bluebird skrev 2010-04-02 14:45:26 följande:
Som tröst kan jag säga att min femåriga son gått igenom hjärtop. och haft ett hål mellan kamrarna, på samma sätt som din dotter, o det har växt ihop idag, av si själv. Så det behöver inte vara varken farligt eller skrämmande, men det vet du säkert. Ville bara berätta så du vet att det hålet kan ha växt bort redan när dottern är fyra år, som i vårat fall. Vad gäller amniongen så ammade jag inte mina två första, försökte med trean men gav snabbt upp efter nån veckas försök och med fyran så ammade jag i fyra/fem månader, det blev folk av dem ändå. Så försök ta bort stressen och skuldkänslorna kring amningen, funkar det inte så har du ju iaf försökt och hon har iaf fått de värdefullaste "första dropparna".
ja, barnläkarna som kom in på ronden på måndagen var helt underbara o förklarade precis hur det låg till o sen när dom gjorde undersökningen inför hemgång så fick jag också lyssna på hur blåsljudet lät... så förklarade de att det var bra att det lät så tydligt för då var det ett litet hål... =) men med tanke på att det gick ett par dagar efter att ha fått beskedet tills jag fick veta mer så är det klart att man blir lite orolig o antagligen lite uppstressad också... den barnläkaren som upptäckte det försökte att förklara för mej, men hon bröt ganska mycket så hade lite svårt att förstå henne... men det lät som att hon även försökte lugna mej lite, men när hon bröt så mycket var det ändå svårt att förstå allting... men den sista barnläkaren var nog från tyskland från början för hon bröt också ganska mycket... haha... men hon ritade upp en grovskiss av hjärtat o förklarade hur hålet var o vad man gör åt saken... hon sa också att i bästa fall så växer det ihop av sig självt... har man lite otur kommer det vara kvar, men i samma storlek o inte påverka henne ngt... men har man väldig otur blir det större o då går man in o opererar det... hon sa också att jag skulle bli kallad till nytt ul av hjärtat inom 6-8 veckor med lilla grodan...
men måste säga att det känns skönt att det finns ersättning... o som du säger så kan jag ju inte annat än försöka o hon har fått i sig råmjölken åtminstone...