• Rose Bay Willow

Vilken film såg du senast på bio eller dvd? Och hur var den?

Tänkte starta om en ganska kul tråd som många gillade i somras och höstas....

Här snackar vi film-tips och korta recensioner är välkomna, men det räcker med en titel också!!

Själv är jag tokig i film-allt från romantiska kostymdramer till skräck, fantasy och sci-fi. Anser fortfarande Star Wars-A new hope, vara världens bästa film, tätt följd av Sagan om Ringen trilogin och sen en massa annat...

Välkommen!

En gåva från livet-våra 4 barn!!!
  • Svar på tråden Vilken film såg du senast på bio eller dvd? Och hur var den?
  • Kattpappa

The Wolverine. Ger den betyg 4/5
    Han är i Japan och det kryllar av Ninjor som han får sätta klorna i Skrattande 

• Marie-anne

litengunnarolle, tack oj det tänkte jag faktiskt inte påSkäms förlåt, jag har lindrig autism och när jag blir för trött glömmer jag av mej, sorryRynkar på näsan

• keron

Despicable Me 2 med ungarna! Den var skithärlig Har en soft spot för animerade filmer <3

• Juniana

Jag tittar på miniserien från 1995 av "Pride and Prejudice". Har hunnit lite mer än halvvägs, och måste säga att jag är besviken. Har ju hört så oerhört mycket om den här serien genom åren, men inte sett den själv förut. Kvinnor blev tydligen helt galna i Mr Darcy alias Colin Firth när det begav sig! Och jo - han ÄR snygg. Men det räcker inte.

Jag tycker mest att serien är långsam och tråkig. Det HÄNDER för lite, och döttrarnas och mammornas besvär med att få dem gifta med så rika karlar som möjligt känns ointressant. Dock är det mycket vackra bilder, med alla detaljer rätt: teservisen, sigillacket, empireklänningarna, husarernas röda rockar... och alla vackra dansscener, dom älskar jag! 
  • litengunnarolle
    Marie-anne skrev 2013-08-01 23:55:23 följande:
    litengunnarolle, tack oj det tänkte jag faktiskt inte påSkäms förlåt, jag har lindrig autism och när jag blir för trött glömmer jag av mej, sorryRynkar på näsan
    Äsch, för min del är det lugnt, jag har sett den ;) Men jag tänkte bara till nästa gång! :)
  • MHBW81

Senaste filmen jag såg på dvd var Beautyful creatures. Tyckte den var hyfsat bra. 2 stora skådisar i biroller (Jeremy Irons och Emma Thompson)

Ta vara på småbarnstiden.. Den försvinner VÄLDIGT FORT!
  • Juniana

"The Reef" (den australiensiska skräckfilmen). Jo, den var precis vad man väntar sig av en sådan historia. Personerna måste simma en mycket lång sträcka till land, och de plågas av hajar, tilltagande utmattning, törst, sin egen rädsla... Svåra beslut måste fattas. Som publik får se vad de gör för att överleva, och fundera på vem som kommer att leva och vem som kommer att då. Om man gillar själva konceptet, så är den här filmen bra.

Svar på tråden Vilken film såg du senast på bio eller dvd? Och hur var den?