Efter upprepade mf-forts
Finess & MellanD: Grattis till lyckade VUL!
fruZ: Fy vad tungt å må så
Antar att det inte är så svårt att gissa vad jag heter nu och hette innan
Finess & MellanD: Grattis till lyckade VUL!
fruZ: Fy vad tungt å må så
Antar att det inte är så svårt att gissa vad jag heter nu och hette innan
EMND: Grattis!
BB: Grattis till giftemålet. Tungt med depression
Bubblan: Grattis till Lovisa!
Grattis Finessan!
Har inte reflekterat om man är annorlunda som pojkmamma... Jag vill inte heller att det ska vara annorlunda. Men så är det säkert!
Krus: Grattis!
Skönt att förlossningen gick bra!
FruZzz: Grattis!
MB: Grattis!
Hoppas ni slipper läskiga operationer...
Lilleskuttan: Håller tummarna!
*vinkar till alla* Är inte så aktiv här, dålig koll. Hoppas alla har det bra!
mellanD: Nej fy
Tänker på dig! kram
Ursäkta alla andra att jag inte hängt med så bra. Vi har haft en riktig skön sommar. Vi har haft 6 veckor semester ihop och har fått vara friska hela tiden alla tre. Imorgon börjar jag jobba igen
Vi ska starta syskonförsök nästa cykel. En kort summering från mig.
EMND: Grattis till lilla underverket!
Tiden går fort när man tillslut har fått sin skatt!
Finess: Hoppas du är igång och att du får en bra förlossning denna gången!
Finess: Stort grattis!
Häftigt att få vara med om en bra förlossning
Lilleskuttan: Jag tog fragmin och trombyl. Fragminet tom V:36+0 och trombylen till V:37+0. Ultraljud med flödesmätning till moderkakan 1 gång/vecka efter V:36+0.
Senaste nytt härifrån: Jag är gravid!
Tack ![]()
EMND: Jag slutade amma när L var 8 månader (nu är han 15 mån). Jag har samma behandling denna gången. Prednisolon, trombyl och fragmin. Började dag 7 i cykeln. Har ni planer på att köra med nr2 direkt?
Krus: Tack! Går tyvärr inte så bra här längre
Såg hjärtat slå 6+3. Igår 8+5 slog det inte längre
Ska på uppföljande VUL på måndag och beslut om skrapning eller inte.
Bettan: Har inte koll. Men hoppas det tar sig för er snart!
Lilleskuttan: Hoppas du slipper gå över och att förlossningen blir en bättre upplevelse denna gången!
Lilleskuttan: Grattis till tjejen!
Vad skönt att du fick en mycket bättre förlossning denna gången
EMND: Det är lite sådär just nu
Är så jäkla arg
Är inte van med att bli arg efter missfallen. Brukar mest vara ledsen och gråta. Gjorde en skrapning för en vecka sen. Småblöder lite.
Planen är att vänta med försök tills mensen kommit. Få liten paus. Vi tänkte köra hela paketet med medicineringen igen + att jag ska sköta min kost bättre. Denna gången levde jag lite mer som vanligt, vilket innebar socker och snabba kolhydrater då och då, var inte helt bra tror jag. hade en förhoppning om jag levde lite mer som vanligt kanske jag skulle oroa mig mindre. Kanske var det ett "vanligt missfall" eller inte, det vet man ju inte. den var liten från start + växte dåligt. eller så var det min kassa kost. vem vet. men vi kör igen!
Hur är det med dig? Hur går det med lillkillen?
Krus: Jag har också funderat på detdär med superfertiliteten. Denna gången kändes det verkligen så. Kan ju vara bra att leva lite mer hälsosamt även om det inte var orsaken
EMND: Ska sluta analysera! försöka iallafall
Å vad spännande! Hoppas du får ett plus! Eller fattade inte riktigt, du har precis haft mens men känner dig ändå gravid? När är det BIM?
Angående sluta amma. Jag tyckte det var jättejobbigt. L började bitas vid amningen när han var runt 8 månader! :-O Sen gradvis ville han inte ha vissa gånger tills han slutade helt
Jag hade gärna ammat mer! Det kändes väldigt tomt för mig!
Får man vaccinera sig mot influensan om man inte tillhör riskgrupp? Har inte ens funderat på om jag borde vaccinera mig.. Är det riskabelt att ta pred samtidigt som man har influensa?
Finess: Jobbigt med kolik
Ammar du? Jag minns att jag hade svårt att få i mig tillräckligt när jag ammade och åt mjölkfritt. Skitjobbigt, då man är trött ändå som det är! Mjölkallergi försvinner för många med tiden (gjorde för oss). Hoppas det blir så för er!
Undrar också LillaD...
Hej alla! Här är det härligt sömnlöst med liten bebis igen
Lillebror föddes 8:e november! Det skiljer 2 år och 5 månader på storebror och lillebror. Mannen pratar om en trea, men jag känner just nu att näe. Inte en graviditet till, orkar inte med den psykiska pressen en gång till. Jag vill vara ifred, leva vanligt. Är det någon som har bra tips på hur man hanterar syskonets känslor? Just nu skulle jag bara vilja klona mig då bebis vill amma hela tiden och storebror vill ha sin mamma. Försöker ha ensamtid med storebror utan lillebror så mycket det går. Är väl naturligt med all svartsjuk och så men det känns så tungt gentemot storebror
Har prednisolon kvar och några paket fragmin(5000),om det nu hjälper någon? Bettan, fick du fatt på Dr Hagman?
FruZzz: Grattis till plusset!
Modigt att orka igen!