• längtan87

Vi som vill plussa i juni!

Hej.
    Jag är nyfiken på vilka som vill plussa i juni.
    Jag och min sambo vill ha en bebis på våren (mars-maj) så våra försök börjar i juni :)
    Någon mer än jag som längtar?

• Svar på tråden Vi som vill plussa i juni!
  • mammasgullar
    Bamsina78 skrev 2010-06-23 08:20:43 följande:
    Samma här vill också testa NU! Var precis tvungen att ringa jobbet och säga att jag försovit  mig fast den eg. orsaken är att jag mår så illa! Försökte mig på att äta lite frukost idag men det verkar inte uppskattas av magen:) Trodde också att jag fått en nidis då det är 1 vecka kvar till mens men blöder fortfarande(mens!?) Så nu vette tusan vad jag ska tro!?
    Är din blödning som mens då?
    För min blödning var inte alls som mens utan väldigt "flytande" och rosa/röd.  Hoppas på att det är en nidis för dig !
    Min blödning kom också precis en vecka innan jag borde få mens.
    Började blöda i söndags och tror att det har avtagit nu.

Mår också illa som tusan, fyy vad illa jag mår. Funderar på att trycka i mig lite salta chips, det är i princip det enda som funkar, salta chips och frukt. Men har ingen frukt hemma.
  • Bamsina78
    AronsMamma skrev 2010-06-23 08:39:32 följande:
    Är din blödning som mens då?
    För min blödning var inte alls som mens utan väldigt "flytande" och rosa/röd.  Hoppas på att det är en nidis för dig !
    Min blödning kom också precis en vecka innan jag borde få mens.
    Började blöda i söndags och tror att det har avtagit nu.

Mår också illa som tusan, fyy vad illa jag mår. Funderar på att trycka i mig lite salta chips, det är i princip det enda som funkar, salta chips och frukt. Men har ingen frukt hemma.
    I början var den inte det utan mer som en brun//rosa flytning men igår  var det mer som "vanlig" mens:(  Men har fortfarande alla andra symptom och nu illamående! Får se om blödningen upphör under dagen! 
  • mammasgullar
    Bamsina78 skrev 2010-06-23 08:43:26 följande:
    I början var den inte det utan mer som en brun//rosa flytning men igår  var det mer som "vanlig" mens:(  Men har fortfarande alla andra symptom och nu illamående! Får se om blödningen upphör under dagen! 
    Tycker du inte ska börja oroa dig än.
    Man har läst människor som fått störtblödningar och fortfarande blivit gravida.
    Det är inte över än.
    Så länge symtomen är kvar var beredd på att det kan vara din tur!

Brukar du alltid ha regelbunden eller någorlunda regelbunden mens?
  • Starklängtan

Jag går här o inväntar BIM. Ska testa om lite mer än en vecka. Känner mej absolut inte gravid, men hoppas kan man ju...

• annakohler
    Starklängtan skrev 2010-06-23 12:44:47 följande:
    Jag går här o inväntar BIM. Ska testa om lite mer än en vecka. Känner mej absolut inte gravid, men hoppas kan man ju...
    själv har man starkare utslag på grav testet idag än igår så nu hoppas jag
  • Naura

Idag på eftermiddagen kom mensen  2 dagar för tidigt. Känns jätte trist, men samtidigt jätte skönt att slippa vänta till fredag. Testade ju imorse och när det blev neg igen så är jag inte förvånad över att mensen kom. Men har mått så himla konstigt, vet inte om det är nu första riktiga cykeln som gått efter att jag tog ut spiralen....

Men ikväll ska jag ut o äta gott o ta mig ett glas rött tror jag!

Plockar bort mig från listan och satsar på Juli istället!

BIM 1/6      Havsklippan - PLUSSAT 2/6 !!!
    BIM 3-4/6   Lollo14            PLUSSAT 2/6 !!!
    BIM 5 /6     MJF -                 PLUSSAT 3/ 6 !!!
    BIM 10/6    Caroline1985  PLUSSAT 13/6!!!
    BIM 12/6    Sooff                  PLUSSAT 10/6 !!!
    BIM 13/6    Frida1985
    BIM 15/6    Ärtan2010         PLUSSAT 18/6!!!
    BIM 16/6    Pikkumamma
    BIM 18/6    Ella30
    BIM 18/6    nike81
    BIM 20/6    Lerumstessan PLUSSAT 16/6!!!
    BIM 20/6    Lilla Emma
    BIM 20/6    Ernlia03
    BIM 24/6    Anneh                PLUSSAT  19/6!!!
    BIM Midsommarafton   MammaE2011
    BIM 24/6    annakohler
    BIM 27/6    AronsMamma
    BIM 28/6    Emau
    BIM 28-29/6 Veronica83
    BIM 28/29-6 Monique
    BIM 29/6    Linslus80
    BIM 30/6    Starklängtan
    BIM 2/7      09 11 22
    BIM 3/7      delight87
    BIM 3/7      Silverjag
    BIM 9/7      Frokenfina
    BIM 12/7   myessence

• Bamsina78
    AronsMamma skrev 2010-06-23 09:02:07 följande:
    Tycker du inte ska börja oroa dig än.
    Man har läst människor som fått störtblödningar och fortfarande blivit gravida.
    Det är inte över än.
    Så länge symtomen är kvar var beredd på att det kan vara din tur!

