• Ell En

Sensommar-/höstbarn i Göteborg 2008

vad mysigt det låter morris! du är så duktig som hittar på och gör massa saker trots att du har svårt att röra dig... mitt dåliga samvete gnager

karin - just den här måndagen börjar vi inskolningen med jamie så jag tror det får räcka med det. men annars hänger vi gärna med på roliga saker, kanske veckan därpå?

ikväll är det solsidan!! det är ju så fantastiskt kul! ha en bra helg tjejer och killar!

• Ell En

här är jag choc, bara varit upptagen i helgen

jamie vände sig och var ruckbar någonstans v 30 - 32 vad jag vill minnas och jag gick ju ändå över tiden 5dagar... tror inte direkt att det har något samband, men det är ju bara min gissning... hoppas att pyret håller sig inne till v 37 iaf!

stackars alexander som är sjuk igen , hoppas att det gick bra hos doktorn nu på morgonen!

choc - vilken sida var det du hittade bubox skorna på? det fanns så många sorter där har jag för mig... och även conversen!

morris - vart beställde du dina namnlappar? måste fixas nu kom jag på...

ego - i lördags vaknade jamie i panik vid 12, hon skrek som besatt, helt galet i två timmar. bara robbie funkade och knappt han. det var verkligen helt fruktansvärt, inget vi gjorde hjälpte! R ville åka till sjukhuset men jag tror inte hon hade ont utan att det snarare hängde ihop med en mardröm eller nått som hon sedan inte kunde "komma ur". eller kan det var det där nattskräck som ni pratade om för några månader sedan? det har ju inte hänt någon annan gång... riktigt läskigt iaf!

mer ego,  inskolning i dag! gick nog rätt bra tror jag, men sova gick inte för sig så då tycket "vår fröken" att vi skulle åka hem och sova eftersom det kom annan personal på em och jamie kommer ju inte gå på måndagar sedan så det är onödigt att hon träffar ännu mer personal såhär i början. lite jobbigt att de är ute så mycket just nu när jamie har svårt att röra sig, ramlar hela tiden och frustrationen sprutar ur öronen på henne när hon inte kan hantera hinken och spaden i den frusna sanden... ska bli riktigt skönt när det tinat lite och en jacka räcker istället för overall!

morris - klart du ska söka jobbet! om inte annat så vet de sedan att du är intresserad och dyker det upp något nytt när du är på banan igen så kanske du har större chans att få det då när de känner till dig lite bättre! sök! (hörde faktiskt om en väns vän som fick nytt jobb i 8e månaden, så det är inte omöjligt!)

ops.. långt blev det visst... sorry!

• Ell En

stackars alexander! men vad bra att ni kollade upp det nu och att han fått medicin, det går säkert över snabbt nu!

ja, kul att alla (?) är lediga på måndagar, då kan vi ju fortsätta träffas

dumma försäkringskassan ringer inte tillbaka till mig! 5 minuter väntan sa de och nu har det gått 50 minuter! så irriterande, jag skrev ett mail och frågade hur jag tar ut föräldrapenning nu när det är inskolning och sen när jamie går själv på dagis (eftersom jag måste ta ut 100% tills bäbisen kommer) och fick svaret, "ring till kundcenteret så ska vi svara på din fråga!" {#lang_emotions_yell}. de brukar ju alltid svara på mail och jag gillar att ha det skriftligt!

• Ell En

jag kan också den 27e ska bli toppenkul!

inget sova på dagis i dag heller, i morgon ska en av fröknarna försöka isället så då hoppas jag att det går bättre...

morris - vad skönt att du kommit på trixet! hur var det med namnlapparna, var hade du beställt dina?

frida - haha ja nu förstår du hur vi/jag har undrat hur du klarat av att vara vaken så mycket på nätterna, men när man är mitt uppe i det så gör man det ju liksom bara. skönt iaf att det är bra nu iaf! tror nog knappt att man kan räkna med att de ska sova hela nätterna varje natt än på ett tag...

choc - ja de är ju så fantastiskt bra de där små skorna! får väl googla runt lite eller bege mig ut i shoppingdjungeln

måste även köpa en liten ryggsäck till jamie, de går på mycket promenader runt förskolan och ibland  när de ska fika ute så bär de med sig sina små väskor med en liten frukt i {#lang_emotions_kiss}, så himlans gulligt! 10 st 1-2åringar på picknick

