• MammaVeronika

Bebisar i Borås hösten 2010

Hej!

Då har vi nu blivit några som ska ha bebis i borås hösten 2010. Så nu är det dax att slå ihop våra trådar till en då det började bli rörigt med alla trådar.

Ja nu är vi som sagt några med bf hösten 2010 som dragit igång en egen mammagrupp. Dem flesta har bf i augusti/september så vi tänkte hålla ihop nu och längta, vänta, tjata, och gnälla av oss ihop

Vi tänkte försöka hålla ihop och lära känna varandra lite bättre så man kan fortsätta umgås även när dem små har anlänt. Så en hel del fikastunder och kanske lite pysseldagar hoppas vi få ihop. Försöka ses lite regelbundet.

Vi är ju ett gäng som precis har börjat löra känna varandra men vi hoppas ju på att fler hittar hit såklart

Så alla med bf i höst, kom igen, nu tjatar vi på

Home is where my heart is
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-11 21:19
    Här är vår bf-tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-11 21:20
    Länken då med ja www.familjeliv.se/Forum-11-263/m51317715.html
  • Svar på tråden Bebisar i Borås hösten 2010
  • s fia
    cizza skrev 2010-03-23 10:09:57 följande:
    Hur är det med dig nu med allt? Hoppas det är bättre
    Joo utsläppt från sjukan igår iaf men blää mår lite smått kasst idag... ska försöka orka mig ner o hämta ut nån ny kräkmedicin,,hoppas de e mirakelmedicin  får se om ja kanske föjer me på fikan,, beroende hur ja mår... hur mår du???
  • s fia

powerpill: jag kan påminna henne lite extra om du vill:-P ifallifall

• cizza
    s fia skrev 2010-03-23 10:13:22 följande:
    Joo utsläppt från sjukan igår iaf men blää mår lite smått kasst idag... ska försöka orka mig ner o hämta ut nån ny kräkmedicin,,hoppas de e mirakelmedicin  får se om ja kanske föjer me på fikan,, beroende hur ja mår... hur mår du???
    hoppas det hjälper nu då. Tycker absolut du ska hänga med om du orkar som sagt.
    Jag mår bara bra men har fruktansvärda foglossningar till och från men men  det är ju inte hela tiden som tur är
  • Annahp

Vad kul att ni ska ha fika och att nästan alla kan följa med. Hade varit jätte kul att träffa er, men blir lite tight för mig denna gången, men nästa gång följer jag jätte gärna med så jag får träffa er oxå :)

• s fia
    cizza skrev 2010-03-23 10:16:57 följande:
    hoppas det hjälper nu då. Tycker absolut du ska hänga med om du orkar som sagt. Jag mår bara bra men har fruktansvärda foglossningar till och från men men  det är ju inte hela tiden som tur är
    ahh har ju några timmar på mig att lyckas få i mig lte mat Åhh foglossning låter inget kul... de har som som tur inte lycktas åka på ännu... hoppas slippa det oxå... hade du de me förra oxå??
  • cizza
    Annahp skrev 2010-03-23 10:24:47 följande:
    Vad kul att ni ska ha fika och att nästan alla kan följa med. Hade varit jätte kul att träffa er, men blir lite tight för mig denna gången, men nästa gång följer jag jätte gärna med så jag får träffa er oxå :)
    Absolut det tycker jag
    Vad gör du annars? jobbar du ? Går alva på dagis? Vart i borås bor ni?
    Massa frågor
  • cizza
    s fia skrev 2010-03-23 10:25:11 följande:
    ahh har ju några timmar på mig att lyckas få i mig lte mat Åhh foglossning låter inget kul... de har som som tur inte lycktas åka på ännu... hoppas slippa det oxå... hade du de me förra oxå??
    Ja fick det i vecka 11 förra gången och ungefär samma nu men denna gången är det lite till och från och förra gången var det mer  ihållande i stort sett hela graviditeten fast dom här foglossningarna känns värre än dom jag hade förra gången lät lite invecklat kanske
  • J K
    s fia skrev 2010-03-23 10:15:26 följande:
    powerpill: jag kan påminna henne lite extra om du vill:-P ifallifall
    Det får du gärna göra, vore supersnällt! Hoppas du är okej efter sjukhusvistelsen. Känns som att mina "problem" är vardagsmat om man jämför. :/
  • Annahp

Jag har precis börjat jobba igen efter min mammaledighet, började med måndagar och tisdagar och Alvas pappa Mille har varit hemma med henne och jag onsdag-fredag. Var skönt att inte börja fulltid direkt, skulle sakna ihjäl mig efter lilla Alvisen. 1 April börjar jag jobba heltid igen tills bäbisen kommer i sept. :)

Vi började skola in Alva på dagis i förra veckan. Hon ska gå på Melltorps förskola i Sjömarken, det verkar toppen bra och hon trivs som tur är. Gulliga fröknar och mysigt dagis! Nästa vecka blir det på allvar, nu har vi bara lämnat henne någon halvtimma här och där. :)

Vi byggde hus i Lundaskog för 1,5 år sen och trivs toppen bra. Nytt område med massa barn och alla familjer är typ i samma sits. Startar familj och fixar och pular hemma. :) Var bor ni andra? :)

• s fia
    cizza skrev 2010-03-23 10:32:40 följande:
    Ja fick det i vecka 11 förra gången och ungefär samma nu men denna gången är det lite till och från och förra gången var det mer  ihållande i stort sett hela graviditeten fast dom här foglossningarna känns värre än dom jag hade förra gången lät lite invecklat kanske
    ahh liiite invecklat.. haha.. hoppas du har tur att de ger me sig lite iaf..att de inte e lika onda iaf.. även om en ihållnde molande smärta nog så väl kan vara jobbigt.
Svar på tråden Bebisar i Borås hösten 2010