-
-
Svar på tråden Sensommar-/höstbarn i Göteborg 2008
-
Ell En: Oj, det låter riktigt hemskt! Kramar om!
Jag kan säga att jag saknar gbg jättemycket just nu, med alla tillbehörJust att inte gå på café och fika lite då och då utan att behöva planera som fasen, att inte få se gbg i allt julmys, inte gå på Jul på Liseberg.
Och så missar jag ju tjejträffen med er nu på lördag... -
Ell En > Många kramar till dig och familjen. Vet inte vad jag skall säga, ta vara på er.
Frida > Vet inte vilken som skall vara jätteäcklig men vi har Nestlé Athlea. Jag får dessutom inte tag på någon på barnmottagningen, de är borta på tjänstegrejor till fredag. Vi kör på som vanligt tills dess.
Tess > Åh vi saknar dig!
Idag är Felix hemma, han hade lite krupphosta inatt så vi tog det säkra före det osäkra men han är pigg och glad. Vi åkte pulka i backen alla tre vilket uppskattades väldigt mycket. På vägen hem somnade M och vaknade inte ens av att jag tog av henne alla ytterkläderna och lade henne i sängen.
Sen diskade jag och Felix, eller snarare, jag diskade och Felix ville hjälpa till, drog dit sin stol och började hälla vatten överallt. Miranda hade vaknat igen och bara skrek så hon fick helt enkelt hållas lite. Jag kände verkligen hur huvudet höll på att explodera och bara suckade och sa ååååååhhhhhh. Felix slutade hälla vatten "kram mamma?" "Jag inte hälla mer vatten där..." Det är så skönt att ha världens bästa pojk som är så himla söt och förstående. -
hej sötnosar!
Haft så galet mkt på sistone, i kombination med kväljningar (typ konstant, illamående och extrem trötthet..så har bara tittat in som hastigast då o då, men aldrig orkat skriva.. imorgon är det VUL så håll tummarna! Äntligen ska jag få se lilla pyret o få reda på i vilken vecka jag är.. gick hem tidigare från jobbet idag, måste bara få andas en liten liten stund...
Chocolat; klart jag skickar om du vill, får ta det i helgen bara för jag orkar inte innan.. jobbar på lördag (övertid) plus att min mamma flyttar då så det är inte hundra att jag hinner då heller, men ska försöka få tid att väga etc på söndagen
Ell en: men vännen vad hemskt, vad det än är som har hänt! STOR kram till hela familjen!
ser fram emot lördag!!! Ska bli så kul att ses, tack för att du bjudit in oss Karin!
kram till alla, och en extra till de som behöver
-
tess - vi saknar dig med!!
frida - japp, jag kan ju plocka upp dig vid halv 6, jag är ju alltid lite sen så då bör vi ju komma i tid
ellie - stackare vad jobbigt att må så illa, vilken otur att du har så mycket just nu. hoppas du får chans att ligga ner och verkligen slappa lite också! tar du egen bil på lördag?
om ni vill så kan jag berätta på lördag, men det är inget jag vill skriva om i här.
-
Äntligen ett bra Greys-avsnitt!
-
MOrris: Visst är det härligt när det spricker upp lite solsken av härliga kommentarer, ett leende eller kram...
Ellie: Ingen brådska, jag har en kompis som kommer upp den 4:e, jag kan försöka höra med henne om hon skulle ha tid att hämta kläderna hos dig nästa vecka eller nåt sånt annars? Jag vet inte om hon hinner, men fråga kan man ju alltid.. Men jag frågar inte förrän på måndag då hon åkte till sin syster i London idag och jag vill att hon ska njuta av sin vistelse där
Vad jobbigt med så mycket illamående! Hoppas att det börjar gå över snart... Hoppas också att du får vila snart!
Ska vänta spänt på ditt nästa inlägg om lille Pyret i magen
Ell En: Kramar igen!
Ego: Jag skrev ju för ett par veckor sen om att vi hade det ganska mysigt och aningen harmoni här hemma. Nu har vi en lite mer kaotisk period.
Vår älskade dotter har drabbats av hybris och förvandlats till Gollum, enligt henne är allt, ALLT, ALLT "mina". Det skriker hon om allt. Ibland blir jag galen på henne, speciellt som hon skriker till Viggo och försöker ta det han har, värst är det ju om han har något som är hennes.
Men som här om dagen i ett raseriutbrott där hon var fly förbannad så drog hon upp en dammtuss och skrek "MINA". Hur lätt är det att hålla sig för skratt då? Haha, fick vända bort huvudet snabbt...
Samtidigt är bägge ungarna gnälliga pga av förkylningar och täppta näsor och Viggo retar gallfeber på Alva så fort han är i sin gåstol som han verkligen pressar sig fram i överallt.
Så skönt att det är skratt och leenden emellanåt så hjärtat smälter! Till och med när jag skriver detta sitter jag och småfnissar för mig själv och hjärtat svämmar över av kärlek till min små mirakel/monster -
Halleluja, äntligen ett så att man längtar till nästa!Liten Karin skrev 2010-11-24 21:58:09 följande:Äntligen ett bra Greys-avsnitt!
-
Håller med det var ett jättebra avsnitt
Hahhaha skrattar högt här åt Alvas dammtussar.Melih är likadan. Min Min MIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIN. Verkligen värre än vanligt nu när han har varit sjuk och hemma i 3 dagar. Imorgon måste vi gå ut!
Lina: I ll be there! Perfekt. Tack så jättemycket.
Sötaste Felix
Ellie: Men gumman, din stackare! Kan du äta någonting? Det vänder säkert snart och så blir du sådär mysgravid iställetSka tänka på dig imorgon
-
Choc: Grymt kul med dammtussarna
Ibland är de allt bra korkade
Någon gång när D har varit sådär hysteriskt "NEJ vill inte" har jag frågat om han vill ha glass. Sedan har jag fått bita mig i tungan när jag sett våndan i hans ansikte
Man måste väl få driva lite med dem när de är så obstinata
Morris: Goa goa Felix!
Frida: Känner igen den där frustrationen när man varit hemma några dagar i rad. Särskilt om de bara är lite sjuka... Hoppas de blir lite goare väder idag på dan så ni kan vara ute en stund.
Ellie: Nej, vad trist att du ska må illa! Hoppas verkligen det vänder snart! Ta dig tid att vila, ingen tackar en för att man jobbar ihjäl sig... Men så mysigt med ul, ska tänka på dig! Lova att du rapporterar sen
Ser så fram emot att träffas på lördag! -
Skrattar åt dammtussarna...
Kikar in som snabbast o berättar att jag idag fått se Pyret, med fint tickande hjärta. Svårt att säga exakt vecka enligt läkaren eftersom deras utrustning är allt annat än ny, men mellan v10-12, viljet stämmer överens med min beräkning..
Enligt läkaren är det osannolikt att något kommer hända nu, eftersom det tydligen är väldigt ovanligt när hjärtat börjat slå o barnet växt så som det ska.. så det känns skönt.
Nu återstår att bestämma om vi ska boka in KUB eller ej...