Inlägg från: Mikes bride |Visa alla inlägg
  • Mikes bride

Efter upprepade mf-forts

Hej mina "gamla" vänner!

Får man vara med här tro?
    Torsdagen den 6/5 föddes mitt lilla mirakel! En liten tjej på 48 cm och 3400g!
    Det var värt varenda tablett och varenda spruta ( har tagit 1 T+ 1 fragmin + prog. fram till v.12)
    Aline heter hon och är så klar världens finaste!
    Känns som att jag har er att tacka för att hon finns till, och tycker att det skulle vara jätte roligt att fortsätta hålla kontakten.

Kram på er alla!

• Mikes bride

Hallå, hallå!

Här går det väl bra kan man säga....
    Aline växer så det knakar, men vi har ett problem. Tösen sover inte på dagarna. Nätterna är inga problem, då sover hon så snällt mellan mig och M, men på dagarna vill hon bara bli buren. Hon kan sova i min famn, men så fort jag försöker lägga ifrån mig henne vaknar hon och skriker.
    Inte ens vagnen funkar. Vi brukar gå 2-3 km mitt på dan och då kan hon halvslummra, ända tills att vagnen stannar, då blir hon klarvaken och skriker. 
    Annars är hon väldigt nöjd och glad och gosig av sig
    Hon verkar ha ett enormt behov av närhet.
    Tyvärr funkar inte Baby Björnen heller. Tror att hon fortfarande är lite för liten för den, annars skulle det ju vara en välsingnelse bara att kunnan använda båda sina armar!
    Nån som har nåt bra tips?

Nu ska vi iväg på BVC för 4 veckors kontrollen, ska bli spännande och se lite vikt och mått.

Lycka: Ha det så mysigt i helgen nu!

Trevlig helg på er alla!

• Mikes bride

Ja, det får nog bli en bra bärsjal för min del. Saknar mina armar!
    Aline sover i vagnen så länge jag går, men så fort vi stannar så vaknar hon och gallskriker.
    Trist när det är så här fint väder.... hade varit toppen om hon hade velat sova en liten stund själv i vagnen så mamma kunde få sitta i solen.

Lycka: Nej, jag går här ute på Väddö. Vi har en super duktig barnsköterska här (som dessutom är amningsexpert). Hon är så himla omtänksam och personlig så hon är guld värd!

Trådträff låter kul! Jag hakar gärna på om det passar.

Idun: Tror inte att jag hunnit gratulera dig till den nya graviditeten. Stort grattis! Ska bli spännande att följa.

• Mikes bride

Halloj Tjejer!

Här börjar bitarna på att fall på plats nu.
    Aline har hunnit bli 3 månader och är en riktig liten charm-prinsessa!
    Idag fick hon sina första sprutor och till och med då skrattade hon mot BVC tanten

Sömnen är sådär ungefär "varannan natt bra", men jag ska inte klaga. Jag tycker att det går bra på det stora hela.

Hoppas att alla har haft en skön sommar!

• Mikes bride

Vill önska er alla ett riktigt gott nytt år!
    Tänk ändå att vi också fick fira nyår med egna små älsklingar till slut  

• Mikes bride

Hej! Vad kul med lite liv i tråden!

Jasså Krus, går du i syskon-tankar nu?
    Kram, kram på er alla! 

• Mikes bride

Nämen, vilken överraskning Lycka! Vad roligt! Nu ska du se  att du får uppleva "gräddfilen"
    Att köra på ett vinnande koncept låter väl klokt.
    Jag har också blivit lovad av min underbara läkare att vid en ev. grav få kontakta henne direkt och köra på samma linje igen. Känns jätte skönt att ha det i "bakfickan"

a80: Vad roligt med bröllop! Du har en helt underbar upplevelse framför dig kan jag lova, bara man kan slappna av när den stora dagen kommer och hinna njuta av den. När är det dags?

Krus: Kör på syskonförsök ni! Fler trådbäbisar vill vi se!!!

Här njuter vi av livet! Jag tycker att det är helt overkligt härligt att äntligen vara förälder. Skulle vilja stanna tiden!
    Bävar för tanken på att börja jobba till hösten och lämna Lillan på dagis.....
    Aline är super mysig nu. Kryper med en väldig fart och reser sig hela tiden. Hon är nästan jämt glad och nöjd  

Jasså Cia, inga fler för dig?  

• Mikes bride

bp: Samma här, har blivit lovad samma behandling vid en ev. grav.
    Har även "lagrat" lite trombyl och fragmin för att ha i reserv om det skulle ta tid eller krångla med att få träffa min läkare. 
    Hörde förresten att det numera finns fragmin i tablettform. Låter intressant tycker jag. 

• Mikes bride

Heeeej Bettan! Glatt att äntligen se dig här!

Vinkar till LillaD också! Kul att "se dig" ! 

BP: Ang. fragmin i tablettform så har jag själv inte sett det. Men min svägerska jobbar inom hemtjänsten och hon påstår att dom alldeles nyligen har fått börja ge fragmin i tablettform.
    Kan vara värt att kolla upp.... 

Svar på tråden Efter upprepade mf-forts