn en lycklig barndom...och man växer med uippgiften. Jag har då aldrig hört en enda förälder säga de uppriktigt ångrar sina födda barn. Däremot hör men om folk som ångrat sina aborter.
  • HäxanSurtant3
    Triskele skrev 2010-03-15 12:45:19 följande:
    Med tanke på vilket tabu det är att säga att man ångrar sina barns existens så är jag inte speciellt förvånad över att inte ha hört det. Inte för att vara sån, men jag finner det osannolikt att du kunde uppleva en personlighet innan denna utvecklades. Vilket den inte kan göra innan medvetandet uppstår. Rent krasst sett alltså.
    jo se du jag kände på det sätt han sparkade och svarade då jag puffade på honom  . jag förställde mig hur man vara som person, hans kynne och ja det stämde mkt väl....kalla det flum eller vad du vill men så anknöt jag/vi och det kändes mkt bra!

Du har aldrig varit gravid i senare delen av en graviditet så du vet ju inte hur det känns/upplevs, eller hur?
  • HäxanSurtant3
    Fru U skrev 2010-03-15 12:54:05 följande:
    De flesta eftersom man räknar med 1 graviditet per 200 användare NÄR de används korrekt.
    jo det är sant. Men av alla som kommer för att göra en abort så talar inte alla sanning om att de tagit sina piller korrekt...det är det jag menar..inte det faktum att p-piller i sig inte är 100% säkra.
  • HäxanSurtant3
    Dorian Ertymexx skrev 2010-03-15 16:12:46 följande:
    Det har jag. Och det är väldigt vanligt, till och med. Men som CS säger så är det tabu att säga något sådant.
    Tragiskt ångra sina barn-mkt deprimerande syn på sig själv och livet...

Är glad jag är en postiv person som inte grottar ned mig i djupa resonemang om hur hemskt livet är utan istället njuter av det.

Jag är även glad över att jag har moral och etik i bakhuvudet då jag tänker på min egen reproduktion och jag är glad över att jag inte låter oöverstigliga "hinder" i livet stoppa mig. Jag är tacksam över att jag inte ger upp och resignerar inför motstånd och heller inte slösar bort mitt liv på att må dåligt...

Trist för dem som ångrar sina barn-det är verkligen tråkigt.

Jag är tvärtom oerhört tacksam över min underbare son- den finaste ungen på jorden! Det bästa som hänt mig.
  • HäxanSurtant3
    Dorian Ertymexx skrev 2010-03-15 16:11:41 följande:
    Du anar inte hur litet förtroende jag känner för en läkarstuderande som inte kan läsa, eller ta till sig vad som skrivits - ens i de texter hon själv citerar!
    personangrepp...låg debatt teknik.
  • HäxanSurtant3
    SaramedM skrev 2010-03-15 16:59:59 följande:
    detta får du inte berätta här! det är ett klart brott mot tystnadsplikten
    nej patienten kan inte spåras. Detta förekommer varje dag på sjukhusen runt om i Sverige-det är ett typfall. Likaväl som det kommer in trafikolyckor och hjärtinfakter varje dag.
Svar på tråden Sänk abortgränsen!