Inlägg från: CuteElliz |Visa alla inlägg
  • CuteElliz

För oss pladdriga.

Denebola skrev 2010-03-19 14:52:55 följande:
    Jag har inte heller sovit perfekt (men helt okej). Har en kompis på besök, som har hosta :P
    haha... ok... ja, jag var trött som attan i natt när vi var på förlossningen, men precis när jag började slappna av ordentligt i kroppen så började det göra massa ont igen... =/  o sen när vi kom hem så började sambon snarka nästan direkt... jag däremot fick kela lite med katten så hon var nöjd innan jag fick sova...

annars är katten bara jobbig o väcker mej när jag somnat om jag inte kelar med henne direkt... haha... hon väcker mej genom att slicka mej på handen eller på armen... o så ska hon gärna ligga o "trampa" med klorna på min arm... =/  ni vet så där som katter gör när dom ligger o spinner o tycker att dom har det allmänt bra... då brukar dom ju dra ut klorna o sen dra åt sig dem igen o upprepa det ett antal ggr... det är inte skönt när hon gör det på min arm... =/
  • CuteElliz
    NoMatter skrev 2010-03-19 14:54:42 följande:
    Hade dom skickat hem mig när jag var öppen 2 cm så hade dom fått förlösa mig på parkeringen.
    haha... jasså...?? ja, men tror inte dom tyckte att sammandragningarna jag hade var särskilt starka heller... plus att hon inte kunde känna på bebisens huvud när hon gjorde undersökningen... tror det hade varit lite annorlunda om hon hade kunnat känna på huvudet också... men vad vet jag... haha...
  • CuteElliz
    NoMatter skrev 2010-03-19 14:58:56 följande:
    MIn äldste är så lik sin pappa så att han t.om säger samma saker som honom ibland och då har dom knappt haft någon kontakt alls de senaste 20 åren.
    haha... deja vú-upplevelser...?? =p
  • CuteElliz
    NoMatter skrev 2010-03-19 15:06:32 följande:
    Har man tur så funkar det. En bekant till mig gick över runt två veckor och gav sig attan på att bebisen skulle ut så hon gav sig iväg på en flera kilometer lång cykeltur. Inte kom det någon bebis inte, dom satte igång henne efter drygt tre veckors övertid. En annan hade gått över en dryg vecka samma dag jag hade min 30-års fest så hon bad om en lagom stark grogg eftersom hon hört att det skulle funka, morgonen efter är sonen född.
    haha... det är det jag ska göra...?? ta ett glas vin...!!!! haha...
  • CuteElliz
    NoMatter skrev 2010-03-19 15:13:20 följande:
    Jamen det var så roligt. Jag hade världen suraste barnmorska. Hon kände och sa att jag bara var öppen 2 cm, nu går vi och fikar. Jag lovar att dom inte hann slå ner arslet i fikarummet innan jag ringde på dom, då var huvudet på väg ut. Dessutom hade jag fått föda själv om inte sambon hade varit med eftersom dom "glömde" ge mig ringklockan. Som tur är så har nog de allra flesta av den gamla stammens barnmorskor gått i pension numera.
    haha... ja... så kan det vara... =p
  • CuteElliz
    NoMatter skrev 2010-03-19 15:14:34 följande:
    Nope, inte vin. Du måste ta en grogg.
    haha... attans då... vi har bara ren sprit hemma o inget groggvirke... haha...

men vin har vi... =p  en bag in box... som sambon köpte innan han kom ihåg att jag var gravid...
  • CuteElliz
    NoMatter skrev 2010-03-19 15:21:39 följande:
    KAN vara så. Men du vet på den tiden, för sisådär 20 år sen, var vi inte så rädda för allting.
    haha... mjo... o se på oss som är runt tjugo... vi är faan inte normala nånstans...!!!!!
  • CuteElliz
    Denebola skrev 2010-03-19 15:43:38 följande:
    hear, hear
    haha...
    NoMatter skrev 2010-03-19 15:46:42 följande:
    Använd vinet som groggvirke.
    tror inte det blir så gott... o så lär nog sambon undra vad jag haft för mej när han kommer hem om jag luktar sprit...
    NoMatter skrev 2010-03-19 15:47:36 följande:
    Min är ju lite äldre så jag har dålig koll.
    haha... jag är ju iofs 22 o blir 23 i år... men inte en enda som jag känner som är runt 20-25 (ca) är normal... =p  o sambon är inget undantag trots att han fyllt 26... =p
  • CuteElliz
    t0va skrev 2010-03-19 17:33:45 följande:
    CuteElliz: ingen fara, nu är jag vaken och vi har en dunk i källaren, jag kommer direkt. Så ska vi se till att skrämma ut den där ungen ;) Var skönt att vila en stund, jag toksomnade. Iväg och hämta sambo på sitt vuxendagis och sen blir det tacos ikväll. Mums. Hjälpis mailade också, nu har mina reservdelar till rullstolen kommit, så jag tänkte försöka ta mig dit på måndag. Snart slipper jag tappa hjulen :D
    hehe... ja... jag la mej för att vila ett tag, men inte sjutton somnade jag inte... o min plastpappa är här när som helst med varor som jag bad honom handla... så får lägga mej en stund efter att han varit här... ska äta choklad o glass (kanske?) o kanske bakelser... mums...
Svar på tråden För oss pladdriga.