Inlägg från: Ekorrfamiljen |Visa alla inlägg
  • Ekorrfamiljen

Tygblöjetråden 24

Krake skrev 2010-10-21 15:21:28 följande:
    Ekorrfamiljen, har du prövat sideninlägg? Det sägs ju vara bra mot ledsna rumpor.
    Nej, inte än. Nånstans man kan prova billigt?
    Gud hjälper den som hjälper sig själv.. Inte f*n blev jag med barn för det!
  • Ekorrfamiljen
    IVFmamma skrev 2010-10-23 20:47:33 följande:
    Jag är sugen på att köpa ett par drauppullisar från Minimundus, nån som har en åsikt om de?

Dessutom är jag osäker på strl, min dotter är 3 mån, väger just nu 6,6kg men är lång som en normal 5 mån. Jag har tänkt att framförallt använda dem på natten över en nattblöja som är fullproppad med inlägg osv.

Skulle ni satsa på strl S=0-8mån eller M=6-20mån?

Jag har ett par, men de sitter skumt på sonen.. De blev för slappa i midjan så om något tyg från kläderna kommer ner där blir det vått överallt, men samtidigt är de lite tighta över baken (beroende på mängden blöja förstås..) Men nä, det var konstig passform på sonen.
  • Ekorrfamiljen

De var lite tighta i låren också minns jag nu.. Men det var nog bara min knubbis som hade konstig form. Byxorna sitter säkert kanon på dina kids!!

• Ekorrfamiljen
    Nillan77 skrev 2010-10-27 22:13:26 följande:
    mina har också blivit vackert rosa efter tvätt med starkt rosafärgade mikrofibertrasor... Organicinläggen är inte bambu. Det står organic cotton och cotton är ju bomull...

Appropå det där med allergi mot staydry-inläggen... Jag misstänker att min son inte heller klarar av dem längre. Jag funderar på att sy som fodral av gamla vikisar så inlägget inte ligger mot huden. Det borde funka tycker jag. De suger ju så himla bra. Ibland använder jag vanliga limpvikta vikisar i flipsbyxorna. Det funkar bra det med, men blir bylsigare än staydry.
    Åh, vad smart! Det kanske jag också kan prova. Jag älskar ju verkligen Flips:en annars. De är ju som sagt väldigt smidiga, nästan som engångare.
  • Ekorrfamiljen
    Loreena skrev 2010-10-28 09:21:25 följande:
    Jag är sugen på att köpa pocketblöjor eftersom att min sambo vägrar tygblöjor och endast använder engångs på vår bebis. Jag gillar inte engångs så då resulterar det i att det närstan alltid är jag som byter blöja. Vilka rekommenderar ni?

Jag vill ha pocketblöjor som uppfyller följande krav:

*De ska helst räcka att använda hela blöjperioden från och med nu. - Min bebis väger nu 7 kg.
    *De ska vara smidiga och inte för bylsiga.
    *De får gärna vara snygga :)
    *Jag vill att de håller torrt 2-3 timmar, så att de fungerar när vi åker bort och när vi har barnvakt.
    *De ska inte läcka om bebisen ligger på sidan
    *De ska knäppas med knappar.
    BG Flips är inga pockets, men annars uppfyller de alla krav du har.
  • Ekorrfamiljen
    Krake skrev 2010-10-28 10:44:03 följande:
    Vad är skillnaden på BG flips och ett par blöjbyxor, typ ImseVimses? Det låter som de är ett yttre skal bara? Hur funkar de när barnet ligger på sidan?
    Det är bara ett skal som man lägger inlägget löst i. Man justerar passformen med knappar och kan få dem att sitta så hårt eller löst man vill runt lår och midja. Inläggen suger väldigt bra och har aldrig läckt för oss. I princip är det samma sak som vanliga blöjbyxor, men med knapp istf. kardborre.
  • Ekorrfamiljen
    annbom skrev 2010-10-28 11:46:36 följande:
    Jaha, men då har jag ju redan sådana eftersom jag sytt egna blöjbyxor med knappar
    Glömde säga att de är helt i PUL, så det är läckagesäkert av den anledningen också.
  • Ekorrfamiljen
    NorrVimpel skrev 2010-11-08 11:51:17 följande:
    Nya ullblöjbyxor (ImseVimses) skall de ullkuras före användning?
    Jag har gjort både och har jag för mig. De funkar utan ullkur, men det blir bättre med!
  • Ekorrfamiljen

Haha, med Vemund bytte vi 15 bajsblöjor om dagen en period.

Nu är vi nere i max 5-6/dygn oavsett om det är tyg eller engångare.

Svar på tråden Tygblöjetråden 24