Efter upprepade mf-forts
Krus: Aha, du har en sån kropp...,men då kanske du är van att dra till med bra undanflykter när du får frågan?Kanske tom blåneka?
a80: Hoppas tiden går fort fram till UL!
Idun: har du haft ångest länge? låter inte kul att vara fast
Ego: Måste fråga er härinne om ni känner igen detta! Lille L har sen ca 2-3 veckor tillbaka börjat sätta i halsen vid amning. Eller vad det nu är. Ibland släpper han bröstet, tittar på mig med plågad blick och så låter det som om han försöker svälja världens största sten, sväljandet fortsätter. Skrik och gråt. Får sätta honom rakt upp en stund innan det går över. ibland hjälper bara mer bröst som tröst (konstigt nog) Ibland kommer detta beteende när han ligger på filt på golvet och suger på fingrarna mkt.
Det är inte varje amning det sker. 1 gång per dag kanske. ibland med 1-2 dagars emellan. händer både vid sittande och liggande amning. har testat att ha honom mer upprätt. har testat att pumpa lite före så att trycket inte ska vara så högt. Han är annars hur pigg och glad som helst. Är inte orolig för honom annars. mer än att han lider dom där minutrarna det sker. det gör ont i mammahjärtat
Min BVC-tant kände inte igen det. tyckte jag skulle börja föra logg över det och ev. låta en läkare titta på det. Om jag vill. inser nu att det händer mkt oftare än jag trodde. är osäker på om jag överreagerar då inte bvc tanten insisterar på läkare. L växer som han ska och mår bra. svårt...