Inlägg från: Lycka77 |Visa alla inlägg
  • Lycka77

Efter upprepade mf-forts

Cia, jo det är väl det man får göra, hoppas att det ger med sig, men det är jobbigt. I går när jag nattade henne skrek hon i 1,5 timme, sen tog pappan över och då gick det bättre, så idag kör han från start. 
    fungerar det bra med att ha A i en 120cm säng? Han kryper inte iväg och leker?

Jag ska jobba heldag mån, ons och varannan lör, så det är inte så mycket. Och nej, jag längtar inte..... Men jag får försöka ta det för vad det är och hoppas på att det blir bra. 

Krusbär - Nu sover ju inte Signe i spjälsäng, men iof skulle den metoden kanske fungera ändå. Men blir han inte helt galen när ni gör så?

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • Lycka77

Vi har tagit av benen på vår 160 cm säng och så har vi en 90 säng bredvid (utan ben), så tanken är att S ska sova i 90 sängen, men så blir det inte alltid. 

Singe är snart 15 månader.

Ikväll var hon dock jättetrött så jag gjorde ett försök att natta henne tidigt, och jag orkade inte med en maratonnattning i dag så jag vaggade henne i famnen, och vips så somnade hon på 1 min! Hoppas dock att det inte blir bakslag och att hon vaknar igen om ett tag.

• Lycka77

Det är väl lite så vi också har gjort, men jag har i den mån det gått fått henne att somna liggandes i sin säng. Ett tag i våras så somnade hon när jag låg bredvid och sjöng, det var riktigt mysigt. 

Hon vaknade nyss och då blev det ett skrikpass på 20 min, men hon somnade iaf om igen, 

• Lycka77
    Här har det varit jobbigt en tid. Vi fick för någon vecka sedan reda på att min älskade svärmor har bröstcancer. Hon opererades i onsdags och de är nästan säkra på att det inte har spridit sig, tack och lov! Nu kommer hon att gå på strålning och så hoppas vi att det räcker så. Jag förlorade ju min pappa i cancer för 5 år sedan, så detta ha rivit upp mycket gamla känslor för mig. 

Nu är det nästan bara en vecka kvar tills Signe börjar sin inskolning! 
  • Lycka77

Tack tjejer. 
    Jo då, T mår rätt bra, lite tagen efter op så klart med annars ok.  

Cia, jag minns att din pappa också varit sjuk, men jag trodde det var lungcancer han hade. Bröstcancer hos män är väl inte alls så vanligt? Jag visste inte att det fanns en form av bröstcancer som sprider sig till lungorna, det låter inte alls bra. Skönt skönt att det gick så bra för din pappa.
    För T så tror jag redan att det är bestämt att det ska bli strålning, men jag har inte hört mer om det sedan op, kanske bestäms det på något återbesök.

• Lycka77

Aha ok. 

Vi har en avlägset bekant som också haft bröstcancer, hon op  också bort hela bröstet och slapp efterbeh. Men läkarna sa att det beror på hur stor knölen är och hur stora bröst man har, och svärmor har ju ganska stora bröst, så på henne tog de en "tårtbit"
    Bröstcancer har ju goda prognoser vid tidigt upptäckt, och detta är tidigt upptäckt, så jag försöker vara positiv.

Något helt annat Cia, jag pratade med vår vän och kollega lillA i kväll, hon har sagt upp sig från sitt jobb och ska helt byta bransch, hon ger sig in i byggbranschen!  
    Kram 

• Lycka77

Jo, det händer även om det är sällan Drömmer
    Kontakter, kontakter..... hon skulle börja jobba på ett projekt i Uppsala de närmaste åren, något djursjukhus som skulle byggas, något du vet något om?

• Lycka77

Åh Grattis Idun!!!    Vilken ovanligt vackert namn
    Kors vad snabbt tiden gått, och så härligt att förlossningen gick bra.

Kram från oss med! 

• Lycka77

Spännande Krusbär, hoppas det går bra!

Här är det rätt bra. Signe är en så bestämd och envis tjej så ibland hade 10% av henne varit nog Idag har vi haft besök av en kompis som har en lite kille och han var så lugn så jag nästan blev avis, men hon är charmig min lilla tjej. 
    Signe trivs riktigt bra på sin förskola och har efter 2 månader äntligen slutat grina när jag lämnar henne, så nu känns det riktigt bra.
    Hon har nyss blivit 18 månader och springer, hoppar och dansar och har så smått börjat prata, det är så härligt att få vara med om detta!

Hur är era nätter nu Krusbär? 

Svar på tråden Efter upprepade mf-forts