Vi som vill plussa i juni!
Hej.
Jag är nyfiken på vilka som vill plussa i juni.
Jag och min sambo vill ha en bebis på våren (mars-maj) så våra försök börjar i juni :)
Någon mer än jag som längtar?
Hej.
Jag är nyfiken på vilka som vill plussa i juni.
Jag och min sambo vill ha en bebis på våren (mars-maj) så våra försök börjar i juni :)
Någon mer än jag som längtar?
Torsdag
I tisdags var jag så dum på kvällen att jag tog testet som skulle vara till midsommar och testade mig. Dels ska man testa morgonurin om man ska testa tidigt (och det är bara en viss procent chans att få rätt resultat) , dels hade jag druckit mycket så urinet var utspätt. Självklart blev det ett minus och jag började stortjuta.
Imorgon har jag BIM och mina symtom som jag haft sedan i tisdags är ökade transparanta och luktfria flytningar (som jag först var orolig över att det kanske har något med missfall att göra, men efter att ha kollat upp är helt normalt vid en graviditet). Igårkväll när jag hade gått å lagt mig lär jag min man känna på brösten och säga om han kände någon skillnad och ja det var det ju. Mycket fylligare och mer tyngd i dem. Jag har även varit öm i brösten nu de senaste dagarna varje kväll då b-h:n åkt av.
Som jag skrivit en gång innan så åker jag ut på landet idag över helgen plus några dagar, utan internet, så svar från mig får ni nästa vecka.
Grattis än en gång till alla som plussat hittills och lycka till, till er som väntar på BIM och till er som får försöka en omgång till!
trodde jag skulle spy av bananen jag åt fy
Grattis Pepisson!!
MammaE2011, Arons mamma och annakohler: Håller alla tummar och tår för att det blir för er!
Appropå alkoholfritt:
Jag tycker att 2,25% är för mycket alkoholhalt om man är gravid - men det är ju upp till var och en att göra det som känns bäst. Jag läste nånstans att t.o.m. de viner som sägs vara alkoholfria har lite-lite alkohol i sig och man inte säkert vet hur det påverkar. Personligen tycker att att det är att dra det lite för långt, men vill man vara helt säker så kanske man ska hålla sig till läsk eller nåt sånt! Lycka till med midsommarfirandet!
Hej alla!
Jag har följt den här tåden lite vid sidan av. Jag har inte varit medlem på FL men idag tänkte jag att det var dags..
Jag var helt hundra på att jag skulle kunna skriva att jag plussade idag.. Idag har jag BIMdag men tyvärr så lyser både det rosa strecket och mensen med sin frånvaro.. Det gör mig så förvirrad..
Igår var jag helt övertygad att jag var gravid och gjorde därför ett test i morse för att bekräfta. Men inget syntes.. Nu är det så att testet är utgånget sedan sept 2009 så det kan ju bero på det, men kontrollstecket syntes tydligt. (Kan det var så att det rosa testet är känsligare?)
Mina symptomer:
Nån dag efter ÄL hade jag stickningar i underlivet.
Tjock vit flytning
Inte jätteömma bröst men dock ömma.
Vårtor/finnar på bröstvårtsgårdarna.
Illamående som ökat dag för dag.
Trött på dagtid men sover dåligt på nätterna.
Molvärk till och från
Bubblig i magen.
Håll nu tummarna för mig!! =)
Jag glömde ju skriva varför jag blev så säker på det igår.. Jo igår så kände jag lite lätt på mitt ena bröst och då kom det vätska ur det. Har kommit förrut också men mer som en finne. Nu var det rinnande vätska. Då kändes det verkligen som att jag var gravid.. Men nu är jag mer tveksam. =(