• gryn

Pergotime

Nån som blivit gravid direkt efter en kur med Pergotime som har PCO
  • Svar på tråden Pergotime
  • buffas

Puffar för din fråga vill också veta,tog min första tablett 17e mars..

• gryn

fan vad häftigt jag börgade också den 17 med min första enkelkur vi borde holla kontackten till att bli gravida.Har du också pco ska du på ult någon dag jag ska den 24 får vi se om tabletterna har tagit hoppas.

• kayla23

Hejsan Jag fick reda på att jag har PCO för ca halvår sedan och har efter mycket om och men fått utskrivet pergotime. Läst att ni ser lika fram emot jag att det skall funka jag skall börja med min första kur på Lördag och är så himla nervös hoppas gärna på här eftersom jag tror vi ligger väldigt nära varandra och kan följas åt :) Sj är jag lite överviktig och undrar om någon vet nått om att det kanske funkar sämre då? hoppas på att det går super för er alla :) kram lycka till

• Pearl22

Jag blev gravid på min första kur Pergotime! Vi hade försökt i drygt 2 år själva och halvåret innan jag fick Pergo åt jag även Metformin, även det utan resultat. Men som sagt, på första kuren Pergo lyckades vi och nu är min dotter snart 1 år och 3 månader Vad gäller övervikt så gick jag ner 16 kg innan läkaren gick med på att skriva ut Pergo, var inte normalviktig då men inte fullt lika grovt överviktig som jag var innan viktnedgången.

• kayla23

Jah har varit lite nervös över att det inte skulle funka på mig då jag inte har någon ägglossning och överviktig dessutom. Jag har haft barn tidigare men "normalt" då men då var jag betydligt mindre än nu får helt enkelt hålla tummarna :) tack för svaret slania.... kram

• Little me

Jag blev gravid med min andra kur, dock var det struligt med den första, så den andra var den "riktiga kuren" om man säger så.

Tyvärr MF i v5. Nu hoppas jag dock att jag är gravid igen, då det har gått snart 5 veckor sen MF och mensen inte kommit. Hade ÄL-flytningar när jag skulle och har nu haft mensvärk utan mens.

• kayla23

Håller tummarna för er little me hur kände du dig när du fick mf? blev du väldigt besviken/ledsen? jag är lite nervös för att få det då jag läst att de flesta får det :( kram och lycka till

• Little me
    kayla23 skrev 2010-03-23 13:57:31 följande:
    Håller tummarna för er little me hur kände du dig när du fick mf? blev du väldigt besviken/ledsen? jag är lite nervös för att få det då jag läst att de flesta får det :( kram och lycka till
    alltså, det är klart att jag blev det. Tur i oturen så hade jag ju bara vetat om det i knappt ett dygn. Var ledsen några dagar, men man måste gå vidare. Det som är jobbigt är ju just att man inte kan skynda på något, man måste vänta alla dagar och kroppen är ens största fiende ibland. Nu håller jag tummarna bara :)
  • gryn

vad kul att det är fler som håller på med pergotime vi får stötta varann och hoppas att vi alla får vårat + som sen ska bli en bebbis

• buffas
    gryn skrev 2010-03-23 08:52:36 följande:
    fan vad häftigt jag börgade också den 17 med min första enkelkur vi borde holla kontackten till att bli gravida.Har du också pco ska du på ult någon dag jag ska den 24 får vi se om tabletterna har tagit hoppas.
    Åh vad kul att vi börjar samtidigt,jag har pco men enligt äglossningtesterna har jag egen ägglosning men det kan  spöka lite med pco..
    Har en son som blev till månaden innan jag skulle börja med pergotime så han blev till utan hjälp...

Håler tummarna för alla här inne KRAM
Svar på tråden Pergotime