Skulle du lämna din 1,5-2-åring i badet själv om...
Om det bara var 1 dm vatten i karet och du satt i ett närliggande rum och hörde barnet hela tiden?
Om det bara var 1 dm vatten i karet och du satt i ett närliggande rum och hörde barnet hela tiden?
Nej, aldrig.
Nej.
Jag lämnar inte 3½ åringen själv i badet heller. Bara om han badar med storasyster, 6½. Hon får bada själv. jag brukar uppehålla mig i närheten, t ex i vardagsrummet 4-5 meter bort.
Inte sitta i ett anat rum, kanske. Men jag kan röra mig fram och tillbaka mellan badrummet och köket intill och småfixa med grejer - om jag bedömer att läget är sådant. Jag befinner mig alltså bara ett par meter bort och tittar till typ hela tiden - förmodligen mer än om jag satt och läste en bok i badrummet.
Ja det har jag gjort fast inte under hela badet då givetvis.
Sen har min 22 månaders ett äldre syskon som hon alltid badar med.
Jag sitter ibland vid datorn som är precis utanför badrummet så jag ser in till dom hela tiden.
Jag lämnar dom alltså aldrig utom hörhöll med än någon sekund.
Ibland har jag sprungit ner på nerevåningen för att hämta något eller göra något och då ropar jag alltid upp till tjejerna under tiden så jag hör dom.
Jag kan lämna mina 2 och 4 år för att gå och hämta något i köket eller snabbt springa upp och hämta en pyjamas eller något.
Alltså, jag brukar ta tillfället i akt och städa badrummet när ungarna badar...
Nej. Men med så pass lite vatten skulle jag framförallt oroa mig för halkrisken. Vatten är jäkligt halkigt ...
Nej, av samma orsak som lövet2: Sonen skulle lätt halka och dessutom är han en klätterapa, skulle jag gå ur rummet så skulle han lätt ösa ur vatten, klättra ur karet, springa naken genom kåken och kissa nånstans, typ.
Måste hålla koll på den där lille sprattelapan!