• Smulan No1

Samhällsvetarprogrammet

Hjälp!

Jag har bestämt mig för att plugga på högskolan, och grattis till mig som kom på det när jag blev 38 år.. Bättre sent än aldrig.
    Först var jag inne på att läsa socialarbetarprogrammet, men nu efter en hel dels vacklande så känns det inte rätt ändå.
    Så nu är jag inne på samhällsvetarprogrammet, som verkar vara det jag skulle ha gått på.

Jag hade tänkt mig som jobb som handläggare osv, tex försäkringskassa osv, men som jag har förståt så får man läsa valfria ämnen senare i programmet.
    Nån som kan ge mig lite tips...vad ger det för yrken, vad ska man tänka på, är det svårt att komma in..osv..

Himla massa barn
  • Svar på tråden Samhällsvetarprogrammet
  • PuzzirensPuh

Beroende på vilken skola du kommer att gå på och profilering kommer du att kunna arbeta inom olika organisationer.Försäkringskassan är en sådan arbetsplats.
    Vilken skola är du inne på att läsa ett program?

• Smulan No1
    PuzzirensPuh skrev 2010-03-12 23:07:10 följande:
    Beroende på vilken skola du kommer att gå på och profilering kommer du att kunna arbeta inom olika organisationer.Försäkringskassan är en sådan arbetsplats. Vilken skola är du inne på att läsa ett program?
    Högskolan dalarna, men tycker de ser ut som att antagningen är jättesvår :-/
    Himla massa barn
  • PuzzirensPuh
    Smulan No1 skrev 2010-03-13 06:48:18 följande:
    Högskolan dalarna, men tycker de ser ut som att antagningen är jättesvår :-/
    Oki.För i Blekinge kommer alla in som söker.De har även en på distans där.
  • Smulan No1
    PuzzirensPuh skrev 2010-03-13 08:31:36 följande:
    Oki.För i Blekinge kommer alla in som söker.De har även en på distans där.
    Är du  haj på att läsa av intagningstabellen på vhs?
    Himla massa barn
  • PuzzirensPuh
    Smulan No1 skrev 2010-03-13 08:33:38 följande:
    Ja.Vad vill du att jag ska kolla?
  • PuzzirensPuh
    Smulan No1 skrev 2010-03-13 08:33:38 följande:
    Enligt statistiken på VHS är det platsgaranti på den utbildningen,vilket innebär att alla som söker i tid kommer in{#lang_emotions_laughing}.Höstterimnen 2009 blev 34 antagna.
  • Smulan No1
    PuzzirensPuh skrev 2010-03-13 11:37:38 följande:
    Enligt statistiken på VHS är det platsgaranti på den utbildningen,vilket innebär att alla som söker i tid kommer in.Höstterimnen 2009 blev 34 antagna.
    Vad menas? :-S så jag kommer in?
    kan du kolla behörighet tack
    Himla massa barn
  • PuzzirensPuh
    Smulan No1 skrev 2010-03-13 11:44:33 följande:
    Vad menas? :-S så jag kommer in? kan du kolla behörighet tack
    Om det är platsgaranti (PG) kommer du in om du söker i tid{#lang_emotions_laughing}.
    Behörighetskraven är grundläggande behörighet.
    Sök!
  • Smulan No1
    PuzzirensPuh skrev 2010-03-13 12:50:13 följande:
    Om det är platsgaranti (PG) kommer du in om du söker i tid. Behörighetskraven är grundläggande behörighet. Sök!
    Hjälp
    Himla massa barn
  • PuzzirensPuh
    Smulan No1 skrev 2010-03-13 12:55:18 följande:
    Hjälp
    Hihihi.Det är väl spännande ?
Svar på tråden Samhällsvetarprogrammet