För oss pladdriga.
Fru u: jag började skriva ett mail igår men sen dummade sig FL så det försvnn... gör ett nytt försök idag.
Fru u: jag började skriva ett mail igår men sen dummade sig FL så det försvnn... gör ett nytt försök idag.
Klistar in det jag skrivit i en annan tråd...
jahapp... där gick saker och ting åt helvet... någon som vill ta över en bebis i augusti?
Fick precis besked från tingsrätten att jag inte får någon godman, de anser att hemtjänst och boendestöd ska göra de bitarna... hemtjänst sades upp förra veckan eftersom jag nu fått boendestöd, är lite mer som assistans där man själv är delaktig och inte sitter och tittar på när de städar osv.
Boendestöd gör inte ansökningar till mydigheter, följer med på möten och skäller och driver mitt fall, piskar på vården så de inte bollar bort mig igen osv... Nu hänvisar komunen i sitt svar till tingsrätten att LSS-handläggaren inte anser att jag har behov, hon som satt här i onsdags och sa att jag visst har det och att hon skulle ringa komunen och berätta vad boendestöd gör och inte gör... jag har det inspelat tom.
Vi hade tom. en person på gång som kunde hoppa in och börja fixa igår... nu måste jag själv ta hand om allt med FK för sambons räkning, för han har ännu svårare än jag med sånt, måste kolla upp vad som gäller med föräldrapenning osv. Ordna handikappersättning och jaga miljarder intyg...
En del i att vi valde att behålla barnet var just att komunen i höstas började leta folk åt oss som kudne hjälpa till med myndighetsbiten. Att ha adhd är inte lätt för jag minns inte vad som sagts, har svårt att tolka saker ibland, tolkar det lite väl bokstavligt emellanåt osv. Sen då mitt rörelsehinder som gör att jag har 2 miljader fler kontatker som måste hållas i och konstanst smärta som tar sin ork gör inte saken lättare.
Hade hoppats på att få lite ordning innan Kiwi kommer... nu är det snart sommar och vården som jag måste bråka med går på semester... har bråkat i 2år med rehab och det lär inte lösa sig på några månader. Så det lär inte bli intyg för bostadsanpassning, jag kommer inte få hjälpmedel så jag inte riskerar att falla, bli sämre osv. kan inte ta mig ut sen själv...
Ren jävla tur att jag ska till bm och sen kuratorn idag, ringde sambon och storgrät i telefonen. Komunen har letat rätt person sen i höstas så nu säger de i tingsrätten att de inte anser att vi behöver någon hjälp. VARFÖR har de inte sagt något innan, varför leta efter en person om de inte tänker tillsätta den?
Hoppas på att boendestöd och LSS-handläggaren kan hjälpa mig med intyg, ska be på mina knän om kuratrn på mvc kan skriva något också, och sen om min läkare kanske kan göra det med. Något måste hända... för jag befarar att jag inte kommer bli piggare när bebis kommer...
En av mina nätvänner jobbar som godman i en annan komun och hon har sagt flera gånger att hon aldrig hört ett så dåligt skött fall... Var ett år sedan vi sökte.
Känner inte alls för att åka iväg idag, men det är nog bra... trodde jag skulle komma med bra besked för boendestöd var här idag och min person verkar så vettig. Jobbat inom familjeenheten och har koll på öppna förskolor och hela den biten. Så kiwi kanske inte behöver lida... men just nu känner jag mig som en värdelös mor. 
Är så tokstressad nu över att jag inte vet när vi kan flytta in heller... måste försöka få tag på hon som bor där nu igen och fråga, hon lovade att ringa. Men jag befarar att det blir sent... vet inte hur vi ska fixa folk som kan bära heller nu när jag inte ens får köra säckkärran...
Mår så skit nu att jag orkar inte mer... har inte ätit idag heller... blir så när jag blir såhär stressad. Maten kommer upp igen. JAg som precis börjat gå upp i vikt och fått igång ätandet. Fy fan villken värld vi lever i och dommaren LOVADE att vi inte skulle falla mellan stolarna igen.
Jg har fortfarande inte fått in papprena om handikappparkeringstillstånd tex. måste in och lämna ansökan till soc idag och även pappret från sambon till AF så han kan få penganra därifrån.. orkar inte idag, vill bara sova nu och vänta tills sambon kommer hem. Han har en lång dag, är så ensam... lär nog bli lite tårar hos bm och kuratorn i eftermiddag.
Jag kan inte hjälpa att jag har adhd och min sjukdom, jag kan inte hjälpa att jag råkar se normal ut, kan skriva bra men inte fattar vad mydnogheter säger, minnas vad som sagts eller få iväg papper i tid. Hade det inte varit för kiwin så hade risken varit att jag gjort något jävligt dumt idag... nu när samobn inte är hemma och kan krama eller stoppa mig... jag vill inte halka tillbaka til så dåligt jag mådde för 5år sedan, visst jag kom upp fort igen, men hur ska jag fixa en bebis i höst?
JAg kan ju inte ens ta den på promenad utan hjälpmedel, och jag fixar inte att bråka med vården utan hjälp... det finns INGEN här som kan hjälpa mig, jag har inga vänner och det är inte meningen att vänner ska behöva göra sånt.
