• Anonym (Nyfiken)

Killar, hur länge står ni ut utan att tömma ?

Vad jag förstår så är det väl närmast ett måste för killar att lätta på trycket via sex med partner eller onani.
    På vilket sätt blir det outhärdligt för er om ni inte får göra det ?
    Och hur länge klarar ni att vänta utan att tömma  ?

• Svar på tråden Killar, hur länge står ni ut utan att tömma ?
  • ejfrivillig

Tja, om man av någon stark anledning inte får utlopp för sin sexualitet så svalnar den. Det finns t.ex. inte någon anledning för kroppen att producera testo eller andra hormoner som håller igång driften. Det kan dock ta lång tid innan systemet justerats efter förhållandena, så en längre period av lidande. Slocknar driften blir livet ganska uthärdligt, och intresset av att återuppta blir ljummet. Då kan man ägna sig åt Golf t.ex.

Kvinnor som tappar drivet kan ofta bli hjälpta med testosteron ( om de upplever att de vill återuppta aktiviteten) Män naturligtvis likaså.

• Anonym (XX)

I egenskap av kvinna kan jag inte besvara frågan om hur länge männen "klarar sig", däremot har jag för mig att frekvent ejakulation kan förebygga prostatacancer så jag rekommenderar alla män där ute att ta hand om sin hälsa och visa sig själva lite kärlek minst fem gånger i veckan :)

• ejfrivillig
    Anonym (XX) skrev 2016-05-20 22:44:02 följande:

I egenskap av kvinna kan jag inte besvara frågan om hur länge männen "klarar sig", däremot har jag för mig att frekvent ejakulation kan förebygga prostatacancer så jag rekommenderar alla män där ute att ta hand om sin hälsa och visa sig själva lite kärlek minst fem gånger i veckan :)

En ömsint tanke, men den tar ju bara hand om kroppen, och inte själen. Man kan ju få cancer även i själen, om du inte visste, men det syns tydligt här på FL.
  • Anonym (XX)
    ejfrivillig skrev 2016-05-20 22:48:41 följande:
    En ömsint tanke, men den tar ju bara hand om kroppen, och inte själen. Man kan ju få cancer även i själen, om du inte visste, men det syns tydligt här på FL.
    Jag tror nog att de allra flesta kan skriva under på att regelbundna orgasmer gör underverk även för själen.
  • Tusselina

Krävs oftast lite träning för att klara av att stå ut länge och dessutom njuta av det. 

Någon undrade varför man skulle avstå, för att man kan få extremt mycket kraftigare njutning av det. 

Däremot ska det minska risken något för prostata cancer att få utlösning regelbundet (inte orgasm men utlösning - det går att separera det om man önskar) - dock inte några 5 gånger i veckan som behövs utan någon gång i veckan. 
    Man får hitta en balans och kanske inte ägna sig åt månaders edging alltför ofta om man inte är bra på att orsaka utlösning utan orgasm. 

• Anonym (katarina)

måste bara svara på detta inlägg jag är 1 kvinna ca35 år min man och jag har det fortfarande bra i sängen efter 17 år som gifta vi har det skitkul i sängen vi har 1 överens kommelse  den som vaknar först ger lite munterapi åt könet om man känner sig lit (het på gröten) än så länge har inte jag mått illa av detta och defintift inte min man tror inte det finns nån man som vägrar 1 par varma läppar runt sin manslem

• Firepants

Går att hålla sig hur länge som helst.

Har själv inga problem med det.

Då är jag en väldigt sexuell kille i övrigt så det där är bara trams.

• Anonym (Kille)
    Anonym (Kille) skrev 2016-05-20 13:38:12 följande:

Har ungefär samma tanke som dig, dock har jag inte gått så länge som 3 veckor utan i bästa fall, 2.

Fördelen är att man får stånd väldigt ofta och väldigt lätt. Nackdelen kan vara att man tänker på sex oavsett vad man gör. Har inte spontansprutat men varit nära vid flertalet gånger - har då drömt att jag haft sex och kommit i drömmen vilket känns verkligt men något bevis på detta återfinns inte i sängkläderna vilket gör att jag tror det inte hänt.

Har man gått över en vecka kan man få stånd av att tänka på ett par bröst exempelvis.

Kan uppdatera detta meddelade meddelande med att jag numera har spontansprutat i sömnen. Det hände efter 7 dagar utan orgasm men massor med runk (där jag inte tillåtit mig att komma). Kvällen innan jag kom i sömnen hade jag sex med tjejen, och pga alkohol så blev jag inte riktigt så hård som jag behövde utan vi hade oralsex och petting och hon fick sin orgasm. Sen sa tjejen att jag fick en ny chans morgonen efter istället. Vaknade mitt i natten av att jag ejakulerade. Kan inte minnas att jag drömde något sexuellt men jag vaknades av att det liksom rann sperma ur mig, inte något riktigt sprut. Det var typ min smärtgräns men jag har gått längre innan utan utlösning men kanske inte med lika mycket stimulans utan att spruta under tiden.
  • KimLinnefeldt

Jag kan vara utan hur länge som helst. Då klingar lusten av. Use it or loose it.

Men jag kan inte vara utan nära kärleksfulla relationer.

Svar på tråden Killar, hur länge står ni ut utan att tömma ?