Inlägg från: HonSomVet |Visa alla inlägg
  • HonSomVet

Traderatråden nr 16

Viktorsmamma skrev 2010-09-01 19:09:53 följande:

har skickat påminnelse 2 igår till en som inte betalat än, som vann en auktion för 3 veckor sedan, fick detta svar:

Hej!
     Ursäkta att jag inte har svarat. Har absolut för avsikt att betala. Det har varit lite olika faktorer i livet som gjort att det har dröjt.

Mvh XXXX

Hur skulle ni tolka det?
    är pengarna påväg eller kommer de dröja ännu längre?

skrev i min 2:a påminnelse att om pengarna inte är inne SENAST fredag så skulle hon få negativt....

suck! hatar att ha problem med köpare!

Jag skulle inte vänta längre om jag var du. Jag har en köpare som vann förra veckan på måndag, dvs tio-elva dagar sedan och jag lade ut auktionen igen idag. Främst för att det är höstkläder dock, men jag har inte hört ett knyst att köparen!
  • HonSomVet
    Yosa skrev 2010-09-01 19:25:39 följande:
    On the Peak? Vad är det för märke? Kvalitetsmärke som är värd att ge lite mer för eller är det "som vilket märke som helst"?

Vart säljs det?
    Har jag inte fel kommer det från Ullared. Inte särskilt dyra i inköp tror jag.
  • HonSomVet
    Viktorsmamma skrev 2010-09-01 19:34:43 följande:
    nej jag känner de med, de är ju fodrade stövlar så  vill ju inte behöva lägga ut de igen och kanske inte få lika mycket....
    Jag räknar inte med att få lika mycket denna gång. Den gick VÄLDIGT bra nu första gången, kanske lite för bra. Jag hoppas någon tar den på KÖP NU denna gång. "Förlorar" lite pengar, men vill å andra sidan få iväg den.
  • HonSomVet

Oho, min säljare som hör av sig är visst lite "känd". Eller ja, jag har aldrig hört talas om honom, men hittar lite om honom i tidningar och så.

• HonSomVet
    HonSomVet skrev 2010-09-01 19:59:40 följande:
    Oho, min säljare som hör av sig är visst lite "känd". Eller ja, jag har aldrig hört talas om honom, men hittar lite om honom i tidningar och så.
    Smultronhjärta skrev 2010-09-01 20:06:13 följande:
    Visst är det lite roligt! Jag har haft några kända sångerskor som har handlat av mig
    Fast jag skrev lite fel. Han är ju den som INTE hör av sig. Jag kanske ska ringa Expressen, haha!
  • HonSomVet
    Pixxi skrev 2010-09-01 20:13:04 följande:
    Jag har massor av Velourbyxor, är det tidigt för det? Kollar runt och velour verkar gå ganska dåligt just nu
    Jag skulle utan tvekan köpa det nu. Kollar lite efter byxor då dottern skulle behöva några par.
  • HonSomVet
    Pixxi skrev 2010-09-01 20:35:36 följande:
    Jag funderar på en sak,. borde inte köparen också få en pelare i "komunikation" ?
    Åh precis samma sak skrev jag ju idaaaaag! Här ovan någonstans. Jag är jättefrustrerad över en köpare som inte har sagt ett knyst, satt in pengar på kontot har han gjort, men jag har haft strul med internetbanken och skrivaren och jag har skickat mail till honom om det, men inte ett knyst, inget!! Har skickat tre mail sammanlagt.
  • HonSomVet

På tal om köpare som inte hör av sig. Han jag beklagat mig över behagade höra av sig inatt. DOCK så lade jag även ut annonsen igår kväll igen (jag skickade mail om det till honom) och den gick på köp nu några timmar senare (tyvärr). Hans förklaring är att han åkte på semester dagen efter auktionen.. Jaha, men varför köper man saker på tradera dagen innan då och sedan bara åker iväg och struntar i det?

Jag lade ju ut annonsen för en lite lägre summa än han vann den för, då den gick VÄLDIGT högt första gången. Den första köparen frågar nu hur han kan gottgöra mig. Jag är nästan lite sugen på att be honom betala mellanskillnaden. Men jag vet inte riktigt om man kan göra så... Känner mig lite mesig....

• HonSomVet
    ominte skrev 2010-09-02 21:11:29 följande:
    Nån av er här som har konton på olika banker? JAg har mitt personkonto i nordea som köpare får sätta in på men funderar på att skaffa ett annat konto för jag vill helst inte lämna ut mitt personnummer till främlingar.
    Jag är inte särskilt nöjd med nordea så jag funderar på att prova en annan bank. Är det krångligt att öppna konto på annan bank?
    Måste man inte gå till banken och öppna ett konto? Det är väl inte krångligare än så antar jag. Och så får man ju se till att skaffa internetbank. Men öppna annars ett nytt konto i Nordea så länge. Det är inte alls svårt, kan du göra via din internetbank. Då behöver du inte ge ut ditt personkonot-nummer.
  • HonSomVet
    ominte skrev 2010-09-04 12:38:06 följande:
    I söndags var det en köpare som knep en klänning av mig på köp-nu. Jag vill ha betalt onom  dagar, dvs senast igår och har inte hört nåt. Mailade henne igår kväll med en påminnelse, utifall hon har missat mitt autovinstmail men har inte fått något svar. Hon kanske svarar inom några dagar men ändå..
    Jag tänker lägga ut en omgång med kläder nu på söndag för jag behöver pengar inför vår semester till månadsslutet så jag skulle vilja få klänningen såld, jag tror jag kan få bra för den. I vanliga fall hade jag väntat kanske en vecka till innan jag skickar påminnelse och varning om att jag tänker lägga ut plagget till försäljning igen men nu känner jag mig som sagt angelägen eftersom vi sticker på semester och det här ÄR en ganska tunn höstklänning.

Vad tycker ni, är det för "på" att påminna henne kanske redan på måndag och sen lägga ut den till försäljning igen? Jag tänker nog inte negga henne i första taget, orkar liksom inte tjafsa, jag vill bara ha saker sålda.
    Nej JAG tycker inte det. Men det finns säkert de här som tycker tvärtom. Jag la ut ett sålt plagg till försäljning igen efter 9 tysta dagar från köparens sida. Detta var mest för att det är ett säsongsbetonat plagg. Oavsett skulle jag skicka påminnelse efter de fyra dagar köparen har på sig att betala. Två veckor är nog min smärtgräns. Blir man sjuk kan man gott maila en minut och förklara. Eller sätta sig framför internetbanken i en minut. Har man sjuka barn lika så. Och åker man på semester dagen efter ett köp får man se till att betala innan. Eller inte köpa alls.
Svar på tråden Traderatråden nr 16