• MammaVeronika

Bebisar i Borås hösten 2010

Hej!

Då har vi nu blivit några som ska ha bebis i borås hösten 2010. Så nu är det dax att slå ihop våra trådar till en då det började bli rörigt med alla trådar.

Ja nu är vi som sagt några med bf hösten 2010 som dragit igång en egen mammagrupp. Dem flesta har bf i augusti/september så vi tänkte hålla ihop nu och längta, vänta, tjata, och gnälla av oss ihop

Vi tänkte försöka hålla ihop och lära känna varandra lite bättre så man kan fortsätta umgås även när dem små har anlänt. Så en hel del fikastunder och kanske lite pysseldagar hoppas vi få ihop. Försöka ses lite regelbundet.

Vi är ju ett gäng som precis har börjat löra känna varandra men vi hoppas ju på att fler hittar hit såklart

Så alla med bf i höst, kom igen, nu tjatar vi på

Home is where my heart is
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-11 21:19
    Här är vår bf-tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-11 21:20
    Länken då med ja www.familjeliv.se/Forum-11-263/m51317715.html
  • Svar på tråden Bebisar i Borås hösten 2010
  • J K
    Lilla JJ skrev 2010-05-20 17:34:43 följande:
    Mmmm värmen är jättejobbig. Måste ut och handla en TUNN klänning känner jag.
    Ja, jag köpte en klänning/tunika idag som var rätt tunn, annars får det väl duga med linne och kjol i sommar.
    bamse10 skrev 2010-05-20 17:36:29 följande:
    Tack:-P Jag lider jag med, men det är alltid jobbigt när det är så varmt som det var idag, varesig jag är gravid eller inte. Tacka vet jag åskan
    Ja, det är klart. Men jag upplever att jag är jättevarm nu under grav. även om det inte alls är särskilt varmt ute, så denna dagen har varit olidlig. Har haft 27 grader INNE i lägenheten, även om jag hade fönstren öppna, haha.

Ja, det var skönt att åskan kom, nu är det lite svalare igen.
    BF 13 sept. 2010, längtar! - www.janejohansson.se/
  • J K
    Elin o Simons mamma skrev 2010-05-20 18:01:03 följande:
    Värmen håller på att ta kål på mig känns det som och då har sommaren inte börjat än -phuw. Var tvungen att gå och köpa mig ett par halvlånga byxor idag då jag höll på och flyta iväg när jag satt och väntade på min sambo i stan vid lunch. Men nu kanske det bli lite goare värme med tanke på åskovädret som varit i eftermiddags.
    Ja, nu är det lite svalare ute. Jag har på mig trekvartsleggins och en stor, flygig klänning idag. Egentligen hade jag nog velat gå hel-näck, haha! :-P
  • tindratindra

Ja kul med nya i tråden =) Grattis till era bebismagar också...

Jag är nog den enda som inte tycker att jag är varmare än vanligt. Jag är ju väldigt frusen i vanliga fall... Så jag trivs hur bra som helst nu när värmen börjar komma!

Jag borde också tänka på sötsakerna.. Rollokola är det nya som jag äter hela tiden...

Imorgon ska vi ha fest för sambons bror som fyller år, ska bli kul. Sen på lördag ska jag åka in till göteborg och shoppa lite tänkte jag. Hoppas solen kommer fram bara :)

• ZbrushEr
    bamse10 skrev 2010-05-20 16:19:20 följande:
    Ny i tråden. Jag har bf 10/10.
    Elin o Simons mamma skrev 2010-05-20 17:29:36 följande:
    Hej! Får man vara med i denna tråd ? Är en gravid tjej på 34 år som bor i Borås och som ska ha en liten i mitten av oktober.
    Hej vad trevligt att ni kikar in... Självklart är ni välkomna...{#lang_emotions_smile}
  • cizza

Oj vad roligt och välkomna för er nya och STORT Grattis

lillaJJ: tur som sagt att det inte är så många veckor kvar då som du säger men tråkigt ändå

Är lite smått trött idag så orkar inte skriva så mycket

Tänkte bara kollat med er om vi ska bestämma en dag i veckan med tid som vi ALLTID träffas? Lilla JJ tog upp det förra fikat och vi tyckte det var en bra deal

FÖRSLAG!!!!!!!!!

• ZbrushEr

Idag har varit väder a la duga... Före åksvädret picknickade vi på en filt på gräsmattan. Så himla gott..verkligen sommar i luften...Mina större söner ville ned till vattenverket och sola :) När de åska å regna som värst sov vi som stockar. Va inne å kolla på bt såg att åskvädret gjort sitt. Hur har er åskdag varit?

