Inlägg från: HonSomVet |Visa alla inlägg
  • HonSomVet

Traderatråden nr 16

Hejhopp. Jag läste förut en diskussion här om den här "Porto betalt"-stämpeln.

Är det bara så att det är företag som har sådana? Eller kan även privatpersoners brev och paket stämplas med sådana? Jag köpte nämligen en vara på Tradera och noterade att paketet var stämplat med "porto betalt".

Det var ett hyfsat saftig porto för varan i fråga, i alla fall i mitt tycke. Fått tag i en stämpel och håvar in lite extra pengar på det sättet kanske?

• HonSomVet
    h80 skrev 2010-08-03 17:06:49 följande:
    meeen, kollade precis mina auktioner, har lagt ut det med proslitern o har missat den där nollan som står på frakten, så jag hade frakt på 120kr för en liten body o 360 för ett par barnskor.......................inte konstigt att inga bjuder
  • HonSomVet
    Mandarin skrev 2010-08-05 19:06:51 följande:
    Hur är andra hands värdet på en Molo overall lika bra som en från Pop eller?
    Jag jagade en molo-overall innan sommaren. En vinteroverall. Jag tänkte ha budat, då jag trodde den skulle gå billigt mitt i sommaren nästan, men då såldes den nog för runt 500 kr, om det inte var mer t o m.
  • HonSomVet

Oooj.. Jag hittade en molo-regnbåsoverall som i juli hade gått för 1100 kr! :-O

• HonSomVet

Jag har också en reima-overall och flera par vinterskor att lägga ut. Har även ett par pop-byxor jag fått, jag tror det är vinterbyxor, men känner mig lite osäker. Skulle ju vara så förargligt att sälja något för något det inte är.

Men jag sitter och funderar på vilken månad förra året jag satt på Tradera och jagade overall och skor... Då fick säljarna bra priser... Underar om det inte var september? Eller var det redan i augusti? Obestämd

• HonSomVet
    Lilla Ego 07 skrev 2010-08-06 21:52:16 följande:
    By the way. Har ett par Pop röda skalbyxor i stl 74 som jag själv köpte på T i våras. Inser att de inte kommer att användas på lillan då jag redan har 2 helt nya skaloveraller. Hällorna är dock trasiga under, de va de när jag köpte också. Är det för liten storlek för att få nåt på T eller? Tror jag gav 150 spänn el nåt själv.
    Jag kollade nyss Mamma till Simons auktioner och hon har ett par skalbyxor från pop ute i stl 74. De är redan upp i 250 kr.
  • HonSomVet
    ominte skrev 2010-08-07 12:12:26 följande:
    Jag tror på september, helt klart! Men jag har dåligt med pengar så mina kanske åker ut redan i slutet p åaugusti
    Ja jag känner lite samma sak... Fast man får ju inte så dåligt betalat för reima-overallerna nu heller. Skorna ska jag dock vänta med till september tror jag, inte mycket vinterkängot ute än.

Men jag ska iaf slänga ut lite regnställ och dylikt som jag har.
  • HonSomVet

Alltså såg jag verkligen rätt nu, köp nu har blivit gratis?

• HonSomVet
    Aprikos skrev 2010-08-07 20:12:10 följande:
    testade, köpnu priset måste vara högre än utgångspriset, och man måste ha ett utgångspris...
    Men det är gratis va? *tror jag sett fel*
  • HonSomVet

Ser nu på Pop:s sida att de rear ut skaloveraller ganska billigt. Hur är de i storleken? Har kollat i flera butiken och de finns inte i butik. Dessutom, har de också en vattenpelare på 10 000? Det är en skaloverall för baby jag tänker på.

Svar på tråden Traderatråden nr 16