-
ja, det är jätteskönt... men klart att man som förälder är lite orolig ändå... känns ju ganska skrämmande...Marinero skrev 2010-04-09 12:21:54 följande:Ahaa, skönt att det inte påverkar henne och gör de det så verkar det va lättåtgärdat Igår va jag förresten på tidigt ul och fick se ett litet på skrutt i magen Så i november smäller det igen hoppas vi påamningen har inte kommit igång ordentligt än så nu överväger jag seriöst att skippa det hela... visserligen läcker jag från brösten när jag matar henne o jag läcker från det bröstet som hon inte tuttar på när jag ammar... men det verkar banne mej inte komma igång ordentligt... ska testa en vecka till... nu när sambon är hemma så orkar jag nog experimentera lite till... ska testa den nya pumpen jag köpte o hoppas på att det kan komma igång ordentligt då... vill ju gärna amma... för det är ganska så mysigt ändå... men just nu fyllt med lite småstress o press eftersom Isabelle släpper o skriker lite o sen tuttar igen... så vet inte om det kanske är dumt att ha vant henne med nappflaska... men vi har inte orkat sitta o mata henne med sked när vi ger ersättning... smidigare att ta nappflaskan...Marinero skrev 2010-04-09 12:19:46 följande:Ja det ska gudarna veta att det är mkt tankar som snurrar i huvudet och hormoner hit o dit! Va skönt att amningen kommit igång! Ja de där med skrik, jag tror Olivia va ett halvår minst innan jag började skilja på skrik, om hon e trött, hungrig osv. Inte alls lätt!Och ang förhållande så är det en riktig pärs måste jag säga. Vårt förhållande fick sig en liten törn när Olivia sov så kasst som hon gjorde. Men när hon började sova hela nätter och skippa nattmaten blev allt bättre -
men t0va då... vad jobbigt att det strulat till sig igen... men kolla med syrran om hon inte kan hjälpa dej iaf då...?? hoppas det löser sig för dej iaf...
-
visst är det häftigt att känna dem på utsidan...?? jag tror nog definitivt att den är arg på de som är dumma mot dej...t0va skrev 2010-04-12 13:57:45 följande:mm... nu måste jag hoppa in i dushen ska försöka att inte slå ihjäl mig sen blir det bm och kurator... får se om lite stenar kommer i rullning då... Har inte ätit idag heller, men jag tog resteerna av sambons glass, lite ostbågar och ett korvbröd med ketchup... så kiwi kanske håller sig lite lugn, har varit ett väldans sparkande idag. Kände sparkar på utsidan för första gången... tror den är arg på alla som är dumma mot mamma.
men tänk på att åtminstone försöka äta ngt varje dag... vet att det är jobbigt o framförallt om man är stressad eller arg o ledsen...
-
men hur funkar det med t ex att värma på pizza i mikron...?? tänkte på billys panpizza då alltså... inte jättenyttigt, men bättre än ingen mat alls...t0va skrev 2010-04-12 18:14:24 följande:hmm... jag hade inte alls gått upp, måste kollat jättefel sist. Ligger fortfarande på minus sen jag plussade, nu bara 1.2kg. Urk... ska träffa dietisten på fredag hon kommer nog skälla. Funderar på att avboka det är tillräcklgt nu ändå och boendestöd lovade att hjälpa mig att hitta på maträtter som är enkla som jag klarar av att värma på. De har lite mer förståelse för ätstörningar vid adhd också, det hade inte dietisten. När jag är stressad så går det verkligen inte att äta "konstiga" saker som bönor och prova ny mat. Tyvärr... men då låser det sig istället. Men nu så svimmar jag inte av energibrist eller vad jag ska kalla det så jag är inte såorolig, mer stressad över folk som tycker att jag ska äta mer och kommer med käcka förslag på saker och inte fattar att det kan vara ångestladdat att prova nytt om jag inte är på humör. Tänkte se om jag kan göra lite potatis och falukorvssoppa nu. hanen blir sen ikväll. -
bara måste berätta...