• J K
    cizza skrev 2010-05-20 23:25:42 följande:
    Tänkte bara kollat med er om vi ska bestämma en dag i veckan med tid som vi ALLTID träffas? Lilla JJ tog upp det förra fikat och vi tyckte det var en bra deal FÖRSLAG!!!!!!!!!
    Ja, en riktigt bra idé! För min del fungerar tisdagar, onsdagar och torsdagar.
  • J K
    ZbrushEr skrev 2010-05-20 23:40:24 följande:
    Idag har varit väder a la duga... Före åksvädret picknickade vi på en filt på gräsmattan. Så himla gott..verkligen sommar i luften...Mina större söner ville ned till vattenverket och sola :) När de åska å regna som värst sov vi som stockar. Va inne å kolla på bt såg att åskvädret gjort sitt. Hur har er åskdag varit?
    Åh, låter härligt med picknick!

När det åskade som värst här hemma i Fritsla var jag ute och promenerade till bussen, haha. Hela marken skakade, kändes det som!!

Sedan hann jag vara en halvtimme-timme i Borås ungefär, sedan kom åskvädret dit. Men jag hann "sola" lite på stora torget i alla fall.
  • bamse10
    Lilla JJ skrev 2010-05-20 17:29:03 följande:
    Åh vad spännande. Jag väntar också mitt första barn. Är beräknad 2/8. Så jag står näst på tur i tråden att få träffa min bebis. Hur mår du och magen? Bor du i Borås eller utanför?
    Vi mår bara bra Jag bor i Borås. Vart bor du själv? Och hur mår du och din mage? Inte så jättelångt kvar för dig då
  • bamse10
    cizza skrev 2010-05-20 23:25:42 följande:
    Oj vad roligt och välkomna för er nya och STORT Grattis lillaJJ: tur som sagt att det inte är så många veckor kvar då som du säger men tråkigt ändå Är lite smått trött idag så orkar inte skriva så mycket Tänkte bara kollat med er om vi ska bestämma en dag i veckan med tid som vi ALLTID träffas? Lilla JJ tog upp det förra fikat och vi tyckte det var en bra deal FÖRSLAG!!!!!!!!!
    Jag har aldrig varit med och träffats, hoppas det är okej om jag joinar ändå Går ni på något fik eller har man med fika eller hur brukar ni styra upp det? Jag är arbetslös så jag kan i alla fall när som helst.
  • J K
    bamse10 skrev 2010-05-21 09:21:22 följande:
    Jag har aldrig varit med och träffats, hoppas det är okej om jag joinar ändå Går ni på något fik eller har man med fika eller hur brukar ni styra upp det? Jag är arbetslös så jag kan i alla fall när som helst.
    Klart att det är okej.

Vi har både varit på picknick, på fik och hemma hos varandra.
  • cizza
    bamse10 skrev 2010-05-21 09:21:22 följande:
    Absolut det räknade vi med Jag är också arbetslös så jag är mer än glad att göra saker hela tiden då det blir rastlöst på dagarna

Vart bor du i borås nånstans?
  • cizza
    J K skrev 2010-05-20 18:02:13 följande:
    Ja, jag köpte en klänning/tunika idag som var rätt tunn, annars får det väl duga med linne och kjol i sommar. Ja, det är klart. Men jag upplever att jag är jättevarm nu under grav. även om det inte alls är särskilt varmt ute, så denna dagen har varit olidlig. Har haft 27 grader INNE i lägenheten, även om jag hade fönstren öppna, haha. Ja, det var skönt att åskan kom, nu är det lite svalare igen.
    Vad blev det för tunika då?inköpt? Måste verkligen försöka köpa något tunnare i klädesväg jag med annars får jag väl ta ett dubbel lakan och linda in mig med
  • cizza
    ALLA JAG TÄNKTE GÖRA EN TRÅD TILL HÄR PÅ FAMILJELIV DÅ DET BÖRJAR BLI VÄLDIGT MÅNGA INLÄGG OCH SVÅRT FÖR EN OCH HÄNGA MED VAD ALLA SKRIVIT. ALLTSÅ EN FORSÄTTNING AV TRÅDEN. JHOPPAS DETTA GÅR BRA FÖR ALLA?

HÄR ÄR LÄNKEN TILL DEN FORTSÄTTNINGEN PÅ DENNA TRÅDEN JAG TAGIT MIG FRIHETEN ATT GÖRA!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m52652004.html
  • bamse10
    cizza skrev 2010-05-21 09:50:45 följande:
    Absolut det räknade vi med Jag är också arbetslös så jag är mer än glad att göra saker hela tiden då det blir rastlöst på dagarna Vart bor du i borås nånstans?
    Har nyss flyttat till Hässleholmen, hehe:-P du då?
Svar på tråden Bebisar i Borås hösten 2010