Inlägg från: Mikes bride |Visa alla inlägg
  • Mikes bride

Efter upprepade mf-forts

Lättja!    

LillaD: Allt bra här! Jag tycker att det är så förbaskat mysigt att gå hemma med min lilla skatt, så jag vill aldrig jobba mer  Tyvärr måste jag väl det till hösten  Skulle vilja bli hemmafru på heltid

Cia: Läste nu först om eran dramatik. Hua! Tur att det slutade väl.

Bettan: Fy vilken jobbig sits. Berätta hur det går här, när ni vet nåt mer. Tänker på dig och skickar kramar i massor! 

• Mikes bride

lillaD: Jo, jag känner nog som dig. Vi pratar också om hur länge vi ska "våga vänta" med ev. syskonförsök. Jag har ju dessutom bara 1 äggledare kvar + att man blir ju inte direkt yngre. Det tog drygt 3 år för oss innan vi äntligen fick A.
    Men fy, jag är inte pigg på kasta mig in i "skiten" igen. 

• Mikes bride

LillaD: Aaaaahahahaha!!!! Jag tror att du har förgyllt apotekarens dag i alla fall!
    Ja, hua för att börja om igen. Förstår sååå väl dina känslor kring syskonvagnar och magar. Jag har dock inte kommit till den punkten att jag är beredd att prova än, men maken skulle gärna börja nu. Han brukar påminna mig om att det tog drygt 3 år att få till A och att vi inte blir yngre. Hon blir 1 år nu på fredag, så jag känner att jag gärna väntar med försök till efter sommaren i alla fall.

a80: Jaaa, jag hejar också på gräddfilen!

Cia: Jobbigt med strul på arbetet, men vem vet, det kanske leder till nåt jätte bra
    Jag jobbar inom blombranschen och det är då inget man blir rik på och dåliga arbetstider är det också.

Bettan: Trist med förkylningar men roligt att han växer så bra. Det är kanske super-grädde i brösten

Syrling: Ha, ha! Senast jag vägde min tös var på 10 mån kontrollen och då vägde hon 8,2 kg, så det kan visst vara en väldig skillnad! Grattis i alla fall!

Krus: Då håller vi tummarna för dig efter sommaren  

• Mikes bride

Kikar in en snabbis och ser att det är full fart i tråden!

Vill önska alla en riktigt skön midsommar!
    Hörs mer efter helgen. Kram på er alla! 

• Mikes bride

BP: Beklagar verkligen.... Blir så ledsen när jag ser vad du skriver och alla gamla känslor slits upp igen
    Klart du ska få den behandling du vill. Jag fattar inte hur dom tänker. Herre gud, i vårt läge skiter man i om det är sockerpiller eller inte, bara det funkar! Och har men ett levande bevis så är det väl absolut värt att prova igen.

Lycka till alla ni som försöker er på syskonförsök! Äh, jag hoppar på er jag också Egentligen tycker jag att det är lite för tidigt, men jag har ju liksom inte så jätte mycket tid kvar och maken är jätte sugen på en till. Så let´s go! 

• Mikes bride

LillaD: Jasså, tänk att du är en sån hemsk människa! Jag tror jag garvar ihjäl mig!!  
    Prova lite mindfulness  du, det kan nog inte skada  Nä, skämt åsido, du är en fantastiskt trevlig "LillaD" som vi älskar att läsa långa inlägg ifrån!

a80: Skönt att det inte verkar komma mera. Vi alla vet att lite rosa på papperet egentligen inte är något att oroa sig för, men vi vet också hur den äckliga känslan och skräcken är.
    Du har mina tummar och tankar!

Lycka: Varma gratulationer till lilltösen! Hur tycker S att det är att vara storasyster nu då?

Kramar till alla! 

• Mikes bride

Grattis Krus! Det värmer mitt hjärta att det såg så bra ut för er!

Irma: Första 3 månaderna var hemska även för mig. Sedan vände det tvärt! Jag fick gå på BVC och prata och fick hjälp med att bena ut vad som är viktigt och vad man faktiskt kan strunta i då jag bl.a led av prestationsångest.
    Som min bästa vän sa: Håll ut, snart vänder det och livet blir super mysigt! 

• Mikes bride

Pssst..... smyger in och viskar att jag också är gravid igen     Det tog sig redan på andra försöket ( med endast en äggledare) och jag fick snabbt kontakt med min suveräna läkare. Så nu är det samma behandling som gäller, Crinone, Trombyl och Fragmin. Jag är redan i v.12 och jag var in och såg "Lill-trollet" med hjärta och allt förra veckan

Vinkar glatt till er alla och håller alla tummar för pågående och planerade graviditeter! 

Svar på tråden Efter upprepade mf-forts