Traderatråden nr 16
Är det "lågsäsong" på Tradera nu? Går så trögt att sälja...
Men är man unte efter att fynda så är det ju bra! Hehe...
Är det "lågsäsong" på Tradera nu? Går så trögt att sälja...
Men är man unte efter att fynda så är det ju bra! Hehe...
Man kan ju aldrig veta om det blir sålt eller inte. Gäller ju att rätt person/personer ser det.
Testa! Kostar väl "bara" 3 kr i osåltavgift. Blir det inte sålt får du väl avvakta och lägga upp igen.
Nä det är klart, det är ju lite pyssel med det! Men lägg inte upp så många auktoner samtidigt så blir det inte så mycket att hålla reda på. Och ser det urtvättat ut på bilden är det ju bara att skriva att det INTE är det (om det nu inte är det givetvis) Och ser det alldeles för nytt ut så får man skriva att det är begagnat. Har aldrig varit med om att någon klagat på att bilden ljugit, men det kanske beror på att jag förklarar skick och färg osv i beskrivningen.
Tradera ska vara roligt, inte något som orsakar oro. Kör på!
Jag har haft auktioner ute nu...Tänkte vänta till hösten, men chansade lite. Har inte fått något sålt nu tyvärr.
Och jag har vunnit märkesgrejer för istort sett ingenting!
Så vill man inte ha osåltavgifter eller "skänka" bort grejer ska man nog avvakta...
Varför går det så trögt?! Någon som har någon teori?
Om en köpare inte betalar, vad kan man göra åt det då?
Jag brukar skicka några påminnelsemail, och får jag inte betalt efter 2-3 veckor lägger jag neg omdöme och sen är det inte mer med det. Tråkigt att affären inte gick igenom liksom men bara att gå vidare och lägga ut på nytt.
Men häromdagen såg jag en säljare som skrivit i auktionsbeskrivningen att obetalade auktioner går vidare till inkasso. Kan man göra så?
Ser att det skrivs mycket om hur barnkläder går, men är det ingen som säljer damkläder?
Börjar det bli nån mer fart på Tradera? Är det någon mening att lägga ut auktioner?