Inlägg från: CuteElliz |Visa alla inlägg
  • CuteElliz

För oss pladdriga.

men lilla vännen... ta hjälp av alla du kan få hjälp av... syrran bor ju tydligen nära, be henne komma o hjälpa... hon har ju erbjudit sig...   tycker det är så synd att inte jag bor i norrköping också nu... då hade jag lätt kommit förbi o hjälpt till... mitt hjärta värker verkligen för er... hoppas hoppas hoppas att allt löser sig snart...

• CuteElliz

så söt er kiwi är... =)

här är det dags för dop... känner mej lite halvstressad faktiskt... men men... det mesta är gjort... bara jag som har lätt att stressa upp mej så jag hade helst velat ha allting klart redan i förra veckan... inklusive tårtorna... haha... men men... det löser sig ju bra ändå... =)

hoppas ni får det bra snart t0va... men du är superduktig på att kämpa på... önskar så att jag kunde komma o hjälpa till, men har lite fullt upp här hemma...

det har hänt en hel del här hemma... karln min har sagt upp sig... vilket ledde till att hans chef verkar göra allt i sin makt för att få en anledning till att ge honom sparken... sambon var schemalagd ledigt igår (fredag) men blev beordrad att arbeta ändå... som han sa till mej så kunde han inte gärna arbetsvägra för då skulle han få sparken o inte få ngn slutlön... vilket verkar vara precis vad hans chef vill... kan tillägga att chefen ville att sambon skulle betala ett par skärmar... för att släpet sänkte sig under färd... han menade på att det kunde inte vara annat än slarv från min sambos sida... det var anledningen till att sambon min sa upp sig... så snart går han på föräldraledigt o jag ska börja leta jobb...

• CuteElliz

problemet med sambons chef är att han inte kan ta att man försöker prata med honom om nånting... hade det varit jag hade jag blivit förbannad redan när jag helt plötsligt fick ett nytt schema några dagar efter att jag sagt upp mej... hade sagt åt chefen att det schemat kunde han glömma skulle börja gälla när han ville... ville han att jag skulle gå på nya schemat så ska han följa reglerna o komma med ändringen 5 arbetsdagar innan ändringen... inte två... men men... allt detta sliter ju på oss här hemma också är klart... jag blir frustrerad över att sambon inte hjälper till ordentligt o han i sin tur blir frustrerad över att jag blir sur för att han inte hjälper till... så jag förstår min sambo till fullo, men kan inte hjälpa att jag känner mej lite irriterad... fast helst av allt skulle jag vilja vända mej till facket som sambon är med i o berätta vad hans chef gör...

kan tillägga också att samma släp hade varit inne pga att skärmarna pajat pga att släpet sänkte sig under färd... det var samma sak som hände min sambo... o eftersom de haft inne släpet ett tag pga det så antog ju min sambo (det hade jag också gjort) att de hade åtgärdat det som var anledningen till att släpet sänkte sig under färd... lite som jag uttryckte det: korkat att bota symptomen men inte sjukdomen... men det var just det som han inte hade gjort rätt i enligt chefen... från början sa sambon att han skulle hålla ut eftersom hans chef sagt att han var på väg in i väggen igen o skulle trappa ner nu under hösten... men han kunde inte hålla huvudet kallt o säga åt honom att fara o flyga i det läget...

nåja... dopet gick jättebra... en lite stressad mamma under fredagen som tog ut mycket irritation på sin sambo... Skäms  men men... det verkade som att han tog åt sig (det var inte bara frustration i stunden utan mycket "undanstoppad" irritation också som kom upp till ytan) o sen har det blivit bättre igen... lillan verkade tycka att prästens skägg var intressant för det skulle hon känna på... o tydligen försöka dra i också... samma präst döpte mej o jag drog honom i skägget då... =p  haha... idag har jag o lillan varit på dop, hennes två månader yngre syssling döptes... så ville en av mina gammelmostrar (en syster till min mormor alltså) hålla i Isabelle... det fick hon så gärna o båda två bara satt o mös... =)

• CuteElliz

t0va: ok... ja, ett stolpskott är nog bara förnamnet... men sambon min räknar ner dagarna nu... men jag är lite orolig att vi helt plötsligt står där o bara har hans slutlön att leva på... för jag undrar lite grann liksom hur fort hans ansökan om pappaledigt kommer gå igenom... men men... ska in o prata med fk också o säga till om att min fp ska upphöra 1 oktober...

