• Ohana 84

agnus castus, munkpeppar

aaaa skrev 2010-06-20 14:22:03 följande:
    Jättekul!!

Gick du från svaga streck dagen innan till jättestarkt dagen efter?

Själv så hade jag ett streck för fem dagar sen som var cirka 50% av teststrecket. Då fick jag upp hoppet. Men sen dess har strecken varit enbart 10-20% av teststreckets styrka... Hoppas dock att det ska komma ett "plötsligt" positivt senast imorgon...
    Ja ja har haft svaga streck hela veckan.. alltså riktigt svaga.. fram till i fredags o sen på lördagen blev d jätte starkt.. så ja det gick från svagt till jättestarkt =)

Men förra månaden hade ja som du.. strecket va NÄSTAN lika starkt som kontrollstrecket, så ja trodde det va min äl.. men fortsatte testa just för att ja kände mej osäker.. och en vecka senare va det jätte starkt, så fortsätt testa du så kanske det bara är det att den är lite sen?
  • Ohana 84
    JaneDoe10 skrev 2010-06-20 15:13:07 följande:
    Lyllo dig! Grattis! Verkar dock inte vara ett mirakelmedel för mig, och då har jag ju ändå aldrig haft problem i form av PCO eller så... Själv får jag ge upp drömmen om ett + i sommar!
    Men vilken dag är du på? Äl kan inte vara sen?
  • Ohana 84
    JaneDoe10 skrev 2010-06-21 11:30:19 följande:
    Nu fick jag utslag på äl-testet. Men jag gillar inte att ACgjort cykeln LÄNGRE och inte kortare.. Äter en cykel till men blir det ändå längre så skiter jag nog i det...
    Du ser, där kom den =) Nu har ni en chans denna månad iaf!

Men du brukar ha äl utan AC me då? Du ville bara ha kortare cykel?
    Min cykel nu med AC ligger på 34 dagar, och det har den gjort dom få gånger jag fått äl av mej själv oxå.. Visst det är surt att alltid vänta 3 veckor istället för 2 efter mensen innan äl kommer,  men nu har ja ju iaf äl! Vilket va mitt syfte med AC =)

Men vi får hoppas att du inte behöver använda AC en cykel till då ;)
  • Ohana 84
    Night sky skrev 2010-06-23 14:00:55 följande:
    Jag tänkte i den här omgången ta AC två gånger om dagen istället för tre gånger som jag gjort hittills. Alltså dela upp 30 droppar på morgonen och 30 droppar på kvällen.
    För som jag läst det så säger de på tyska/engelska sidor att de rekomenderar en dagsdos om 60droppar på morgonen. Medan det står på flaskan jag köper 15-20droppar 2-3 gånger/dag.
    Sen tänkte jag också på er som äter tabletterna ni tar ju också 1 tablett (á 1000mg?) om dagen om jag fattat saken rätt, stämmer det?
    Jag har med funderat i de banorna.. blir ibland att man nästan glömmer den där gången mitt på dagen.. lättare att bara ta på morronen o kvällen när man ändå borstar tänderna o så=)
    Men tror ja beställer piller till nästa gång.. mer praktiskt att bara ta en gång om dagen =) Fast trivs ändå med dropparna på något sett, nu tycker ja typ d smakar gott haha
  • Ohana 84
    Night sky skrev 2010-06-24 00:01:04 följande:
    Ja, jag håller med dig och när man jobbar är det ju jättelätt att man glömmer mitt på dagen eller för den delen glömmer dropparna hemma.
    Jag har också funderat på att köpa tabletterna nästa gång jag behöver mera för som du säger tabletter är ju lite enklare, speciellt om man bara tar en tablett om dagen. Och eftersom de på tyska/engelska sidor skriver att de rekommenderar en dos på morgonen så kan det ju inte vara helt fel liksom.
    Hehe.. jag har vid tillfällen droppat dropparna direkt i munnen och sedan druckit vatten ur kranen för att jag varit för lat för att hämta mig ett glas att blanda dropparna i ... som du säger man vänjer sig vid smaken! Skrattande
    Haha det kommer antagligen jag med göra nu i helgen.. ta dropparna direkt i munnen o sen vatten.. ska ut på en ö över midsommar så inte 100 man har glas varje gång man ska ta=)

Vi ska utomlands om ett par veckor o då känns det lättare att ta piller på morronen än att ha me sej dropparna överallt så ja tänkte beställa i veckan!!
    helena29 skrev 2010-06-24 07:47:13 följande:
    Jag tar tabletter från vitaminbutiken.se. Men jag tar två stycken varje morgon. Hur smidigt som helst. Ingen fara att ta 2 tabletter i 1-2 månader. I början kan man behöva lite mer för att få upp nivåerna i kroppen. Ni slutar väl inte vid ÄL?
    Tänkte ta hela cykeln denna månad.. elle jag gör det för hade äl för en vecka sen ca =) Men förra slutade jag vid äl
  • Ohana 84

Hej alla!!
    Nu är mina droppar snart slut (2a flaskan), och ska även utomlands nästa vecka så tänkte beställa tabletter denna gång då det känns mer praktiskt..
    Så ni som äter tabletterna vilka köper ni? Lamberts som finns på vitaminbutiken.se är det den de flesta äter?

