• Chocolat 80

Sensommar-/höstbarn i Göteborg 2008

Sensommar/Höstbarn i Göteborg 2008
    Välkommen!
  • Svar på tråden Sensommar-/höstbarn i Göteborg 2008
  • Ell En

hej tjejer!
    tack så mycket för en supermysig kväll!! ni var saknade frida och tess!

• Ell En

vad hände där..

jag fick iaf en skön sovmorgon på söndagen, men sedan gick det utför... hade ett trevligt kräkkalas på eftermiddagen och var i säng vid 8. R skulle vara hemma i dag för att hjälpa till så att jag kunde vila och återställa mig, men istället är han sjuk nu. av någon konstig anledning verkar det vara mycket värre för honom Förvånad, så här går jag och gör samma "jobb" som vanligt medans han sover... hur kan det alltid bli värre för honom?

morris - stackars tom, men skönt för dig att du fick en egen kväll iaf! och det gick ju tillslut .

choc - vi är bortbjudna redan annars hade det ju varit väldigt mysigt!

• M0rris

Ell En > Stackare! Har du mått bättre idag?
    Helt otroligt med karlar som är sjuka, tänkte precis jag skulle kommentera på det också. T är ju hemma sjuk idag och M och F är ju fortfarande sjuka. Jag satt och snöt näsorna på barnen imorse och "Vilka snoriga barn jag har" "... och en snorig gubbe också" kommer ett ynkande från andra sidan. Sen har dagen följts av suckar, pustanden och ynkanden, värre än Felix. Nu har han iallafall lagat lite mat. Det där med "Ni tjejer bara pratar om det där med att föda barn.. ni skulle bara veta hur det är när en kille är sjuk" stämmer verkligen
    Krya på dig!!

Frida Du får också krya på dig!

Tess > Vi skall ha hela kompisgänget här på middag ser det ut som. Om ni är nere är ni också välkomna men vi kan nog tyvärr inte följa med till en stuga även om det låter himla mysigt.

• AochJsMamma

Chocolat, det låter himla trevligt tycker både jag o Per! Vart ligger stugan?

Ell en: åå nej! Jag avskyr magflunsor, stackars dig! O gnälliga män är t om snäppet värre än gnälliga barn.. Kräks

Chocolat: förstår dig till tusen procent ang sovmorgonen, hade oxå varit arg...jag måste sätta in öronproppar om jag ska kunna sova ut på morgonen...

Morris, hoppas att dina tre barn snart blir bra igen!

Idag var jag hos bm igen, hon pratade även med antenantal (stavning?) när jag var där och de tyckte att det var bättre att RUL blir in i det senast så att jag inte kommer för tidigt (med tankepå att vi inte vet exakt bf), så 24 januari ska vi dit. Längtar! Skippar KUB har vi kommit fram till oxå.. skönt att ha bestämt oss äntligen. Sen så har vi bokat in aurora, så kommer gå på det regelbundet...

★★Stolt mamma till Alexander★★
  • fröken frida

Tack ni snälla. Jag är helt okej redan. Hoppas på en shoppingtur på stan imorgon om allt tillåter

Men usch Lina! Vad kan det ha varit för något hemskt? Krya på dig

Ellie: Åh exciting exciting{#emotions_dlg.flower} Aurora? Är det av rädsla för att föra vaginalt? Berätta! (om du vill då såklart)

Är så besviken för att jag missade att få sitta ner och prata med er allihop i lugn och ro för en gång skull!

Ellie igen: Tänkte på Molosarna. Om du vill kan jag komma till ditt jobb vid lunch någon tis, ons eller tors så kan vi gå ut och luncha, tjöta lite och så får jag kläderna samtidigt. Vad sägs?

Åh måste berätta något supersuper sött. Igår hör jag plötsligt Melih sitta och sjunga: Lilla ko, lilla ko, lilla kooa följt av lilla katt, lilla giis, lilla vovvov och lilla pippiHjärta

Alltså mitt barn somnar ju INTE!!! Har försökt lägga honom sedan innan 8. *suckar*

• Chocolat 80

Kommer in lite snabbt och *vinkar*! Skriver mer imorgon, helt slut efter en heldag på stan och dottern är fortfarande vaken och studsar omkring...

• Liten Karin

Har också jättebråttom men TACK för en supermysig kväll i lördags!

Frida, är också ledsen för att du inte kunde! Tess, du med såklart!

