Vi som plussat efter IVF i mars/april 2009

vår fina tråd fortsätter!!

(nämen! Det funkade att lägga in kortet i inlägget ju, det trodde jag inte (fast min blev inte klickbar)).
S har börjat få lite ont i magen över amningen och sin tillbakagång till jobb, men det är fortfarande länge kvar.
Ammiz: Så söt hon är, coh med runda goa kinder Ska du vara mammaledig redan om en månad? Förstår isåfall att S är lite nervös för hur det ska gå med tanke på amningen, men det hinner säkert lösa sig.
6 månader 10 maj (förstår ni, ett halvår!!!)
Jobb: Skulle också kunna vara hemma för evigt känner jag! Jag som tidigare gillat att jobba och jobbat över rätt mycket känner inte alls för att komma tillbaka... Trivs så bra med mitt liv att strosa runt och träffa andra mammor om dagarna... Planerar iaf att börja på halvtid i sept, ska sen jobba halvtid ett år är det tänkt och min man vara hemma på 40%. Min mamma ska vara barnvakt en halv dag i veckan.
Megamuppen: I princip inte ute alls när hon inte sover. Ser fram emot att det blir något varmare så att man kan ha henne i skuggan på en filt om dagarna. Tycker det känns lite krångligt i dagsläget...
Mat: Idag har T fått smaka potatis och majs, gick i jättebra. Potatis och palsternacka är också väldigt omtyckt, så nu kör vi med två varianter Gröten kan kvälja henne lite mot slutet och ändå gör jag bara på 0,5 dl vatten, kanske ska prova en gröt med smak? Någon som gjort det?
Nevadita: Oj, en tand! Bara att gratulera
Bebisstorlek: Kan inte heller räkna mig till skaran med stora bebisar... Vid 5-mån kollen vägde T 5.800 g och var 61 lång, ligger ca 1,5 kurva under SD.. Så hon ligger några kilon efter vissa här.
Hur är det nu jag lägger in en bild här?
6 mån imorgon
ÖnskanS: Har för mig att du först måste lägga in bilden i ditt album och sen kopiera över den.. Kul att hon gillar maten! Visst är det skoj att se! Vi funderar också på att mjukstarta med halvtid båda två i oktober men det är inte bestämt. Idag var jag på träff med mammagruppen och vi satt ute på ett café, men jag fick ju lov att klä på Kajsa tre lager tröjor/jackor för ingen var ju vidtät och det blåste ju en del, så opraktiskt det är. Måste se till att köpa en sån där vindfleece som finns på typ Lindex eller vind/regnjacka.. Böjrar kännas tråkigt att inte kunna vara ute annat än i vagnen tycker jag, antingen är det för soligt eller så är det för kallt och blåsigt.. Eller så är jag för hönsig?
Hi hi, så söta bilder alla har! Jag får ju inte till det när jag ska kopiera in bilder. Men jag startade en Alva-blogg igår. alvaliten.blogspot.com/
ÖnskanS: Banangröt är jättegott tycker Alva.
Ska vaccineras idag. Hur var det på andra vaccineringen, ni som varit? Fick de hög feber efteråt?
megamuppen: nja... jag ska snarare vara ledig än föräldraledig.
Vi är hemma alla tre hela sommaren och sedan börjar S jobba igen i slutet av augusti/början av september. Förmodligen tar hon några timmar under augusti och känner sig för. Så Agnes kommer att vara knappt eller ganska exakt 9 månader.
Orsaken är att min anställning tar slut nu sista maj och då har vi valt att låta oss få denna lyx, istället för att jag ska söka jobb. Tror vi kommer att ha en toppensommar! Och att det blir en smidig övergång för Agnes när hon är van vid att ha oss båda hemma.
ÖnskanS: vilken sötnos! Jag kopierade bara min bild från någonannanstans på nätet och klistrade in den. (Men jag förstår inte hur ni fått era bilder klickbara?).
Tror att det jag surar över är att gå miste om är att kunna njuta helhjärtat av att få dela sitt liv med en bebis. Utan någonting som skaver. Jag måste få till en jobbsituation som funkar i framtiden. Men vet inte hur...
Det känns inte alls lika tokviktigt för mig längre att vara "duktig" men det är liksom som om skadan redan är skedd. Jag kan inte koncentrera mig som jag kunde för några år sedan innan allt, snarare måste jag kämpa hela tiden för att någorlunda fokusera för att få någonting gjort överhuvudtaget och då blir heltid väldigt långa dagar och jag förblir sliten. Trots att jag vet att det inte är viktigt (Agnes är ju den som är viktig) så har jag svårt att hantera det att i verkligheten ligga så långt ifrån den högpresterande människa jag nog ändå fortfarande är i min självbild. Blä för denna dimmighet. (Märker det hemma också, har exempelvis jättesvårt för att laga mat i flera kastruller samtidigt. Eller att komma ihåg saker som att lära mig vaggvisor utantill).
Nåja, hoppas på att tid borta från jobb kommer ge lite mer distans till allt, så att jag hittar ett sätt. Men nu har jag bara en månad kvar att ta mig igenom!
Monamona:
vilken söt Alva du har!
Allas våra ungar är såklart söta - så kul att få se hur era ser ut
Ammiz:
du får bilden klickbar om du först har den i ditt fotogalleri här på FL. Sen tar du o kopierar miniatyren istf hela bilden.
Låter så bra att ni ska vara hemma hela familjen ett tag!
Ska du ta mammaledigt när S börjar jobba?
Eller du är arbetssökande då? f'låt min dåliga koll
...Usch, jag vill också ha ett liv med bebis... missförstå mig rätt - det är såklart underbart att få vara hemma hela hennes första år - men sen då?
jag vill inte tillbaka till mitt jobb o de tradiga arbetstiderna...
o kommer inte att orka vara duktig jag heller -
energin man la på jobbet förut vill jag ha till min dotter istället!!
(är visst aldrig nöjd,jag)
kram till er alla!!! hoppas ni mår bra!
Hej tjejer!
Vad många fina bebisar! Helt otroligt att dom börjar bli så stora...
Monamona: Vi tog sprutor igår och Saga har haft lite ont i kroppen, tempade henne precis och hon har 38,5 så det är ju lite febrigt. På Karim märker jag inget speciellt möjligen att han är lite varmare än vanligt.
Dagens ego: Kommer precis från Astrid Lindgren och äntligen ser fossingen bra ut! Doktorn var jättenöjd efter operationen så nu är det 3 veckor till med gips och sen skena. Ska bli så skönt att slippa ta sig till sjukhuset minst en gång i veckan, åh vad jag ska njuta då!
Massa Turbo-kramar!