apropå dop... jag tycker att ni ska göra hur ni vill... min svärmor är ju så underbar så hon lägger sig inte i hur vi vill göra... jag frågade henne om hon hade ngn dopklänning o det hade hon... visserligen var den lite liten i armarna o i halsen, men ärmarna sprättade hon upp så lillan kunde få plats o så knäppte vi ju bara så mycket som var acceptabelt i ryggen på klänningen... jag har nog världens bästa svärmor... som för ett tag sen när jag o min plastpappa skulle iväg o äta pizza en fredagkväll... klockan började bli sent o jag tänkte att det vore skönt om Isabelle inte följde med då nattningen riskerar att dra ut på tiden isf... så jag ringde upp till svärmor o frågade om hon kunde sitta barnvakt ett tag... det gick så bra så... o det var ca en halvtimme innan jag skulle bli upphämtad som jag ringde... men som sagt... jag tycker att ni ska bestämma hur ni vill ha det... kan sen inte din svärmor acceptera det så är det hennes problem... ett förslag är dock att ni förklarar varför ni vill ha det så... t ex att det inte känns rätt att döpa in kiwi i svenska kyrkan då du inte tillhör den församlingen... o förklara även att ni kommer att förlägga dopet till din hemstad för att de som är mest betydelsefulla för dej ska kunna komma också...

men det där med att han kräks... hmm... vad får han för sorts ersättning...?? babysemp eller nan...?? har ni testat den andra sorten...?? är han dålig i magen också, utöver att han kräks mycket? hur mycket ger ni honom per gång?

• CuteElliz
    t0va skrev 2010-09-13 07:48:44 följande:
    mmm, vi har ju faktist bestämt det innan kiwi föddes... dopkläning har hon ordnat också, den sambon hade. Får väl se sen... 

Vi kör på babysemp så det blir nog att köpa en nan och prova, han äter runt 120-150ml nu, förutom på ntterna då det blir runt 90ml. Märkte igår att om han ligger på sidan som om han ska amma så kräktes han inte så mycket, ska prova vidare och se så det inte var en tillfällighet. Magen fö. verkar normal.

Får se om vi lyckas åka och fota till tidningen idag.  
    hmm... förbered dej på att han kan få magknip av nan... Isabelle fick det iaf... vi testade nan en gg när babysemp var slut i affären... men kan det inte vara så att han äter för mycket...?? eller kräks han även när han ätit på natten...?? isf kanske ni ska testa att göra uppehåll i matandet oftare o försöka rapa lite emellan varven... eller helt enkelt bara göra som en liten paus i matandet... så maten får hinna sjunka ner lite grann...

visste din svärmor om att ni bestämt det innan kiwi föddes...?? dopklänning är väl inte helt fel att det finns redan...   är den inte snygg så strunta i den... annars är det bara ta den...
  • CuteElliz
    Denebola skrev 2010-09-12 22:08:08 följande:
    Hm, ja det låter ju lite krångligt... Men att prata med facket är nog en jättebra idé!

Härligt att dopet gick bra! Kul att skäggdragande tydligen går i släkten
    jo, men som det är nu så kör sambon med stilen att vad de än sätter honom på att köra så tänker han inte klaga... däremot gör han uppror genom att ta god tid på sig hela tiden...

visst är det skönt att dopet gick bra... hennes farfar trodde hon skulle skrika, men hon är så lugn så för det mesta så det trodde jag inte... hade dessutom testat att ösa vatten på huvudet på henne bara ett par dagar innan o hon bara fnyste som hon gjorde på dopet... =)
  • CuteElliz

denebola: ja, det är klart... var ju tvungen att testa o se hur hon skulle reagera...   jag är ju så nyfiken...

• CuteElliz

ja, babysemp lemolac är toppenbra... ngt dyrare, men inte mycket... den kör vi med också...

• CuteElliz

men lilla vännen... blir så irriterad på sånt där... så gör man inte... min sambos chef sa visserligen inte upp min karl, men han har ju istället betett sig som ett as... det positiva är ju att sambon har fått erbjudanden från ett par andra åkerier att köra för dem... så om han känner för det kan han jobba extra under pappaledigheten...

om ni kör på ersättning så testa en mjölkfri, det är dyrare men det kan ju vara värt pengarna o testa iaf... annars får du utesluta mjölk ur din kost så länge... o om du ammar så testa att utesluta annat också om det inte blir ngn skillnad... hoppas det löser sig för dej snart t0va... du är en riktig fighter... det blir nog en grymt bra mamma av dej sen... skickar massa (fl-aktigt, jag vet...) "styjkekjamaj" till dej... *fnissar massor för mej sj för att inte väcka sambon som sover*

Svar på tråden För oss pladdriga.