Inlägg från: HonSomVet |Visa alla inlägg
  • HonSomVet

Traderatråden nr 16

Labolinas skrev 2010-09-08 20:03:15 följande:
    Jag köpte en PoP i stl 98 själv nu och infon jag fick i affären var att den räcker upp till 104 och att t ex 92 räcker upp till den är 98. Jag lägger nog inte ut den förrän jag hunnit avsluta mina första auktioner och fått ett par omdömen, rädd att jag ska behöva skänka bort den då den är i princip oanvänd.
    Ah, märkligt... För denna 86a är verkligen inte i närheten av att funka för någon som har 92 annars, det är jag ganska säker på.
    Labolinas skrev 2010-09-08 20:03:54 följande:
    PoP kläder är generellt stora i storleken.
    Fast jag köpte som sagt en 86a i overall till dottern nu och den är inte alls stor, tvärtom tycker jag nästan. Hon har stprecis växt i storlek 86, alltså borde en 86a sitta ganska bra, men den var precis. När hon sträckte upp armarna så blev den tajt i grenen.
  • HonSomVet
    charmmiss skrev 2010-09-08 21:05:27 följande:
    var overallen fin annars, du var ju lite orolig över skicket
    Jodå det tycker jag. Den var inte sliten varken vid ärm- eller benslut och inte ruggad i rumpan. Lite kunde man se på knäna att den var använd, men rent allmänt i gott skick vill jag påstå. Nu har jag iofs inte så mycket erfarenhet av pop-overaller, men ja enligt min egen bedömning.
  • HonSomVet

Jag skriver aldrig ut att köparen betalar frakten i min beskrivning. Har jag angett frakt tycker jag det är ganska självklart att köparen betalar för det.

• HonSomVet
    Mamma till Simon skrev 2010-09-10 09:49:27 följande:
    den här sålde jag för ett tag sedan
    www.tradera.com/auction/viewitempage.aspx?aid...
    och nu ligger den här ute och är helt plötsligt tvättad 1 gång
    www.tradera.com/auction/viewitempage.aspx?aid...

tror ni att hon redan hade en likadan hemma? Flört
    Sådant där får mig att tappa tilltron till säljare på Tradera... Hur många är det inte som ljuger om skicket, om hur många gånger de är tvättade osv?
  • HonSomVet
    Mamma till Simon skrev 2010-09-10 17:52:25 följande:
    henne handlade jag av för ett tag sedan
    Jaaa... Alltså jag säger ju inte att det är fuffens på så sätt att man inte får sina saker, jag undrar snarare hur hon kan sälja årets FIX-overall för mindre än halva priset?
  • HonSomVet
    Enensammamma skrev 2010-09-10 18:13:20 följande:
    Jag fick dotterns gröna skaljacka från henne igår Allt perfekt! men det tog lite tid. rekomenderas varmt
    Jag är mest nyfiken på hur hon får tag i alla dessa kläder som hon säljer så billigt.
  • HonSomVet
    Pixxi skrev 2010-09-10 18:25:41 följande:
    Jag blir lite skeptisk.... så billigt.. sist nån sålde så mycket så billigt var det inte bra o köpa där. Tyst
    Ja lite så känner jag också... Men visst, det kan ju locka.
  • HonSomVet
    maggan75 skrev 2010-09-10 21:24:03 följande:
    Ja det är upp till dig att kolla  så det inte är stöldgods ........... köpar man stöldgods så  kan man bli åtalad för häleri  vilket kan leda till böter / fängelse ja.....

Är väldigt försiktig sen D/M händelserna
    Just angående denna säljare också, som säljer mycket av årets FIx-overaller billigt från utlandet, där borde kanske varningsklockorna klämta ganska fort... I alla fall för mig. Men jag kanske å andra sidan överreagerar.
  • HonSomVet
    Mamma till Simon skrev 2010-09-10 21:35:29 följande:
    menar ni att ni sitter och kollar säljarens alla andra auktioner innan ni budar? om man hittar en auktion i slutminuten och skyndar sig att buda då har ju inte jag nån som helst aning om hon brukar sälja massa nya saker billgt
    Om jag blir misstänksam ja. Och har blev jag det direkt vid första annonsen jag råkade på. Då säljaren erbjöd en årets Fix i storlek 86,92 eller 104. Man skulle maila och säga vilken storlek man ville ha! Då är det inte så sannolikt att en privatperson säljer... De har knappast fyndat overallerna billigt på rean.

Frakten, 109 kr från utlandet gjorde ju också att man kanske skulle tänka till lite extra...
Svar på tråden Traderatråden nr 16