Inlägg från: NoMatter |Visa alla inlägg
  • NoMatter

För oss pladdriga.

Fru U skrev 2010-03-20 21:43:50 följande:
    inte pizza a la mamma (argumentera emot den du ) Fast idag testade vi pizza-kit från sara lee. Den duger, om man i nte har salt när någon annan ingrediens
    Jag är också mamma och jag VÄGRAR tjockbottnade pizzor eftersom det är ÄCKLIGT!!! :-P
    Det största modet är tålamodet!
  • NoMatter
    t0va skrev 2010-03-20 21:53:03 följande:
    Då är du nog en av de få som inte redan gett upp det hoppet för mig. Skönt att någon tror på mig ändå ;)
    Jag ger inte upp förrän jag ser att det är hopplöst. Och du ska veta att jag har ett jävla tålamod.
  • NoMatter
    My Girls skrev 2010-03-20 21:57:06 följande:
    Jag gör förresten pajer på samma sätt. En hel massa kaka och liite bär i mitten Sååå gott med kaka och vaniljsås.  Men då är jag lite knäpp sen också vad gäller mat. Det får inte vara för blöt mat. Flingorna i filen ska inte bli för fuktiga. Riset ska vara nästan helt torrt. En macka som legat i plast där brödet blivit fuktigt går bort..... Vill man ha blött så ska det vara soppa eller sås som jag väljer till... Någon som vill ge diagnos
    Fuktskadad!
  • NoMatter
    t0va skrev 2010-03-20 22:04:43 följande:
    ADHD! Jag är exakt likadan, hatar när man blir serverad mat och såsen kleggar ner allt annat :D
    Du kan nog ha rätt där. Min äldste har ADHD och han verkligen AVSKYDDE barnmat på burk där allt var ihopkleggat, han ville ha allt uppdelat (och ja, jag lagade maten till honom från början).  Och helst utan sås. Idag har han ändrat sig en del.
  • NoMatter
    CuteElliz skrev 2010-03-24 11:44:43 följande:
    hmm... min ena "syster" är faan trög... ursäkta att jag spyr lite galla här inne... men måste fasen skriva av mej... hon hörde av sig för ett tag sen o undrade om det kommit ngn bebis... nej skrev jag då... o idag messar hon igen o undrar om det kommit ngn bebis... varpå min första tanke var: men för faan... tror du inte att du skulle fått veta det på ngt sätt då eller...?? iaf, så jag struntade i att svara på några timmar... o sen när jag väl svarade så var jag väldigt kort i tonen o skrev bara ett Nope ingen bebis. jaha... då slipper jag fler mess nu då tänkte jag... troligt... hon messar på lika glatt som innan... *suckar*  vad är det med folk o inte fatta att man kanske inte är intresserad av att messa...??
    Nästa gång hon sms:ar och frågar om det har blivit något så svarar du: Kattungar.
  • NoMatter
    CuteElliz skrev 2010-03-24 15:51:41 följande:
    hon hade till o med mage att fråga om man har allt... men nej... självklart inte... det hade jag tänkt skaffa efter att bebisen fötts... förstår du väl... o får man inte allting på bb...??   det trodde jag... jag svarade aldrig på det messet men hade ett tag tanken att skriva: nej jag har ingenting... känns som en jävligt dum fråga till en som redan har gått (idag) 11 dagar över tiden... jag menar... jag såg till att vi fick hem skötbordet samma vecka som vi var beräknade till... blir bara så jävla irriterad... va faan kan hon inte bara tänka ett steg längre o komma fram till: jag kommer få veta när bebisen är född... hur jävla svårt är det egentligen...??
    Såååja, lugn och fin nu!
  • NoMatter
    Diverse skrev 2010-03-25 12:31:16 följande:
    Jag har blivit moster kl 07.31 imorse! 51cm lång och 3960gram. Hon är jättelik sin mor!!
    Nu har det blivit fel vid leveransen, det skulle vara en han. Hanarna måste ha tagit slut.

Nåja, hälsa mamman och bebisen ett stort grattis!
  • NoMatter

Mammor har visst alltid (nästan) rätt:

