Tygblöjetråden 24
Tack för råden!!! En sista fråga innan jag ger mig ut på jakt imorgon: Tycker ni att IV:s formsydda blöja i flanell eller frotte är bättre (för en nyfödd)??
Tack för råden!!! En sista fråga innan jag ger mig ut på jakt imorgon: Tycker ni att IV:s formsydda blöja i flanell eller frotte är bättre (för en nyfödd)??
En annan fråga gällande vikisar. Tänkte först att jag helt skulle skippa dem, men nu verkar ju så många här använda sig av dem att jag funderar på att ge dem en chans
! Kanske det inte är så svårt som jag tror! Nu undrar jag därför
- Kan man använda vikisar i full storlek till en nyfödd? Eller ska man klippa dem mindre?
- Vilken typ av vikning rekommenderar ni till en liten ammande bebis (tänkte sätta in vikisen i t.ex. IV:s softbyxa?
- Hur gör man en limpvikning?
- Räcker det med en vikblöja i ett blöjskal åt en liten bebis, eller brukar ni sätta in boosters/liners ockå?
Frågar igen om limpvikningen: är det nr 1 uppifrån i abc-länken?
Efter lite mer efterforskningar har jag kommit fram till att de tygblöjor som är lättast att få tag på begagnat här i Finland är följande:
- Bambino Mio
- Imse Vimse
- Fuzzi buns
Är jättetacksam om ni kan skriva era åsikter/erfarenheter kring dessa blöjor!!! 
Verkar ju fint att både du och Ilotta tycker att IV AIO är bra. Funderar på att köpa på mig ett lager begagnade och använda som nattblöja.