Jag som funderade på vad jag ska prata med kuratorn idag... det löste sig ju nu... har sån ångest över att jag inte kan ta hand om ett barn och resten av familjen, visst sambon hjälper till men just pappersbiten klarar han inte... men jag får väl skylla mig själv som blev kär i en aspie. 
mm... nu måste jag hoppa in i dushen ska försöka att inte slå ihjäl mig sen blir det bm och kurator... får se om lite stenar kommer i rullning då...
Har inte ätit idag heller, men jag tog resteerna av sambons glass, lite ostbågar och ett korvbröd med ketchup... så kiwi kanske håller sig lite lugn, har varit ett väldans sparkande idag.
Kände sparkar på utsidan för första gången... tror den är arg på alla som är dumma mot mamma.
jo, sambon kommer ju hem ikväll så då ser han till att jag äter som tur är.
Satan så ont jag har i brösten nu då, de gillar inte alls att duscha, så kallt är inte vattnet...
Hopp iväg till mvc då, känner att jag är på jättebra humör... sådär asförbannad och trött och grinig...
hmm... jag hade inte alls gått upp, måste kollat jättefel sist. Ligger fortfarande på minus sen jag plussade, nu bara 1.2kg. Urk... ska träffa dietisten på fredag hon kommer nog skälla. Funderar på att avboka det är tillräcklgt nu ändå och boendestöd lovade att hjälpa mig att hitta på maträtter som är enkla som jag klarar av att värma på. De har lite mer förståelse för ätstörningar vid adhd också, det hade inte dietisten. När jag är stressad så går det verkligen inte att äta "konstiga" saker som bönor och prova ny mat. Tyvärr... men då låser det sig istället.
Men nu så svimmar jag inte av energibrist eller vad jag ska kalla det så jag är inte såorolig, mer stressad över folk som tycker att jag ska äta mer och kommer med käcka förslag på saker och inte fattar att det kan vara ångestladdat att prova nytt om jag inte är på humör.
Tänkte se om jag kan göra lite potatis och falukorvssoppa nu. hanen blir sen ikväll.
mmm... vi har ju det, efter flytten så tar vi nog en mental semester igen, och skiter i allt bråkande med myndigheter och skit några veckor. Jag tänker om inget väldigt händer åka till mina släktingar någon vecka för att komma bort. Hanen måste jobba så jag får åka själv men jag måste få lite semester.
Funderar just nu på om jag kan hitta någon med stort garage där vi kan ställa alla prylarna några dagar för att flytta över det sen. Ska se om svärmor har några kontakter, själv känner jag nästan ingen alls här i stan. Skulle nog bli smidigare än en magasinering. Så kanske några släktingar kan komma och hjälpa oss att flytta in allt helgen efter, blir svårt att få någon att göra det på vardagen.
Men jag ska ner och prata med hyresvärden först så får vi se.
Pratade med LSS-bruden... överförmyndaren tycker jag ska göra en nyansökan och ha mer intyg... bla. läkarintyg. Men vad f-n ska en läkare intyga?? jag har träffat honom en gång, varför väger hans ord tyngre än mina? Han kan ju bara skriva det jag säger, sen har han ingen som hellst kunskap om adhd. Men psyk lär jag aldrig få intyg ifrån för de har inte tid osv...
Är så trött just nu på allt, vill bara ha hem sambo och få skita i precis allt och sen komma tillbaka om en månad när flytt och sånt är klart.
Precis sånthär är det som är så svårt när man har adhd, att organisera och orka hela vägen. Om vi ändå hade bott på andra sidan landet så hade det inte varit några problem, där har jag massa släktingar.
Jag googlade och hittade läkarintyget som man ska ha så nu ska jag maila min läkare och be honom skriva på det :D
Hoppas han är snäll och förstående men det har han varit hittils.
Ringde hem sambon tidigare så vi åkte och käkade och köpte lite mer kartonger. Så nu mår jag aningen bättre igen. Så underbart med hans stöd för han ger mig verkligen energi att orka vidare. Imorgon tänkte jag försöka kolla på alla papper som jag borde fixat för länge sen och be boendestöd hjälpa mig att fylla i dem på fredag när hon kommer, och sen fixa adressändring och försäkring på nya lägenheten. Så slipper jag stressa över att jag inte förstår alla formuleringar i sånna papper.
Villken cirkus... men som vanligt så kraschar jag totalt för att sen kräla upp ur mitt hål... men det tar på energin 2 dagar åt skogen så jag hoppas morgondagen blir mer produktiv.
Tjockiskanin måste känt av mig idag, hon fick skutta i lägenheten medans den lilla var på balkongen, men hon kom och satte sig i mitt knä och låg med huvudet på magen och bara var. Man kan verkligen inte stressa när ninis ligger och vill gosa. Fudnerar på om hon kände att det var något där inne i magen, såg nästan ut som det. Sparkarna börjar kännas även på utsidan nu.
Japp du borstar tänderna i råmjölk "zendium har utvecklat en ny formula i tandkräm som är baserad på enzymer, zink och colostrum. Colostrum, råmjölk, är den första mjölk som bildas hos såväl däggdjur som människa. Colostrum är en naturlig form av mjölkprotein, samma proteiner finns i saliven och därmed ger proteinerna en skyddande effekt på munnens vävnader.
zendium har tillsatt colostrum i alla vuxentandkrämer, för att stärka salivens naturliga skyddande egenskaper och för att göra zendium ännu mer effektiv"
http://www.opushealthcare.se/ArticleDisplay.asp?id=445
Det var ju lite intressant faktiskt. :)