Frida och Ellie: Om ni lunchar vill jag också vara med!! (Om det är ok  ) Har det så lugnt på jobbet just nu och tänker njuta av det så länge det varar så jag kan knalla bort till något ställe nära ditt jobb Ellie.

Var hos läkaren för tappmätning idag och än så länge har det inte hänt någonting! Så himla skönt!!! Nu kan jag släppa det ett tag. Näta mätning blir v. 28 och det är ju ganska snart ändå.

Ha en fin dag allihop!

• AochJsMamma

hello

sitter på jobbet o ska strax gå, så skriver lite snabbt

Frida o Karin: lunchar gärna! Vilken dag?? Kan vilken dag som helst tror jag. Vad kul!!! Kan ta lite längre lunch så jag slipper stressa.

Apropå det så ska jag väga dina kläder ikväll Tess, helt glömt!

Karin: vilka underbara nyheter!!! Skönt att kunna släppa det ett tag,.

Ang aurora så är det på grund av att jag hade en sån komplicerad förlossning sist, så ska gå där o prata för att komma fram till om det ska bli snitt eller om jag vågar föda vaginalt..vilket jag ju vet redan nu att jag inte vill.. men de har såna riktlinjer.

Sött med sjungande barn!! Tycks vara poppis nu!! Hjärta

★★Stolt mamma till Alexander★★
  • Ell En

åh jag kan också komma in och luncha och hämta molosar (om ni står ut med joline vill säga... finns ju inga garantier för att hon håller sig lugn)! jag kan dock bara på torsdag den här veckan.

karin - vad skönt att fått det gjort, och att det inte hänt något med den!

frida - sötmelih!

jag är frisk, var bar de där timmarna i söndags. tyvärr var ju robbie betydligt sämre än jag och dålig hela måndagen, kaskadspydde natten till i dag men efter det hävdade han att han var frisk och gick till jobbet - vad då 48timmars karantän liksom? kidsen verkar ha klarat sig iaf! det bröt ju ut så snabbt på R så jag gissar att vi hade sett det på barnen vid det här laget om de blivit smittade.
    verkar inte som jag smittat någon av er i lördags heller - sååå skönt! värsta är ju att smitta ner småbarnsföräldrar och gravidisar!

var på utv.samtal på förskolan i dag, snacka om egoboost! bara fina fina ord om min fina fina tös *stolt*.

• fröken frida

Jaa vad roligt att ni vill träffas och luncha!! Vad sägs om tisdag nästa vecka?

Karin: Underbart, men oh my snart vecka 28? Vilken vecka har du redan flygit in i? Ska bli jätteroligt att se dig nu!

Idag blev jag irriterad på förskolan. Jag förstår ju att de behöver ha ledeigt över jul och nyår och så men det här! Vår förskola stänger mellan 20 december och 7 januari. Barnen får gå på en helt annan förskola och de kunde inte ens garantera att det fanns en fröken de känner där hela tiden. Tycker det är riktigt dåligt. Väldigt tacksam för att vi har möjligheten att vara hemma med Melih..Men är inte det här riktigt dåligt!? 7 januari det är lixom 2 veckor efter jul hur många har semester då? (jag vet att det hör ihop med skolstarten) Känns ju jobbigt eftersom då blir första dagen tillbaka på dagis 10 januari och det är oxå då jag ska börja skolan (om jag kommer in) och det blir längre dagar osv..Känns icke bra Bajs.

Sen blev jag irriterad på 2 andra grejer. Eller 3.
    1. Fröken hade gett honom en pepparkaka häromdagen. MED mjölk i utan att reflektera över det (de vet inte att Melih provar mjölk hemma utan han ska ha en strikt mjölkfri kost)
    2. Idag kramade fröken en mörk kille på dagis och sa; Men vi behöver inte klä ut oss till pepparkaksgubbar för det har vi ju redan. Säger man så??????
    3. På luciafirandet får barnen julmust och pepparkakor. Jag vill bestämma SJÄLV när mitt barn ska dricka läsk första ggn (gillar inte läsk) Samtidigt vill jag inte att han inte ska få när de andra får. Men va fan de är 2 år. Ge dem saft istället!

Jag tror att jag kommer se tillbaka på mitt inlägg och tycka att jag var lite väl överdrivet grinig men jag postar det ändå

Svar på tråden Sensommar-/höstbarn i Göteborg 2008