DevilsDaughter hade jag varit du hade jag börjat med en gång.. skulle det visa sej att du ändå är gravid är det ju bara att sluta då =)

• Ohana 84
    helena29 skrev 2010-06-28 11:26:30 följande:
    Japp, jag äte Lamberts. Smidiga! Jag tar två st på morgonen, men vet inte om det är nödvändigt. Tänkte att jag tar två stycken nu i början så kroppen får sig en kick! Tar kanske ett tag innan kroppen bygger upp sina nivåer.
    Hmm ja verkar ju inte lyckas logga in på deras sida efter jag gjort en användare =/ Får testa hemma på egna datorn sen!

Jag har ju tagit dropparna rek dos och det har varit perfekt.. så ja håller mej nog till en tablett istället för att överdosera.. Bygger upp sina nivåer av vad menar du? Det är ju inga hormoner i AC, utan AC gör att kroppen stabiliserar hormon nivåerna (minskar/ökar) ..Så ja tror inte det gör någon nytta att överdosera..
    På vitaminbutikens hemsida står ju "VARNING: Överskrid aldrig den rekommenderade dagliga doseringen. Större dosering än vad tillverkaren rekommenderar kan ge biverkningar."

Men du får känna efter lite.. sålänge du inte märker några negativa effekter är det ju lugnt!
  • Ohana 84
    helena29 skrev 2010-06-28 12:08:07 följande:
    Mmmm, säkert ingen nödvändighet att överdosera och inte heller farligt tror jag. Bygga upp sina nivåer, ja det kanske var fel ordval. Man brukar ju säga att man bygger upp sina nivåer av vitaminer tex. men AC är ju något annat....Men i vilket fall så kan det ta ett tag innan kroppen reagerar på AC. Det där med varning står på ALLA produkter... Jag mailade och frågade honom om man kan ta två tabletter och fick till svar att det inte är farligt på något vis. Han har haft flera kunder som tagit två tabletter om dagen i 1-2 månader. Han skerv att det mest är i början som man kan behöva en högre dos. Sedan kan man minska igen. Men visst kan man bara ta en tablett och det ska säkert vara tillräckligt! Helt upp till var och en. När jag ätit upp denna burken så ska jag bara ta en om dagen.
    Vad har du märkt för positiva effekter hittils?
    Ok, ja dåså.. då borde det ju inte vara några problem!!
    Jag har ätit AC i två månader snart och hade äl båda månaderna på dag 21.. innan dess hade ja ca 2 äl:ningar på 6 månader.. så tidigare kunde min cykel vara på upp till 55 dagar, och nu ligger den på 34 så jag är toknöjd med resultatet..
    Och jag fick restultat redan första månaden, så för mej räcker nog med vanlig dos.. fast tar ju dropparna men det måste väl vara samma styrka som tabletterna?

Fast som sagt så har jag problem med att logga in på vitaminbutikens hemsida så ja kanske tar dropparna på bodystore igen ändå
  • Ohana 84
    DevilsDaughter skrev 2010-06-29 11:42:11 följande:
    Ok, men lita inte fullt på testen, man kan ha ÄL ändå. Min cykel är mellan 25-29 dagar, jag använder ÄL-test, och när jag får utslag på det så vet jag när jag ska få mensen. Får jag utslag på ÄLtestet på dag 18 så får jag mensen på dag 28, får jag utsag på dag 15 så får jag mensen på dag 25 osv. Men då räknar jag DAG 1 i cykeln som dagen efter mensen kommer och sista dagen i cykeln då mensen kommer. Vet  att det är fel, men har blivit en vana då jag trodde att man räknade så. Därför jag trodde att jag hade en lutealfas på 10 dagar när den egentligen är 9 och på senare tid 8. Jag känner av ÄL oftast, har då ont i livmoder/äggstockar, men har i princip aldrig ÄL-sekret, vilket jag är lite orolig över.
    Såg det du skrev om äl-sekret.. jag har nämligt heller aldrig märkt av det, och har funderat mkt på det så jag mejlade barnmorskorna här på "expert" forumet på FL.
    Min fråga var ungefär "måste man verkligen ha äl-sekret för att kunna bli gravid?"

Och till svar fick jag:
    Hej!
    Bra fråga! Svaret är nej.
    Viktigast är att ha regelbundna samlag så att spermier finns redo när ägget släpper.
    Lycka till!
    /Therese

Så då kändes det lite lugnare!! ;)
  • Ohana 84
    Fialotta82 skrev 2010-06-29 17:44:07 följande:
    Hej på er! Har ju ätiti pergotime under de senaste 3 månaderna men så fick ja nu göra ett uppehåll då kliniken har sommarstängt.... å köpte hem ac och har sen dag3 ätit 2000mg varje dag MEN igår på dag 12 så fick jag en blödning(!) Är det någon här inne som har varit med om nåt liknande?

Tacksam för svar!
    ~2010 SKA bli vårt år~
    Hej
    Men om du äter 2000mg så tar du alltså 2 tabletter om dagen och inte 1 tablett som är rekomenderat på burken?.. menar inte att det är fel, men du kanske ska gå ner till 1 tablett bara? Det står ju trotts allt  "VARNING: Överskrid aldrig den rekommenderade dagliga doseringen. Större dosering än vad tillverkaren rekommenderar kan ge biverkningar."
    Så jag tror mkt väl överdosering kan göra att man tex får blödningar!!

Bara ett tips =) Lycka till!
Svar på tråden agnus castus, munkpeppar