Inlägg från: Lycka77 |Visa alla inlägg
  • Lycka77

Efter upprepade mf-forts

Vi fanns där för varandra när vi hade det som jobbigast...

Nu har vi äntligen fått våra efterlängtade små, den värsta tiden är över.
    Här kan vi dela vardagens små bekymmer men även de underbara stunderna.
    Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • Svar på tråden Efter upprepade mf-forts
  • Lycka77

Cia - jobbigt att A inte blir frisk. Men om det skulle vara RS-viruset han har, gör man något åt det då?

Hej hej a80!!  Härligt att lillan kan säga bäää, inte alls dåligt! Här stoltserar vi med att klappa händerna och "baby five", Signe bli lika glad varje gång
    Börjar närma sig ett årsdagen för er snart, helt otroligt!

Kom på att jag glömde lägga in listan när våra små är födda så jag kastar in den här så kommer den ju iaf på första sidan.

Mammarazzi: Flicka född 090909 (efter 2 mf och 1 ma) + Flicka född 060115 (efter 1 ma)
    Sparken: Syskonverkstad (1 ma, sept. 09) + flicka född 080531 (efter 1 ma och 2 mf)
    Lilleskuttan: Pojke född 090122 efter 4 mf/ma
    Cia: Flicka 050310 (Utan mf) + Pojke 080806 (3mf och 1Ma)
    Krusbär: Pojke född 090814 efter 3 mf/ma
    a80: Flicka född 090327 (efter 1 mf, 2 ma)
    LillaD: pojke född 090916 (efter 3 mf)
    Babblar på: tjej maj09(efter 5 mf)
    Lycka77: Flicka 092005 (efter 2ma, 1mf)
    Finesssan: Flicka 080623 (efter 4?mf)
  • Lycka77

Åh Poppy vad härligt!!! Grattis grattis!!

• Lycka77

Åh nej Cia, har lillesyrran fått mf....så tråkigt. Jag förstår att dina tankar drar igång. Jag har inte hört att det ska vara ärftligt och min mamma har inte haft några mf.

Grattis Idun!! Så roligt! Jobbigt med blödningarna, hoppas att allt går toppen bra och att de avtar snart!

Jag vill ha flera barn, men jag vet inte om jag orkar och vågar, så jag förstår verkligen dina tankar Finesssan. Om jag inte får flera barn kommer det alltid att finnas en liten sorg över det, trots att vi har underbara S. Jag vill också att S ska ha syskon, det är värt så otroligt mycket. Men varken för mig eller maken lockar det med att dra igång ivf igen, vi skyddar oss inte här hemma, så om mirakel händer är det välkommet! Sen är maken livrädd efter förra förlossningen, han var en stund övertygad om att förlora mig och är inte sugen på en till förlossning, jag kan inte säga att det lockar mig heller. Om vi ska dra igång nya ivf:er så blir det nog inte det närmsta året, men man vet aldrig

• Lycka77

Jag har inte preventivmedel att rekommendera tyvärr. Jag har haft p-piller som jag fick högt bltr av och p-spruta som jag mådde riktigt dåligt av. Här kör vi helt oskyddat och hoppas på ett mirakel!

• Lycka77

Men åh mb, har hon kommit, så underbart, grattis!!
    Självklart ska vi hålla kontakten

• Lycka77

Här blev det bättre när jag slutade  amma, men inte bra. Nu vaknar Signe mellan 3-6 gånger varje natt. Förutom nu när hon är förskyld och hostar, då blir det mellan 20-30 ggr per natt, man blir lite sliten.

• Lycka77

På torsdag har vi 1-års kalas här hemma!!!

• Lycka77

Åh, det skulle vara riktigt roligt! Jag har ju inte träffat någon annan än Cia,
    inte fy skam det iof

Idun - hur går det? Hur mår du? Allt väl hoppas jag?

Hur går det för MB och lilla dottern? Hoppas ni har det riktigt bra i sommarvärmen!

I helgen bär det iväg på bröllop,  maken och jag har faktiskt bokat in oss på hotell 2 nätter och signe får stanna hos farmor och farfar. Det är första gången vi är ensamma borta tillsammans sen Signe kom

Svar på tråden Efter upprepade mf-forts