-
Jag har stay dry och har kört dem i 90 nån gång emellanåt och det har gått bra.Ellikapellika skrev 2010-11-28 11:30:40 följande:Ja just det. Staydryinläggen, är det såna som du lägger mot barnets rumpa du menar? Vet du vad det är för material i dem? fleece & fuskmocka brukar gå bra att tvätta på 90 grader emellanåt så länge man inte gör det för ofta.
Tror att det är microfiber och fleece i dem..
-
Jag köpte BG Flips från babipur.co.uk och det var inga problem, trots att det stod att de inte skickar utanför UK!IDA2009 skrev 2010-12-05 12:55:30 följande:Jag trodde oxå det, jag har spanat på dom ett par veckor. Men nu står det i liten text längst ner på beställningssidan att dom inte får skicka utanför uk....så tråkigt asså!
Hahaha! Najjs!Krake skrev 2010-12-05 12:04:59 följande:En påminnelse: om ni har besök av andra föräldrar hemma och de lånar ert skötbord, glöm inte att säga att ni använder tygisar! Jag fiskade just upp resterna av en pampers ur tvättmaskinen...
-
*gillar* Jag bor ju så att jag kan åka direkt till deras lager och shoppa. Det är lyx för en tygblöjegillande mamma.annikamamman skrev 2010-12-06 14:22:52 följande:Beställde Allt i ettisar från Imse Vimse i fredags och fick dem med posten idag. Snacka om snabb leverans. Och fick en flaska massageolja för att jag handlade över 500 kr.
Nu skall det testas om blöjan håller för en 2,5 åring. Fast jag misstännker att han funderar på att bli blöjfri nu när mamman äntligen investerat i nya nattblöjor.
-
Nu har jag inte haft mina BG Flips så himla länge (kan det vara sedan i somras?) så jag kan inte säga så mycket om hur de håller över tid, men än så länge så är de lika fina och täta som då jag köpte dem.
-
Vår bvc-sköterska säger att hon blir så glad när hon ser barnens blöjor, de ser ut som små karameller i alla regnbågens färger!madde10 skrev 2010-12-16 09:31:47 följande:Ville bara berätta att jag var på BVC igår och dom blev lite förvånade när dom såg att jag använde tygisar till Milo. Sköterskan berättade att det var VÄLDIGT ovanligt och läkaren sa att det var den första hon sett med tygisar
. Nog har jag förstått att många använder engångs, men jag kände mig lite snopen. 
-
Prefolds är väl vikblöjor som är färdigvikta och hopsydda i fyrkant, typ, har jag för mig. Rätta mig gärna om jag har fel.
Själv gillar jag vanliga vikisar bättre för då kan man göra Miriels magiska vik.
-
Surt att det inte finns Babyland här då.

-
Jag gillar BG flips men håller med om att den gröna är gräsligt ful.Emmelinan skrev 2011-01-06 20:36:18 följande:Oooooo, idag kom tre av mina bestallda blojor. Som sagt har jag kollat upp recensioner osv och letat fram de som jag gissar pa bast och koper en av var (forutom BGs aio 3.0 for de hittade jag till utforsaljning och har i princip BARA hort/last gott om, sa jag kunde inte motsta!
) till att borja med for att se vilken som passar oss bast.
De som anlande idag ar Thirsties Duo Wrap med Thirsties Stay Dry inserts (de har dock knappning men jag ser ingen knappning pa duo wrapen...? Nagon som vet?
BGs flip (FUL gron farg!...)
WeeHuggers diaper cover
Av bara sjalva utseendet sa gillar jag de alla, men jag tycker att Thirsties och Flip ser STORA ut!
De går ju att vika ihop ganska mycket för att passa från nyfödd till stort barn.
Fru S B: Jag beställde mina BG flips från babipur.co.uk Jag tror att de har rea där nu, men vet inte på vilka produkter eftersom jag har fler blöjor än jag behöver så jag "vågar" inte kolla in deras sida.
-
Fuzzy Bunz gillade jag bäst när barnet är lite större och framförallt går själv.
Vi hade dem som dagisblöjor, jättesmidigt!
-
Jag har använt Imse Vimses amningsinlägg i flanell och jag bara älskar dem. Använde dubbla när jag läckte som mest och tvättade dem i 60 eller 90 grader med resten av tygblöjetvätten. Funkade kanon för mig.
Har kollat lite på såna med silke, men de känns för ... silkiga.
De i ull gillar jag när det är kallt ute, men de läcker man igenom rätt fort tycker jag. 
-
Vad smart och smidigt!Ronjas mamma skrev 2011-01-16 15:44:23 följande:Jag har några super fina stora sköna i ull som är sydda med ficka så när man läcker mycket kan man lägga in en engångs eller en ekstra inne i
Kommer inte ihåg vem som gjort dem men kan unders¨pka det om det är..
Ja, kolla gärna upp det, till sommaren blir det ju aktuellt igen.
-
Tycker inte att det är ot med ett symaskinstips i en tygblöjetråd!

-
-
I somras. De sa redan då att de inte skickar, men eftersom det inte fanns (finns?) återförsäljare i Sverige så gjorde de ett undantag!caromell skrev 2011-01-23 17:08:44 följande:Tack Ekorrfamiljen, men gjorde du det nyligen för även på deras sida står det att de inte skickar BG utanför UK? Kanske kan testa att beställa och se om de skickar dem iaf.
Maila och fråga, de var jättetrevliga!
-
De är jättesmidiga och lika "tunna" som de vanliga pappersblöjorna. Vi körde med "stay dry"-inläggen, men min son började reagera med utslag på dem efter en tids användande så vi får ha någon form av spärr emellan så att han inte har fleecen direkt mot rumpan. Annars ääälskar jag dem!

-
Jag har köpt begagnade blöjor till äldste tygisbarnet och sedan har lillebror ärvt dem. Det är alltså minst 3:e barnet som har dem och de funkar finfint. Kanske även nästa syskon kan ha dem!

-
Hej MillaochFidde: Jag antar att du menar blöjbyxa? De blöjtrosor som fanns när vi var små släpper igenom fukt och funkar inte så bra ihop med tygisar. Tygblöjor finns att köpa hos Babyproffsen och lite andra barntillbehörsbutiker, eller på nätet (exv http://www.imsevimse.se som jag gillar mycket.) På första sidan här i tråden finns nog länkar till fler butiker. Jag vet inte vilka som fortfarande är aktiva, men någon annan har säkert koll.
Man kan välja vikblöjor där man har en tygduk som man viker och har en blöjbyxa till, eller så köper man pockets, som är som blöjbyxor med fickor där man lägger in något som suger bra eller allt-i-ett-blöjor där man har en färdig blöja. Då byts hela blöjan vid bytet och samma sak med pockets. Har du vikblöjor kan du rädda blöjbyxan ibland och återanvända vid nästa blöjbyte.
Nu är jag inte den bästa att förklara, men det finns säkert någon annan som kan komplettera mitt svammel.
-
De var slut.Nillan77 skrev 2011-01-31 21:47:48 följande:Ni som gärna vill ha flips... Det säljs en liknande blöja i Sverige som heter Econobum.
"Det nya Econobum One size tygblöja är framtagna av samma skapare som Bum Genius. Econobum tillverkas med samma höga kvalité som Bum Genius, men till ett mycket lägre pris! Denna blöja passar barn mellan 3.5-16 kg."
Finns här: www.softskin.se/