Grattis till hjärtat a80!
Som sagt är jag tvåbarnsmamma nu!! Tack för alla grattis!
Det blev lite dramatiskt även denna gång, som tur var kände jag igen Hellp-symptomen från förra gången så förra fredagen åkte jag till mvc här i stan och bad om att få ta prover. Bara någon timme senare ringde de upp och bad mig åka in till ackis, där blev vi inlagda och mina värden började bli sämre och sämre, samt att ctg kurvorna inte var hel ok . På måndagen var dock alla mina värden tillbaka till normala men ctg kurvorna fortfarande inte riktigt bra, hur som helst fick vi åka hem igen! Vi var hemma runt kl 17 på em och redan då kände jag igen att jag inte mådde bra. Vi velade länge och väl om vi skulle åka in igen eller inte, tillslut kom vi fram till att det var nog bäst att göra det. Vi var tillbaka på ackis runt kl 1 på natten, och då drog allt igång ordentligt, med provtagningar, ctg och en hel drös med olika läkare som besökte mig - värdena hade blivit riktigt dåliga igen och fortfarande inte bra ctg. Några timmar senare akutsnittades jag, 36+2, som tur var fick jag vara vaken denna gång! Fick dock inte vara med lillan på en gång då de ville ha mig under observation ett par timmar.
Nu mår vi båda bra, men är så trötta. Lillan har kommit igång bra med amningen och vi har redan kunnat sluta koppmata henne. Bvc kommer hem till oss idag och jag hoppas att hon inte tappat något mer i vikt.
Så nu ska vi vila oss i form!