• ewaulrica

    BIM April -10, följas åt?

    Eftersom ingen april-tråd passade mig så skapar jag mig min egen! Häng på! Nu försöker vi jaga de där rackarns plussen! {#lang_emotions_laughing}

  • Svar på tråden BIM April -10, följas åt?
  • LetUsDoNumberTwo

    Har inte varit inne här på länge. Men fick mensen i Fredags så vi siktar in på ett 4:de försök

  • Tilma

    Signar väl in här då!

    Hade ett tidigt (i vecka 5+någonting) missfall den 11 mars i år. Vi sa väl typ efter det att 'blir det så blir det' ... men utan några större förhoppningar om något.

    Nu har jag haft ömmande bröst i över en veckas tid, kvällstid har jag sedan ett par dagar tillbaka ordentlig molvärk, känner mig konstant varm och både igår och idag på morgonen vaknade jag illamående. Dock inte värre än att det går över om jag t ex äter frukost, så jag kan inte säga att det säkert är gravid-relaterat. Men ja. Jag börjar mer och mer misstänka att jag faktiskt är gravid, trots att det ganska precis bara gått en månad sedan missfallet.

    Sist var jag 100% säker på en graviditet redan en vecka innan mens. Nu är jag lite mer tvivlande i och med att jag inte riktigt vet hur kroppen beter sig efter ett missfall. Tror dock inte att det är några symptom från förra graviditeten som, huxlux och trots att gynekologen på efterkontrollen konstaterade att allt kommit ut på ett naturligt sätt, återkommit. Men som sagt; Jag tvivlar lite... och vet inte om jag ska våga testa? Har ju noll koll på när ägglossningen har ägt rum... eller när jag "förväntas" få min mens.


    Live to win.
  • toodles

    Min gyn sa att jag skulle räkna från första blödningsdagen vid våra mf, så länge allt kom ut på en gång (ungefär) och inte lite ena veckan och lite andra veckan... Så kanske du kan testa dig nu då (beroende på din normala cykellängd...)


    Tilma skrev 2010-04-14 15:35:30 följande:
    Signar väl in här då! Hade ett tidigt (i vecka 5+någonting) missfall den 11 mars i år. Vi sa väl typ efter det att 'blir det så blir det' ... men utan några större förhoppningar om något. Nu har jag haft ömmande bröst i över en veckas tid, kvällstid har jag sedan ett par dagar tillbaka ordentlig molvärk, känner mig konstant varm och både igår och idag på morgonen vaknade jag illamående. Dock inte värre än att det går över om jag t ex äter frukost, så jag kan inte säga att det säkert är gravid-relaterat. Men ja. Jag börjar mer och mer misstänka att jag faktiskt är gravid, trots att det ganska precis bara gått en månad sedan missfallet. Sist var jag 100% säker på en graviditet redan en vecka innan mens. Nu är jag lite mer tvivlande i och med att jag inte riktigt vet hur kroppen beter sig efter ett missfall. Tror dock inte att det är några symptom från förra graviditeten som, huxlux och trots att gynekologen på efterkontrollen konstaterade att allt kommit ut på ett naturligt sätt, återkommit. Men som sagt; Jag tvivlar lite... och vet inte om jag ska våga testa? Har ju noll koll på när ägglossningen har ägt rum... eller när jag "förväntas" få min mens.
  • Tilma
    toodles skrev 2010-04-14 15:51:36 följande:
    Min gyn sa att jag skulle räkna från första blödningsdagen vid våra mf, så länge allt kom ut på en gång (ungefär) och inte lite ena veckan och lite andra veckan... Så kanske du kan testa dig nu då (beroende på din normala cykellängd...)
    Jag hade som en vanlig mens där kring vecka sex när missfallet började. Klumpigt blod som kom ut de första dagarna. Resten var bara "vanligt blod" ... och totalt hade jag sju blödningsdagar, om jag minns rätt.

    Har en cykel på 25 dagar, vilket innebär att jag, om jag utgår från första blödningsdagen... hade jag bim den 4 april. Så.. då bör jag kanske kunna testa nu då?
    Live to win.
  • Alyana

    Neg idag... {#lang_emotions_cry} Fått lite spottings också, så nu börjar det väl snart... {#lang_emotions_frown}
    Vill inte mer nu... Tror jag skiter i det här...! {#lang_emotions_yell} {#lang_emotions_embarassed} {#lang_emotions_undecided}

    ÄL 21/3 BIM 4/4 Dahlby {#lang_emotions_plus}
    ÄL 23/3 BIM 6/4 glitterkornet {#lang_emotions_plus}
    ÄL ca 25-26/3 BIM ca 8-9/4 entrea10
    ÄL ca 25/3 BIM 9/4- Monique, Mona77
    ÄL 26/3 BIM 9/4 - LetUsDoNumberTwo
    ÄL 27/3 BIM 10/4 - ewaulrica
    ÄL 28/3 BIM 11/4 -katzon
    ÄL 29/3 BIM 12/4 - sweetgirl89 {#lang_emotions_minus}
    ÄL ca 30/3-6/4 BIM 14/4-21/4 - emau
    ÄL 31/3 BIM 15/4 - Alyana {#lang_emotions_minus} (försök nr 6 m 3.an... 29 år)
    ÄL ca 2/4 BIM 15/4 - Sötboll, Minifer {#lang_emotions_plus}
    ÄL ca 3/4 BIM 18/4 - Toodles
    ÄL 5/4 BIM ca 19/4 - Blomman1985, Uppsara
    ÄL 14/3 BIM 28/4 Bombshellbaby

  • Sötboll

    Skriver in mitt tråkiga minus...  Lycka till ni andra!

    ÄL 21/3 BIM 4/4 Dahlby {#lang_emotions_plus}
    ÄL 23/3 BIM 6/4 glitterkornet {#lang_emotions_plus}
    ÄL ca 25-26/3 BIM ca 8-9/4 entrea10
    ÄL ca 25/3 BIM 9/4- Monique, Mona77
    ÄL 26/3 BIM 9/4 - LetUsDoNumberTwo
    ÄL 27/3 BIM 10/4 - ewaulrica
    ÄL 28/3 BIM 11/4 -katzon
    ÄL 29/3 BIM 12/4 - sweetgirl89 {#lang_emotions_minus}
    ÄL ca 30/3-6/4 BIM 14/4-21/4 - emau
    ÄL 31/3 BIM 15/4 - Alyana {#lang_emotions_minus} (försök nr 6 m 3.an... 29 år)
    ÄL ca 2/4 BIM 15/4 - Sötboll{#lang_emotions_minus}, Minifer {#lang_emotions_plus}
    ÄL ca 3/4 BIM 18/4 - Toodles
    ÄL 5/4 BIM ca 19/4 - Blomman1985, Uppsara
    ÄL 14/3 BIM 28/4 Bombshellbaby

  • katzon
    Alyana: {#lang_emotions_cry} Näää, fy va tråkigt!!!! Då är det faktiskt vår tur nästa ÄL och SÅ ÄR DET BARA!!!!! {#lang_emotions_tongue_out}
    Visst känns det nästan som att man bara vill lägga ner bebisverkstan och tänka på något annat, samtidigt som man inte vill "missa" chansen att bli gravid. Svårt!
    Hoppa över till Majtråden vettja... {#lang_emotions_sunny}Sötboll: Tråkigt för dig också!!! Vilket försök va ni på?
  • Sötboll

    Katzon: 8 försöket blir nu april-maj. Tog 13 försök med sonen men hade hoppats på att det skulle gå lättare nu

Svar på tråden BIM April -10, följas åt?