• MammaVeronika

Bebisar i Borås hösten 2010

Hej!

Då har vi nu blivit några som ska ha bebis i borås hösten 2010. Så nu är det dax att slå ihop våra trådar till en då det började bli rörigt med alla trådar.

Ja nu är vi som sagt några med bf hösten 2010 som dragit igång en egen mammagrupp. Dem flesta har bf i augusti/september så vi tänkte hålla ihop nu och längta, vänta, tjata, och gnälla av oss ihop

Vi tänkte försöka hålla ihop och lära känna varandra lite bättre så man kan fortsätta umgås även när dem små har anlänt. Så en hel del fikastunder och kanske lite pysseldagar hoppas vi få ihop. Försöka ses lite regelbundet.

Vi är ju ett gäng som precis har börjat löra känna varandra men vi hoppas ju på att fler hittar hit såklart

Så alla med bf i höst, kom igen, nu tjatar vi på

Home is where my heart is
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-11 21:19
    Här är vår bf-tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-11 21:20
    Länken då med ja www.familjeliv.se/Forum-11-263/m51317715.html
  • Svar på tråden Bebisar i Borås hösten 2010
  • MammaVeronika

Hej!

Ja jättrevligt var det i tisdags! har mått lite halvkass så har inte varit så aktiv här, vart ganska yr å så, sen igår så svimmade jag så nu har jag pratat med barnmorskemottagningen och skall börja med järntabletter idag sen skall jag till min barnmorska på tisdag för koll av blodvärde samt blodtryck. Så hoppas man kan bli piggare snart.

Ang nästa träff så kan vi ta det här om det blir på dagtid om ingen annan har annat förslag. (Vi bor litet å gubben kommer hem strax efter 16)

• Lilla JJ

Hej tjejer!

MammaVeroniKa: Usch låter inte roligt att du svimmar. Hoppas det går över snart.

Jag har varit sjukt trött de sista dagarna. Antar att det är för att jag börjat jobba igen. Därför ska jag först och främst ta det lugnt i helgen.

• tindratindra

Jag kan på onsdag efter kl 13 :) annars har jag svårt dagtid...

• cizza
    MammaVeronika skrev 2010-03-26 14:09:07 följande:
    Hej!Ja jättrevligt var det i tisdags! har mått lite halvkass så har inte varit så aktiv här, vart ganska yr å så, sen igår så svimmade jag så nu har jag pratat med barnmorskemottagningen och skall börja med järntabletter idag sen skall jag till min barnmorska på tisdag för koll av blodvärde samt blodtryck. Så hoppas man kan bli piggare snart.Ang nästa träff så kan vi ta det här om det blir på dagtid om ingen annan har annat förslag. (Vi bor litet å gubben kommer hem strax efter 16)
    aj då hoppas du känner dig bättre med järn tabletterna nu då
    Jag kan när som helst eftersom jag inte jobbar och har väldigt långtråkigt på dagarna . Men ta det när ni andra kan.
    Annahp skrev 2010-03-26 08:56:24 följande:
    Kom just på att vi ska på 30-års fest på lördag, temat är Charter! Någon som har något tips på vad man kan ha på sig?! Sommarklänning tänkte jag, men det kanske är lite tråkigt....
    Va kul alltid kul med lite tema sommar klänning blir väl perfekt med en sommar hatt till spexa till det lite med detaljer går ju alltid
    J K skrev 2010-03-26 09:36:30 följande:
    Hej hej. Här är det lugnt i helgen. Har inte riktigt kunnat planera för jag vet inte om min Peter kommer vara hemma eller ej (han har ju jobbat i Kungsör i veckan, och kanske inte kan komma hem i helgen heller). Det får jag veta idag någon gång, och kommer han inte hem åker jag nog till Mamma i Lidköping lör-sön. :) Jag måste ju göra någonting!Idag fyller min ena kissekatt två år också, dvs. att jag håller på att skämma bort henne lite mer än vanligt. ;)
    Klart du ska göra nånting Hoppas killen kommer hem så ni får en mysig helg.
    Hälsa grattis till katten och hoppas den fått riktigt mycket mys och kärlek och god mat

Idag har jag vart på utförsäljning på novalie, köpte en "laban" tröja och "laban" hängslen och en "tummen" body. Mycket billigare ,det var iofs 2:a sort men man ser inte vad det var för fel på dom
    Hade egentligen inte råd egentligen men kläderna ropade mitt namn så var tvungen att köpa dom ju
    tindratindra skrev 2010-03-26 06:41:15 följande:
    Jag är precis påväg till jobbet, där har jag 18 stycken som är i en väldig trotsålder... ;) Jag har inga planer alls i helgen. Är så sugen på att åka till Ullared, men tyvärr känner inte min sambo samma längtan...Jag hade min moderkakan högt i framvägg, vad betyder det??Här är min blogg förresten om någon vill läsa... :)www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?arti...
    JAg var i ullared nyss men är sugen igen att åka dit får aldrig nog av shoppning
    Jag vet inte riktigt vad det betyder när moderkakan är högt i framväggen men kanske kan ana att man kanske inte känner sparkarna lika tydligt i tidig graviditet? jag vet inte men ja det finns nog bättre svar om man googlar det.
  • J K
    cizza skrev 2010-03-26 18:37:23 följande:
    Klart du ska göra nånting  Hoppas killen kommer hem så ni får en mysig helg.
    Hälsa grattis till katten  och hoppas den fått riktigt mycket mys och kärlek och god mat 
    Jippie, han kom hem. *glad* :D
  • cizza
    J K skrev 2010-03-26 18:59:35 följande:
    Jippie, han kom hem. *glad* :D
    Vad skönt själv ska jag gå ner strax med killen och kolla på en skräckis "13spöken" heter den. Jag har inte kollat på skräckfilm på evigheter får se hur det går
  • MammaVeronika

på onsdag funkar för mig, men skall dock iväg ovh hjälpa sofia flytta vid 15:00 (eller ja vi skall köra å grabbarna bära hihi)

me kan ni vid 13 så kan vi ju kanske boka det? vart ska vi vara? här eller någon annan som känner sig manad? för min del går det bra men måste som sagt åka vid 15.

Jo nu är jag piggare men beor nog mest på att jag tagit det väldigt lugnt hihi, blir en lugn helg, lite kalas för sambons syskonbarn imorgon sen lite påskplanering på söndag em.

• MammaVeronika

powerpill: vad skönt att han kom hem till helgen, då vill man gärna ha dem hemma hihi :)

• J K

Onsdag funkar fin-fint för mig, vilken tid som helst. Som sagt kan vi inte vara här än, för vi har inte kommit iordning efter flytten.

Veronnika och Cizza: Ja, det är skönt att han är hemma. :)

Ha en trevlig fredagskväll allihop! :)

• Annahp

Jag kan också onsdag eftermiddag. Skolar in Alva tills 14, men efter det kan vi komma en sväng :)

Svar på tråden Bebisar i Borås hösten 2010