Inlägg från: Mikes bride |Visa alla inlägg
  • Mikes bride

Efter upprepade mf-forts

Härligt Krus och a80! Gräddfil, gräddfil!!!

Jag ska på RUL i mellandagarna, så vi får hålla tummarna att allt ser bra ut då. (Skippar KUB även denna gång)

Skickar en gruppkram till alla er fantastiska kvinnor i den här tråden! Det känns som att utan er hade jag inte suttit här med vår underbara dotter. 

• Mikes bride

Finessan: Men grattis för tusan! Vad roligt!
    Jag känner nog väldigt lika som a80, känner mig mer distanserad till den här graviditeten, trots att jag blöder mer nu p.g.a föreliggande moderkaka. På nåt vis känns det lite som att ett syskon till A är som en "bonus" och att livskrisen är avklarad, eller hur jag ska försöka förklara det....
    För mig är den här graviditeten jobbigare. Har mått mkt sämre, fick foglossningar och ischias redan i v.10, men jag jobbar bara 50%, så än så länge så funkar det.

Jag har precis passerat halvtid, och det känns som att den här gången går tiden väldigt långsamt, även om dagarna är fullspäckade . Konstigt.
    Jag fick samma behandling direkt. T och prog från + och Fragmin från konstaterat tickande hjärta. Inte lika täta kontroller, men ska på tillväxtultra i v.32.

Önskar alla en god fortsättning på det nya året! 

• Mikes bride

Krus: Om inte moderkakan har flyttats upp tillräckligt vid tillväxtultrat så blir det planerat snitt. Så håll tummarna att den följer med livmodern upp nu, skulle vara skönt att slippa men det är inget som jag gräver ner mig för heller.

• Mikes bride

LillaD. Men oj, vad roligt! Verkar vara en smitta som går här Hoppas du får tag i Leif fort nu då. Känner inte till någon i Skåne regionen alls tyvärr.
    Önskar dig allt lycka till nu! 

• Mikes bride

MellanD: Grattis till fint VUL!

Finess: Önskar er lycka till inför KUB:et, bitarna faller säkert på plats när ni väl är där.

FruZzz: Jag laddar också på med ett gäng kottar och kastar dem på tidsguden!  Guuuud så segt detta är!

Lycka: Härligt med lite mys-tid med S i badhuset! Min mage var också mycket snabbare med att göra sig påmind denna gången.

Jag brottas med precis samma tankar och känslor som ni alla verkar göra med syskonfrågan. Jag är livrädd att jag inte ska kunna ta till mig "Lill-Trollet" och älska den på samma sätt som A. Jag drömmer skitäckliga mardrömmar om att A dör och vaknar och är helt förstörd! Jag är rädd att inte räcka till och att jag är/blir en dålig mamma och att det liksom ska bli som två "läger", Maken och A och jag och Lill-trollet. Vill verkligen inte att det blir så!
    Shit, vilka rubbade funderingar man får! Trots att Lill-Trollet lever rövare i magen och gör sig påmind hela tiden så har jag inte riktigt tagit till mig att det är mitt barn som bor där inne och det är känslor som jag skäms för
    Jag var nog inte riktigt beredd på att det faktiskt skulle ta sig och att den skulle stanna kvar i livmodern så fort denna gången.
    Hoppas verkligen att man snart hittar den där mys-känslan snart. Är i v.27 nu, så det är på tiden!

Stor kram till er alla!

• Mikes bride

FruZ: Jag använde mig av dyktekniken när jag födde A. Fungerar kanon! Sista biten tog jag dock lite lustgas, men jag hade nog klarat mig utan det också om jag absolut inte hade velat ta smärtlindring.
    Jag upplevde förlossningen som oväntat positiv och vi hade t.om en hel del humorinslag med Barnmorskan var imponerad av vad tyst och lugn jag var ända tills på slutet då jag brölade ett utdraget jaaaaa som en brunstig älgko, precis som Susanna Heli förespråkar i "Föda utan rädsla"  Kanonbra bok föresten!  Jag kände mig aldrig rädd på något vis och jag litade helt på min egen kropps kapacitet. Rekommenderas varmt!

Finess: Vad skönt att ni kommit fram till ett gemensamt beslut. Det kommer att gå jättebra!

Krus: Grattis till fint TUL!

MellanD: Jag förstår precis hur du känner med att det är orättvist mot nr 2 att inte vara lika efterlängtad. Brottas med det varje dag, men igår hade vi en 3 veckors bebis här på besök och A blev heeelt till sig i den Då kände jag en varm lycka av att kunna ge henne ett syskon och att "Lill-Trollet" kommer att få en kärleksfull familj i alla fall. Så det släpper nog till slut får vi hoppas. 

• Mikes bride

FruZzz: Härligt! Vilken skön känsla det måste vara Hoppas mannen gillar namnet också.

MellanD: BF 3o maj  Ska träffa läkaren på tisdag pga mina blödningar som inte vill ge sig. Blöder mer nu än tidigare och nu har ändå moderkakan dragit sig uppåt, så vi kan inte skylla på den längre.
    Känner mig dock inte hysteriskt orolig eftersom att jag känner av en väldigt livlig bebis flera ggr om dan och UL för 2 v sedan såg jätte fint ut. Misstänker att hon vill sjukskriva mig i alla fall. Vi får väl se vad hon säger.

• Mikes bride

Jag blev sjukskriven idag pga en blödning från livmoderhalsen. läkaren tyckte inte att jag ska jobba mer nu, då jag har ett väldigt fysiskt arbete. Känns lite både och så där. Hade ju så klart varit jätte skönt att få en "normal" graviditet och kunna jobba och må bra, men nu när jag vet vad blödningen beror på så känns det angeläget att ta det lugnt ändå.

Krus: Härligt med förtroendeingivande läkare!  

• Mikes bride

Finessan: Åh, vad glad jag blir för er skull! Du blir säkert en jätte fin pojk-mamma! Varmt grattis!

• Mikes bride

Hej, hej!

Kikar in för att berätta att vår lilla Kalle kom till världen 31/5. Allt har gått bra och vi mår bra allihopa
    Dock väntar vi på en remiss till Astrid Lindgrens då det tyvärr verkar som att pojkens fontaneller redan växt ihop. Han har lite toppigt och "äggformat" huvud, så har vi otur så blir det operation. Ju tidigare desto bättre verkar det som, men jag är så klart grymt nervös. Han är ju så liten

Kram på er alla! 

• Mikes bride

Bettan: Japp! Extra folsyra åt jag. Har ff inte hört nåt från KS, springer till brevlådan så fort jag ser postbilen
    Vill liksom bara veta vad vi ska ställa in oss på nu.
    Kram på dig! 

Svar på tråden Efter upprepade mf-forts