"Rent fysiskt är det ingen större skillnad på mäns och kvinnors orgasm. Strax innan själva orgasmen är pulsen, blodtrycket och andningen på ett maximum, och musklerna är fullständigt spända.
Hos kvinnan gör livmodern och musklerna i slidan en rad mycket snabba sammandragningar. Dessa sammandragningar kommer med mindre än en sekunds mellanrum.
Hos mannen sker det sammandragningar i musklerna i urinröret, i bäckenbotten och omkring penis, och detta medför att säden sprutas ut.
Psykiskt är det en lustkänsla, som är svår att beskriva. Den är olika från person till person, men alla upplever nog en känsla av belåtenhet."
tog det från en sida.. i fysiken är orgasmen lika för man och kvinna. det psykologiska varierar individuellt och är ej förknippat med om man är kvinna eller man.
Anonym (
man.et) skrev 2010-03-14 21:07:46 följande:
anonym(s) Men hur vet du att orgasmkänslan är densamma hos båda man och kvinna? O.T jag är övertygad om att det inte är så. Kvinnor verkar kunna få mycket härligare orgasmer. Åter till sakfrågan. Det är inte alls bullshit. Det är väll inte konstigare än att kvinnors sexualitet/parningsinstinkt är till viss del påverkade av menscykeln. jag tycker att att jag blir mera.. agresivare på nått sätt. och tänker mera på sex överlag. DET är ingen ursäk till att bete sig som en idiot. men påverkad av det.det blir man.