Inlägg från: Lycka77 |Visa alla inlägg
  • Lycka77

Efter upprepade mf-forts

Bettan, det låter som ni har det tungt. vad tråkigt. 
    Hoppas ni blir hjälpta med koliken. Signe var och väldigt mycket ledsen när hon var lite, dag som natt, och det är ju så jobbigt.
    Kan inte annat än att hoppas att och tro att op går bra. Hur går op till?

Krusbär - jag går på spec.mvc och får väldigt bra stöd därifrån. Vi har fått en prel.plan för graviditeten som bla innebär kontroll varannan vecka efter v.22 och sen varje vecka efter v.30, samt ett par tillväxt-ul och extra kontroller av leverprover mm. Så det känns som de tar god hand om mig. 

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • Lycka77

Men fy Bettan vilken mardröm! Jag ryser. Det var min stora skräck när S var liten. Skönt, skönt att allt gick bra!

Du behöver inte ursäkta dig, ibland är det mycket i ens eget liv, och det är helt ok, *kram* 

• Lycka77

Tittar in med ett snabbinlägg.

Förstår verkligen er oro och ångest för att försöka bli gravida igen, jag känner mig otroligt lycklig över att ha blivit gravid "bara så där" denna gång, det känns så lyxigt. JAg är i v.31 nu och mår ganska bra, förutom denna värme! Nu har vi iaf semester och drar iväg med husvagnen en vecka då det är totalkaos här hemma, vi håller på att bygga ut.

• Lycka77

Men oj vad det händer är i tråden, som vanligt både glada och tråkiga nyheter. 

bp - mycket mycket tråkigt att läsa att det inte gått bra för dig. Och när ni sett hjärtat och allt, det är tufft och hårt *kram*

a80 och krusbär - Stort Grattis till er båda. Jag hoppas att ni kan få den hjälp och de mediciner ni behöver!
    Lycka till till mb och ni andra som planerar att hänga på syskontrenden!

Här är det tungt och rätt jobbigt nu. Jag har mått rätt hyfsat fram till ung en vecka sen. Nu har jag så ont i rygg och höfter att jag fått mig ett par kryckor att ta mig fram på, och hemma blir det mest soffläge. Även blodtrycket har tyvärr stigit så det ligger på gränsen till oroande, men ännu inte där, men jag känner mig inte lugn. Och idag har det varit väldig stiltje i magen så vi var till mvc och lyssnade, och det lät som det skulle, men helt lugn är jag som sagt inte alls.  

• Lycka77
    Grattis till hjärtat a80!
    Som sagt är jag tvåbarnsmamma nu!! Tack för alla grattis!
    Det blev lite dramatiskt även denna gång, som tur var kände jag igen Hellp-symptomen från förra gången så förra fredagen åkte jag till mvc här i stan och bad om att få ta prover. Bara någon timme senare ringde de upp och bad mig åka in till ackis, där blev vi inlagda och mina värden började bli sämre och sämre, samt att ctg kurvorna inte var hel ok . På måndagen var dock alla mina värden tillbaka till normala men ctg kurvorna fortfarande inte riktigt bra, hur som helst fick vi åka hem igen! Vi var hemma runt kl 17 på em och redan då kände jag igen att jag inte mådde bra. Vi velade länge och väl om vi skulle åka in igen eller inte, tillslut kom vi fram till att det var nog bäst att göra det. Vi var tillbaka på ackis runt kl 1 på natten, och då drog allt igång ordentligt, med provtagningar, ctg och en hel drös med olika läkare som besökte mig - värdena hade blivit riktigt dåliga igen och fortfarande inte bra ctg. Några timmar senare akutsnittades jag, 36+2, som tur var fick jag vara vaken denna gång! Fick dock inte vara med lillan på en gång då de ville ha mig under observation ett par timmar. 
    Nu mår vi båda bra, men är så trötta. Lillan har kommit igång bra med amningen och vi har redan kunnat sluta koppmata henne. Bvc kommer hem till oss idag och jag hoppas att hon inte tappat något mer i vikt.
    Så nu ska vi vila oss i form! 
  • Lycka77

a80 så härligt, grattis!!!!  Och inte ska det vara något tok mera, det får det inte vara!!

• Lycka77

irma - det ska bli intressant att höra vad läkaren säger till dig, för här hemma  har vi liknande amningsproblem. Det har kommit senaste veckan. E är väldigt gasig i magen och pruttar mycket. Vi hsr an minifom droppar senaste 2 veckorna och skrikandet på kvällarna har minskat, mén hon sover oroligt och knorrar och vridet sig mycket.

-idun - jobbigt att du ska fortfätta må dåligt. Om det känns ok med tabletter så kanske det är en bra lö´sning för dig.

´Det är svårt det där med mammakläder. -jag gick i kjolar med resår och leggings och trodde jag lyckades dölja magen, men icke. När jag berättade i v.15 ,på jobbet, då visste alla det redan

• Lycka77

Irma - skönt att ni fick komma till läkaren och fick lite tips. Hoppas att det hjälper med Enfamil, är det droppar som Minifom eller vad är det? Hur gammal är sonen nu?

Krusbär - Jag lider verkligen med dig och a80 som väntar på KUB. Fy tusan så jobbigt det är.
    Tror du att du kan hålla att du inte ska oroa dig mer om KUB går bra? Ska inte hålla det mot dig senare lovar. 
    Håller tummarna för er!

• Lycka77

Jaaa! Jippi! Grattis a80! 

• Lycka77

Grattis Krusbär, vad underbart!

Svar på tråden Efter upprepade mf-forts