• Ell En

en mini kånken har jag också siktet instält på , de är det sötaste! lila låter ju jättefint...

frida - åh så spännande! du är verkligen grundlig i ditt val! jag gjorde ingen speciell undersökning alls utan bara kollade vad som fanns, här är det bara tre att välja på så jag valde efter hur de låg geografiskt eftersom ingen av dem hade egen kokerska eller sånt som var klart att föredra framför de andra. jag tror att du kommer känna i magen vad som känns bäst när ni är runt och besöker!

choc - visst är det surt med den avgiften! vi fick också  betala för att komma ur våra bundna lån . hur det än blir så kommer ni att lösa det, de lånen skrivs om till "vanliga lån" om man inte kan betala bort dem med en vinst, sen kan man amortera länge och väl om man skulle vilja... iaf tills man har två inkomster igen.

tack morris!!

• Ell En

choc - typiskt banker säger jag, känns som att de mer och mer beter sig som försäljare och inte alls "personliga bankmän"... vi gjorde tyvärr en förlust när vi sålde, men vi såg ingen möjlighet att bo kvar där med två små om vi ville att vårt äktenskap skulle hålla. så vi betalar av på det lånet nu och sen tror jag att man får tillbaka på skatten precis som man betalar skatt på vinsten och det hjälper ju lite.

massa ego - idag har jag suttit i personalrummet ett par timmar på dagis, J bara bråkar med mig när de ska sitta ner i ring eller i soffan för att lyssna på saga, så det gick bättre om en fröken tog över. sen gick det av bara farten och hon både åt, sov och lekte där utan mig. gick kanonbra! skönt! och måste säga att jag mår bättre av att inte se det, blir så lätt blödig när hon känns liten och sårbar jämfört med de andra. när jag kom in sen ville hon bara leka och inte gå hem, så det var nog ett gott tecken

• Ell En

choc - ni har jämfört olika mäklare va? det skiljer sig VÄLDIGT mycket i fråga om arvode... det kommer bli bra, är ju jättebra läge att sälja nu och kan ni komma undan med +/- 0 så är det ju som att börja från scratch igen, inte helt fel

måste bara säga att min lilla "innetjej" har förvandlats till en "utetjej". när vi kom hem var jag vrååålhungrig efter att inte ätit på 7 timmar, så jag ville in omgående! jamie däremot ville vara ute och det slutade med att jag fick muta med teletubbies för att hon skulle gå med på att kliva över tröskeln utan stortjut . tänk vad de kan ändra sig snabbt...

• Ell En

frida - ja det är klart, vem vill inte vara ute när våren kommer?!

ellie - härligt att han är bättre, säger som karin, penicillin är fantastiskt (i måttliga mängder 13 kurer på 10 mån låter vansinnigt!!)

har beställt strykapå namnetiketter på samma ställe som morris, men är det någon som har köpt den sorten som man syr fast och vet var det finns? jag har googlat och googlat och hittar inget alls...

• Ell En

tack ellie! nuså börjar jag bli redo för dagis

ang. måndag så bestämde vi i dag att det går så bra för jamie med inskolningen så att vi kör på enligt hennes schema från tisdag nästa vecka. vi är bjudna till en kompis på måndag, men de är sjuka så om de så förblir så hänger vi gärna med er till kåken, annars får det bli en annan dag. skulle verkligen vara kul att träffa er igen!

morris - vad jobbigt det låter , men tjejerna har säkert rätt, han äter när han vill och någon sa till mig att mat och sömn är det enda "maktmedel" de här små har, så blir man för nojjig så lär de sig snabbt att utnyttja det... han får väl äta på natten nu då och snart börjar han nog äta som vanligt igen! stor kram!

frida - var det idag ni hade 18-månaders kollen? hur gick det?

ellie - vi har självklart inget emot att ge dig en liten slant för dryck och föda eller ta med lite plock! ska bli så himlans trevligt och kul att se hur ni bor!

• Ell En

just det choc - jag minns faktiskt inte vad arvodet låg på i %, men jag minns att vi jämförde eric olsson, svensk fastighetsförmedling och era. de hade lite olika sätt att sätta pris men om vi jämförde med samma försäljningssiffra så var skillnaden 60 000 - 50 000 - 40 000 (i samma ordning som jag skrev dem ovan). alltså 20 000 mellan högsta och lägsta och det för samma försäljningspris! det tycker jag är mycket!

Svar på tråden Sensommar-/höstbarn i Göteborg 2008