Morsans gissning:
    Flicka (rödhårig)
    3964g, 50cm
    22/3 - Kl 21.34

• NoMatter
    t0va skrev 2010-03-28 22:47:36 följande:
    Så nu är jag klar med mitt svar till tingsrätten, blev 8 egna sidor om varför vi behöver hjälp och att komunen är idioter... och sen ett 97sidigt dokument som bekräftar vår bild av den ickehjälp och våra svårigheter. Blir en fin liten bunte papper :D Nu ska jag somna gott... det här tog mig bara drygt 8 timmar idag att göra det sista klart. Ska bli intressant om vi får något svar, fast nu kanske komunen och även tingsrätten inser att vi inte tänker ge oss så jävla enkelt. Imorgon är det RUL...
    Har du "tur" får du ett liknande svar som jag fick när jag öveklagade till kommunen om sonens kontaktperson. Familjen ville bli kontaktfamilj men det gick inte kommunen med på, då skrev jag ett ilsket brev dit. Till svar fick jag: att jag var duktig på att uttrycka mig men deras beslut stod fast.
  • NoMatter
    CuteElliz skrev 2010-03-30 14:31:15 följande:
    hej gott folk... nu har jag läst ikapp... har garvat så jag skakat o det är ett rent under att inte min lilla groda (hon ligger som en sådan ibland) har vaknat... t0va: på bb har man extremt lite att göra... de där små plasrbunkarna på hjul är ungarnas sängar... men inte ngn favorit hos min lilla sötnos... hon ville o vill fortfarande helst ligga hos sin mamma... =p fru u: trist att det strular... OM (tror inte det kommer bli så, men iaf) ni får ett nekande svar... kan ni överklaga det nånstans då...??
    Grattis till den lilla. Fast det blev fel vid leveransen.
  • NoMatter
    t0va skrev 2010-03-30 16:15:33 följande:
    Nähä, jag som trodde att man hade lekhörna och klätterställningar för bebisarna där också. Då kanske jag inte är så dum som vill ha med datorn ändå... speciellt som jag nog får stanna ett par dagar. Så du och grodhästen och resten mår bra då? här är bilderna från igår på min Kiwi, jag älskar den första för där ser man hjärtat också img.skitch.com/20100330-8byhpfpkx91h8rwjb5m31... img.skitch.com/20100330-jrncfh46tacsneka44wfd... Om en vecka är det halvvägs... tiden går så fort. Sambon hade möte med AF och en arbetsterapeut idag, ang. anpassningar på hans praktik/jobb. Arbetsterapeuten hade tydligen varit ytterligare ett stolpskott. Var nog tur att jag låg hemma och sov och inte följde med. Han har rygg och höftproblem så han behöver bra saker att sitta på, men kärringen fattade inte alls. Hon visste inte ens vad skolios var förnågot. Än mindre hur man ska sitta, för han får inte sitta med fötterna under sitsen utan ska sitta med benen rakt fram på en pall... Så nu ska jag gräva mig ner i kategorin ergonomiska kontorsmöbler och förbättra kunskaperna i sittergonomi och sen studera hur han sitter på jobbet, för det gjorde man inte alls idag. Så blir det till att köra över ännu en sk. proffessionell som inte vet åt villket håll rumpan är. Hans arbetsterapeut från vården har jag sågat längs fotknölarna så hon är så dresserad nu :)
    Du har en BEBIS i magen. WOW! Jag blir så glad varje gång jag ser vad det är, när dom gjorde ultraljud på mig såg man knappt vad det föreställde. Snacka om att det går framåt.
  • NoMatter
    CuteElliz skrev 2010-03-30 16:39:19 följande:
    förresten: tiden går fort nu, men de tre sista månaderna går otroligt segt... speciellt om du går över tiden... haha... tack... =) o så fel tyckte jag inte att det blev... =p  det blev en söt liten Isabelle... =)
    Meh! Jag hade ju beställt en kille. Då blev det ju felleverans men den killen kom väl till någon som uppskattade honom bättre. :-P
  • NoMatter
    t0va skrev 2010-03-30 17:48:30 följande:
    hell yes... vi gjorde nupp i v. 13 och då såg det ut som en korsning av en liten djävul med hon och sjöjungfru... nu ser man ju massor mer :D Får hoppas att vi också får en tjej eftersom släkten verkar ha beställt en sån åt oss ;)
    Näe, nu är det fasen dags för en kille och det såg ut som en kille på bilderna.
  • NoMatter
    CuteElliz skrev 2010-03-30 17:51:09 följande:
    haha... jo... antagligen... =p  var nog bra att det blev en liten Isabelle för då behöver vi inte diskutera stavningen av namnet... haha...
    Jag slår vad om att hade det blivit en kille så hade han blivit mobbad med det namnet, så du har nog rätt. Det var tur att det blev en tjej.
  • NoMatter
    CuteElliz skrev 2010-03-30 18:19:28 följande:
    hihi... annars hade det blivit en Karl... =p
    En Kalle? Hmm....jag får hålla med om att det var bra att det blev en flicka. Isabelle är fint.
  • NoMatter

Kikar in och önskar er alla en riktigt GLAD PÅSK!!

http://www.familjeliv.se/hem/nomatter/gallery/phpqkeile.png

Och glöm inte att torka av kvasten ordentligt ikväll så att den inte är för tung för att lyfta.

• NoMatter
    Fru U skrev 2010-04-01 13:41:32 följande:
    Fast jag har läst om de som fick hem papperna, men det borde inte vara rätt att göra så. Huvudsaken är att man skriver under papperna så fort det går och inte väntar tills bebisen är född. Själv ska jag ägna mig åt lite shoppingterapi. Ska handla scrapbookingsaker åt mig (har ju inga barn å handla påskägg till och det lär vi aldrig bli några heller, jupp jag är extra negativ just nu, men det går över)
    Alltså nu fattar jag ingenting. När jag fick barn, visserligen var det på stenåldern, typ, så skulle man skriva under faderskapsintyget efter att barnet var fött. Vi fick en kallelse och sen gick det till precis som Elliz beskrev tidigare.
Svar på tråden För oss pladdriga.