• Irma

Efter upprepade mf-forts

a80: Skönt att det lugnat sig! Men oj vad långt till nästa UL. Starkt om du klarar att vänta.

lillaD: Du skriver alltid lika roligt, även om det är om jobbiga grejer Jobbigt att dom kör stenhårt på pedagogiken och inte tar hänsyn till kända kunskaper Hoppas det i slutändan resulterar i ett barn som trivs och en någorlunda avslappnad mamma.

Här hemma är det hur bra som helst. Lille L tjattrar, har upptäckt sina händer & fötter och försöker greppa saker. Helt underbart att äntligen få uppleva detta! Visst har han skriktimmar ibland också. Men sen när han är glad, ler och tjattrar. Ja då är han förlåten allt  

• Irma

Krus: Det vore väl höjden av extrem otur om du skulle drabbas av listeria! Det är väl om man skulle sitta och käka parmaskinka varje dag som det är stor risk? Jag skulle heller inte oroa mig om jag råka käka en bit. När det gäller såna saker tänker jag på när våra föräldrar fick oss, då fanns inte så mkt rekommendationer när det gällde livsmedel. Och det blev normala bebisar av de flesta av oss

• Irma

Hej tjejer!

Har en fråga till er som pumpat. Hade en ide' om att försöka införa bröstmjölk på flaska så kanske jag vågar lämna mannen och lille L ensamma mer än 5 min bort (jag helammar). Igår var premiär. Han slukade 70 ml i ett naffs. Och skrek efter mer! Så det var liksom bara att hysta fram tutten. Och då åt han ungefär lika länge (och mycke?) som han brukar.... Hur mycket tror ni man måste ha utpumpat för att han ska bli mätt? Eller kan det varit själva tutten han saknade?

Sen en annan grej... Känner ni att sorgen av alla gamla missfall liksom gör er lite randiga? Att det är nu en hel del av bearbetningen fortsätter. Mitt i all glädje över att äntligen ha vårat barn och få uppleva allt man längtat efter så kan jag känna sorg över dom som inte fick komma till oss. Jag känner mig lite skör emellanåt. kan iufersig bero på sömnbrist också men...

Var på babysimm för första gången igår. Allt gick fint tills lilleman blev alldeles jättettrött och helt slut (efter 20 min). Vilket är vanligt enligt instruktören. Det blev skrik gap och jättearg bebis. Och det var liksom som att trycka på en knapp hos mig och tårarna bara rann. Allt utan famnen var pest och pina. Kände mig så kass som mamma, alla andra bebisar var så lugna. Hade tur att två hjälpsamma tjejer hjälpte mig att hålla honom så att jag fick på mig kläder och vi kunde ta oss hem. Men jag var så ledsen hela dagen igår Funderar på om det är normalt att känna så en hel dag efteråt?

Oj vad långt det blev.... Hoppas ni orkar läsa! 

• Irma

Det är så skönt att lufta tankar med er tjejer! Ni är så kloka

Bettan: Jobbigt att din lille kille inte ville alls första gången

SSRI ska man väl egentligen inte tveka att ta om man behöver (om ok med amning)? men det är liksom jobbigt att ta tag i det ja...

Pratade med min nya BVC-tant om min historia, att jag kanske kommer att behöva mer stöd. Fick känslan på det nya BVCt att dom inte alls har samma resurser när det gäller psykolog mm. Flyttade från ett kaosområde (Backa, förort till Gbg, ni vet där dom kastar sten på bussarna och eldar bilar). I Backa satsar dom stenhårt på stöd till föräldrarna, för dom vet i dagsläget vad det kostar i längden... 

Krus: Grattis!  

Våran kille är 12 veckor idag. Är nog rätt normalt att vi faktiskt måste få bearbeta allt nu när man väl kommit till målet.

Verkligen tråkigt att höra att du "missade" så mycket i början Tror inte det är så illa för mig, känns inte så just nu, bara igår. Men det är bra att vara vaksam! För det mesta sover vi ok nuförtiden, och då blir ju allt lättare.

lillaD: Misstänkte att 70 ml var väldigt lite... Har lånat en kass pump av en kompis (som för övrigt pajade precis), kanske lättare med en bättre pump. Jag tror absolut att jag skulle vara en bättre mamma om jag lyckades komma iväg och göra lite yoga (eller annan träning). Eller bara stänga in mig hemma och yoga. Med vetskapen om att mannen och lillkillen har det bra tillsammans.

Håller tummarna att du får plussa snart! 

• Irma

LillaD: Exakt så fungerar mitt lilla förvirrade huvud också

• Irma

Krus: Jag har också alltid högt HB. Enligt min läkare kunde trombylen absolut hjälpa mot det! Tänk att magen syns så tidigt! Gjorde den det förra gången också?

Svar på tråden Efter upprepade mf-forts