Kraniosynostos #10
Ny här o vill passa på att tacka för alla bra inlägg som gett mig många svar.
Vi var till Sahlgrenska i torsdags (ganska säker på att det var Sniik som kom till avd 27 när vi var upp dit o tittade) vår son Kevin på snart fyra månader kommer att opereras för båtskalle så fort det finns en tid. Så nu är det bara att vänta.
Vi har även en son på tre år som jag sååååå gärna skulle vilja ha med mig, han tyckte det var jätte jobbigt när vi var borta i veckan. Men som jag kan läsa mig till är det nog bättre han får vara hemma.
Tack för ordet!
Axels storsyster var 3,5 när han opererades, och vi åkte och hämtade henne så snart vi kom tillbaks till avdelningen. Jobbigt eftersom det var långt att åka efter henne och min man därför var borta nästan ett dygn, men väl värt det när dom kom tillbaks.
Axel blev glad av att se henne, och det blev ett lyft för oss alla att få vara tillsammans hela familjen. Vi turades också om att gå från sjukhuset och göra roliga saker med storasyster, shoppa, gå på universeum och sånt. Tyckte det hjälpte oss att orka och fokusera på de jobbiga bitarna däremellan. Dessutom var storasyster en glädjespridare på hela avdelningen under helgen, när vi flyttades till en vuxenavdelning. Hon ritade teckningar till de inlagda vuxna, och satt tillsammans med dom och pratade och provade deras rullstolar

Skulle däremot inte velat att hon var med under själva operationen eller direkt efteråt, då behövde vi vara ensamma med vår oro och ägna oss helt åt Axel.