Brukar du alltid ha regelbunden eller någorlunda regelbunden mens?
    Hoppas absolut fortfarande!
    Har väl inte världens mest regelbundna mens, så här har det sett ut senaste halvåret;
    Dec, 4e (första blödninsdagen)
    Jan,1a
    Feb 4e
    Mars 28e
    April 31a
    Maj 28

Och nu blödning 20e ?! 
    Har molvärkt i magen och bak i ryggen idag med ( brukar inte känna så när jag har mens!)
  • delight

Plockar bort mig från listan då vi har bestämt skjuta upp barnplanerna några månader. Har fått ett kortare jobb på en annan ort många mil från sambon, så det kändes inte så kul att planera in en graviditet i samband med detta.. Önskar alla andra lycka till och grattis till er som plussat! 

BIM 1/6      Havsklippan - PLUSSAT 2/6 !!!
    BIM 3-4/6   Lollo14            PLUSSAT 2/6 !!!
    BIM 5 /6     MJF -                 PLUSSAT 3/ 6 !!!
    BIM 10/6    Caroline1985  PLUSSAT 13/6!!!
    BIM 12/6    Sooff                  PLUSSAT 10/6 !!!
    BIM 13/6    Frida1985
    BIM 15/6    Ärtan2010         PLUSSAT 18/6!!!
    BIM 16/6    Pikkumamma
    BIM 18/6    Ella30
    BIM 18/6    nike81
    BIM 20/6    Lerumstessan PLUSSAT 16/6!!!
    BIM 20/6    Lilla Emma
    BIM 20/6    Ernlia03
    BIM 24/6    Anneh                PLUSSAT  19/6!!!
    BIM Midsommarafton   MammaE2011
    BIM 24/6    annakohler
    BIM 27/6    AronsMamma
    BIM 28/6    Emau
    BIM 28-29/6 Veronica83
    BIM 28/29-6 Monique
    BIM 29/6    Linslus80
    BIM 30/6    Starklängtan
    BIM 2/7      09 11 22
    BIM 3/7      Silverjag
    BIM 9/7      Frokenfina
    BIM 12/7   myessence

• mammasgullar
    Bamsina78 skrev 2010-06-23 15:41:33 följande:
    Hoppas absolut fortfarande!
    Har väl inte världens mest regelbundna mens, så här har det sett ut senaste halvåret;
    Dec, 4e (första blödninsdagen)
    Jan,1a
    Feb 4e
    Mars 28e
    April 31a
    Maj 28

Och nu blödning 20e ?! 
    Har molvärkt i magen och bak i ryggen idag med ( brukar inte känna så när jag har mens!)
    Oj vilket skutt din mens tog mellan feb-mars, men annars verkar de ju konstigt att få en blödning nu. Hoppas verkligen på nidblödning hos dig också

Inhandlat clearblue digital idag, så nu har jag 2 test, ifall det ena blir otydligt, så ville jag ha ett som inte går att misstolka också

Sambo ledig på fredag så antingen testas det då, eller så väntas söndag in för att se om det blir nån mens eller inte.
    Inte helt bestämt än. Rädd att testa för tidigt.
  • Bamsina78
    AronsMamma skrev 2010-06-23 16:40:11 följande:
    Oj vilket skutt din mens tog mellan feb-mars, men annars verkar de ju konstigt att få en blödning nu. Hoppas verkligen på nidblödning hos dig också

Inhandlat clearblue digital idag, så nu har jag 2 test, ifall det ena blir otydligt, så ville jag ha ett som inte går att misstolka också

Sambo ledig på fredag så antingen testas det då, eller så väntas söndag in för att se om det blir nån mens eller inte.
    Inte helt bestämt än. Rädd att testa för tidigt.
    Oj det vart nog lite fel där! Det ska vara  mens 4 feb OCH igen den 28 feb !
    Funderar också på att testa på fredag då vi är lediga båda två! ( Sambon tyckte detSkrattande )Men , är precis som du, rädd för att testa för tidigt! Vill ju inte bli besviken!
Svar på tråden Vi som vill plussa i juni!