ominte skrev 2010-09-04 12:38:06 följande:
I söndags var det en köpare som knep en klänning av mig på köp-nu. Jag vill ha betalt onom dagar, dvs senast igår och har inte hört nåt. Mailade henne igår kväll med en påminnelse, utifall hon har missat mitt autovinstmail men har inte fått något svar. Hon kanske svarar inom några dagar men ändå..
Jag tänker lägga ut en omgång med kläder nu på söndag för jag behöver pengar inför vår semester till månadsslutet så jag skulle vilja få klänningen såld, jag tror jag kan få bra för den. I vanliga fall hade jag väntat kanske en vecka till innan jag skickar påminnelse och varning om att jag tänker lägga ut plagget till försäljning igen men nu känner jag mig som sagt angelägen eftersom vi sticker på semester och det här ÄR en ganska tunn höstklänning.
Vad tycker ni, är det för "på" att påminna henne kanske redan på måndag och sen lägga ut den till försäljning igen? Jag tänker nog inte negga henne i första taget, orkar liksom inte tjafsa, jag vill bara ha saker sålda.
Nej JAG tycker inte det. Men det finns säkert de här som tycker tvärtom. Jag la ut ett sålt plagg till försäljning igen efter 9 tysta dagar från köparens sida. Detta var mest för att det är ett säsongsbetonat plagg. Oavsett skulle jag skicka påminnelse efter de fyra dagar köparen har på sig att betala. Två veckor är nog min smärtgräns. Blir man sjuk kan man gott maila en minut och förklara. Eller sätta sig framför internetbanken i en minut. Har man sjuka barn lika så. Och åker man på semester dagen efter ett köp får man se till att betala innan. Eller inte köpa alls.