Inlägg från: Gul Katt |Visa alla inlägg
  • Gul Katt

Traderatråden nr 16

Är det "lågsäsong" på Tradera nu? Går så trögt att sälja...

Men är man unte efter att fynda så är det ju bra! Hehe...

• Gul Katt
    Runguska skrev 2011-06-08 23:18:44 följande:
    Hittade några plagg med dödskallar på, 60, 62/68 och 62 - tror ni det är någon idé att lägga upp? Det är två bodies (Walking Baby) och en body suit (Dunnis). Helt okej skick, bodysuit och ena bodyn bara upptvättade och den andra bodym sparsamt använd, aldrig av mina barn dock, ärvd så där har jag ingen koll! Funderade på att lägga upp som paket kanske, men jag vet inte "Walking Baby" är väl inget märke som "säljer" direkt.

Borde nog sålt dessa direkt för tre år sedan då jag inte gillar dödskallar och speciellt inte på bäbisar (mina egna, andra gör ju som de vill såklart) men sparade som plagg att ha i "nödfall". Känns lite trist att lägga upp bara om det inte blir sålt.

Man kan ju aldrig veta om det blir sålt eller inte. Gäller ju att rätt person/personer ser det.

Testa! Kostar väl "bara" 3 kr i osåltavgift. Blir det inte sålt får du väl avvakta och lägga upp igen.

• Gul Katt
    Runguska skrev 2011-06-09 18:27:29 följande:
    Det är inte pengarna så mycket utan mer "beväret" kring fotografering, beskrivning, mailande, postande och så vidare. På ett sätt tyckr jag att den biter är rolig och givande, men oron finns alltid där, ska jag ha missat något, kommer eprsonen tycka att fotot ljuger osv.

Nä det är klart, det är ju lite pyssel med det! Men lägg inte upp så många auktoner samtidigt så blir det inte så mycket att hålla reda på. Och ser det urtvättat ut på bilden är det ju bara att skriva att det INTE är det (om det nu inte är det givetvis) Och ser det alldeles för nytt ut så får man skriva att det är begagnat. Har aldrig varit med om att någon klagat på att bilden ljugit, men det kanske beror på att jag förklarar skick och färg osv i beskrivningen.

Tradera ska vara roligt, inte något som orsakar oro. Kör på!

• Gul Katt
    Lilaa skrev 2011-06-14 23:43:23 följande:
    Går så dåligt för mig nu på tradera. Har MASSOR med kläder. Vad ska man göra? sälja nån annanstans? vänta till hösten? förslag???
    Då är det inte bara mig det går dåligt för då...Jag ska nog avvakta till hösten. Sommarn brukar var alågsäsong, men aldrig varit med om att det gått såhär dåligt!!
  • Gul Katt
    Väntarochlängtar skrev 2011-06-22 10:21:21 följande:
    Är det någon idé att lägga ut auktioner nu tror ni? Kommer ni ihåg hur det gick för er förra sommaren? Smart drag av Tradera att ha en säljtävling nu - då det går sämre på Tradera Jag hade kunnat tänka mig att lägga ut auktioner - men då vill jag slippa osålda avgifter...

Jag har haft auktioner ute nu...Tänkte vänta till hösten, men chansade lite. Har inte fått något sålt nu tyvärr.

Och jag har vunnit märkesgrejer för istort sett ingenting!

Så vill man inte ha osåltavgifter eller "skänka" bort grejer ska man nog avvakta...

Varför går det så trögt?! Någon som har någon teori?

• Gul Katt

Om en köpare inte betalar, vad kan man göra åt det då?

Jag brukar skicka några påminnelsemail, och får jag inte betalt efter 2-3 veckor lägger jag neg omdöme och sen är det inte mer med det. Tråkigt att affären inte gick igenom liksom men bara att gå vidare och lägga ut på nytt.

Men häromdagen såg jag en säljare som skrivit i auktionsbeskrivningen att obetalade auktioner går vidare till inkasso. Kan man göra så?

• Gul Katt
    Raira skrev 2011-07-04 19:37:40 följande:
    hej jag sålde en body för 1 kr och nu vill hon ha 12 kr tillbaka  för att hon tyckte det var lite porto på ,

skulle ni betala , jag htar inga krav om jag tar för lite i porto . jag vill inte ge tillbaka men då får jag väll negativt tillbaka , Vad skulle ni svara .

Tycker det är ganska ofta som säljare tar tex 48 kr i frakt, och när paketet kommer så är det frankerat med 36. Men jag har aldrig krävt pengar tillbaka. Inte när det bara handlar om 12 kr.

Sen brukar jag som säljare iofs inte kräva pengar av köparen heller om jag varit för optimistisk med frakten och skrivit för lite i auktionen.

Personligen tycker jag nog att ska man bråka om sådana struntsummor, så ska man nog inte använda Tradera.     
  • Gul Katt

Ser att det skrivs mycket om hur barnkläder går, men är det ingen som säljer damkläder?
    Börjar det bli nån mer fart på Tradera? Är det någon mening att lägga ut auktioner? 

• Gul Katt
    Bellabelize skrev 2011-08-09 14:32:57 följande:
    Gud, vad fult gjort!

Själv irriterar jag mig när vikten precis överskrider gränsen - pga frimärkena. Jag skulle skicka ett par skor, vägde dem och de hamnade strax under 500 g. Frankerade och skulle lämna in, då vägde de 502 gram och jag var tvungen att betala 12 kronor till. I det fallet var det ju frimärkena som gjorde att paketet översteg gränsen. Hade jag valt ett 30-märke tillsammans med tre sexkronors istället för åtta sexkronors hade jag klarat mig. *grrrr*

Va löjligt egentligen...att behöva betala 12 kr extra för två ynka gram!
Svar på tråden Traderatråden nr 16