natten till idag var helt underbar... =) lillan var vaken hela eftermiddagen igår (söndag alltså) helt frivilligt... men jag la mej en stund vid sju o sov... välbehövligt... men iaf... nu har vi börjat med att vi tar upp vagnen till sovrummet så får Isabelle sova där... det funkade sisådär första natten, men det kan ha berott på mej också... men natten till idag funkade det jättebra...
då sov hon från ungefär elva på kvällen till ungefär halv fem på morgonen då jag mer eller mindre väckte henne... då åt hon, fast det skedde mer eller mindre i sömnen, o sen tvärdäckade hon igen... lät henne sova en stund på mej för att vara säker på att hon verkligen somnat... sen la jag henne i vagnen igen (den står precis bredvid sängen på min sida) o så fick jag somna om... sen sov jag till ungefär åtta, halv nio... då vaknade hon o ville ha mat... eller ja, jag vaknade innan hon vaknade så jag hann springa ner o ordna ersättning så den var varm när hon ville ha mat... sen somnade hon om igen... då somnade inte jag direkt, men vid tio somnade jag om... vaknade vid tolv igen... jisses vad utvilad jag kände mej imorse...!!!! o snacka om att känna sig lite glad o nöjd över en natts bra sömn... 
så nu sover Isabelle sen ungefär elva så jag hoppas på en likadan natt... men vågar inte hoppas för mycket, för idag har hon sovit massor på dagen... får väl se om det bara var en tillfällighet eller om hon faktiskt börjar få lite dygnsrytm som hennes mamma orkar med att följa också... haha... -
men gå till en läkare o förklara läget... även om han/hon bara skriver det du säger så kan det hjälpa...t0va skrev 2010-04-13 13:55:53 följande:Pratade med LSS-bruden... överförmyndaren tycker jag ska göra en nyansökan och ha mer intyg... bla. läkarintyg. Men vad f-n ska en läkare intyga?? jag har träffat honom en gång, varför väger hans ord tyngre än mina? Han kan ju bara skriva det jag säger, sen har han ingen som hellst kunskap om adhd. Men psyk lär jag aldrig få intyg ifrån för de har inte tid osv... Är så trött just nu på allt, vill bara ha hem sambo och få skita i precis allt och sen komma tillbaka om en månad när flytt och sånt är klart. Precis sånthär är det som är så svårt när man har adhd, att organisera och orka hela vägen. Om vi ändå hade bott på andra sidan landet så hade det inte varit några problem, där har jag massa släktingar. -
djur o barn känner på sig sånt... =)t0va skrev 2010-04-13 18:18:55 följande:Jag googlade och hittade läkarintyget som man ska ha så nu ska jag maila min läkare och be honom skriva på det :D Hoppas han är snäll och förstående men det har han varit hittils. Ringde hem sambon tidigare så vi åkte och käkade och köpte lite mer kartonger. Så nu mår jag aningen bättre igen. Så underbart med hans stöd för han ger mig verkligen energi att orka vidare. Imorgon tänkte jag försöka kolla på alla papper som jag borde fixat för länge sen och be boendestöd hjälpa mig att fylla i dem på fredag när hon kommer, och sen fixa adressändring och försäkring på nya lägenheten. Så slipper jag stressa över att jag inte förstår alla formuleringar i sånna papper. Villken cirkus... men som vanligt så kraschar jag totalt för att sen kräla upp ur mitt hål... men det tar på energin 2 dagar åt skogen så jag hoppas morgondagen blir mer produktiv. Tjockiskanin måste känt av mig idag, hon fick skutta i lägenheten medans den lilla var på balkongen, men hon kom och satte sig i mitt knä och låg med huvudet på magen och bara var. Man kan verkligen inte stressa när ninis ligger och vill gosa. Fudnerar på om hon kände att det var något där inne i magen, såg nästan ut som det. Sparkarna börjar kännas även på utsidan nu. -
jag har kommit på ngt jag vill ha tag på... en skiva med diverse vaggvisor... o andra mysiga barnsånger...
-
hur dyr är den då...??Leo1977 skrev 2010-04-17 19:52:44 följande:Köp Barnkammarboken (den i silver.)
-
just nu nynnar jag på tryggare kan ingen vara när hon är sömnig men kämpar emot...