-
Ja jag har då fått paket med schenker som packats i en vanlig sketen Ica-påse. Så det är nog inte så noga...Wilmis07 skrev 2011-08-09 09:51:09 följande:Om man skicka med schenker måste man använda kartoner då? Eller går det bra med mailingbags?
-
charmmiss skrev 2011-08-08 19:49:34 följande:fick den till min mail.
Ok, men det är ingen fara att det blir ogiltligt om andra använder den då?
Tänkte ifall man lägger ut en jäkla massa annonser nu och sen gills det inte om man inte är VIP... -
ominte skrev 2011-08-08 21:37:18 följande:Jag säljer mer damkläder än barnkläder. Just för att det går så bra. Även skor! Men inget skräp utan sånt som är "inne", typ retro, vintage, olika märken (tex numpg, hunky dory etc) osv. Vill bara poängtera att med skräp menar jag inte billiga kläder utan även HM och kappahl går bra, bara det är en stil som går hem hos folk. tex är rött och prickigt väldigt populärt just nu, både på kläder och skor. Inga gamla avdankade i mönster som ingen vill ha. Man får försöka hänga med och göra beräkning på vad som går att sälja och inte för att inte förlora alltför mycket
Ok. Ja det har gått väldigt trögt för mig nu ett tag.Nästan så man går back pga osåltavgifterna...
Hoppas det blir mer fart nu snart.
Reorna börjar väl ta slut, semestrarna likaså. Och hösten närmar sig med stormsteg. Nu måste väl folk snart börja sitta vid Tradera igen??! =) -
Kristyr skrev 2011-08-09 13:34:42 följande:jag handlade väggord på T för nått år sedan och då skulle frakten blir 30:- per auktion det gick inte att samfrakta.
Hem får jag ett kuvert frankerat med 12:- och båda ligger i samma vita kuvert. Jag ger positivt omdöme men skriver att säljaren fulade sig med frakten och då får jag negativit tillbaka.. :-/ Han mailade sedan mig och sa att han hade gett mig neg. av misstag och att vi skulle dra tillbaka omdömen. Jag gick med på det då jag inte kände för att ha ett neg. Och vips så försvann min kommentar om att han fular sig med frakten, mkt smart..
Fuuuult gjort! -
Hallonmaja skrev 2011-08-10 15:31:44 följande:Vad är er erfarenhet, brukar annonser med avslut på söndagar gå bäst? Kanske många som har tid att sitta o kolla då men samtidigt många objekt som har avslut samtidigt.
Jag har också funderat på det...Men kommit fram till att det kan gå lika bra om en auktion går ut 14.30 en vanlig tisdag...Folk kanske sitter inloggad på Tradera under arbetstid... ;) -
Jag behöver ett råd...Jag vann ett par jeans för ett par veckor sen. I annonsen stod det att dem var helt nya, aldrig använda. Hämtade ut dom i början av veckan. Och dom var INTE nya...Syntes och kändes att dom använts. Inga lappar satt kvar. Dessutom var dom fläckiga både här och där!
Vad ska jag göra? Ska jag ringa/maila och klaga? Men vad ska jag säga då? Ska jag kräva något?
Har manköpt 250 kr för ett par jeans som stod att det var nya, ska dom inte vara det då?
Eller ska jag bara tvätta dom och hoppas det går bort och sen vara tyst?
Hatar lögnaktiga säljare...
Sen en annan grej. Vann ett par andra jeans, 11 kr, frakten gick på 48. Fick paketet i förrgår. Då är det frankerat för 60 kr. Alltså gick säljaren back på hela affären. Han/hon har inte kontaktat mig och krävt mig på mer frakt heller...
Tycker nästan synd om säljaren... För dom jeansen var nya. Riktiga märkesjeans, med tags kvar.... -
Bellabelize skrev 2011-08-10 19:21:29 följande:... och buss på den lögnaktiga säljaren!
Men vad ska jag kräva då? Få skicka tillbaka jeansen och få pengarna tillbaka?
Avdrag på summan? Help me! -
Bellabelize skrev 2011-08-10 19:20:56 följande:Jag brukar stå för den extra frakten om jag har räknat fel. Det är det som står i annonsen som gäller. Och misstaget ligger hos säljaren.
Jo det brukar jag med göra...Men nu blev det ju faktiskt så att säljaren fick betala 1kr + auktionsavgift för att skicka jeansen. Det måste kännas pissigt... -
HonSomVet skrev 2011-08-18 16:47:21 följande:Jag fick ett mail nyss av Tradera att de sänker provisionen på det som kostar under 250 kr!
Vet inte, blir det så mycket bättre? Jag tycker det blir marginellt billigare.
kampanjer.tradera.com/info/prislista/?utm_sou...
Jag blev glad när jag läste rubriken...Men jag vet inte...
Kunde dom inte ha sänkt osåltavgiften till 1 kr istället. Så man vågar lägga ut grejer! Om jag säljer en vara för typ 100 kr så skulle dom dra 7 kr ist för 10. Visst, det är bra, men inte så jag hoppar av entusiasm.... -
Kristyr skrev 2011-08-19 21:23:10 följande:aha men då åker mitt upp i september.. har du nån känska för om herrskjortor med går bra?
ja för barnkläderna och barnsakerna har fått två bud på hela dagen, det känns inte så bra :-/
Herrskjortor funderara jag också på om det är någon mening att lägga ut....Eller måste det vara sviiindyra märkesskjortor för att det ska gå och sälja?
Herrjeans/byxor, kan det funka?