hallonpannkaka skrev 2011-12-14 08:28:39 följande:
Jag funderar på hur jag ska lämna omdöme i denna affär, tips tack :)
Jag vann en Didrikson-jacka förra veckan, för 77 kr (utrop 75 kr). Enligt annonsen skulle den vara i nyskick.
Fick vinnarmejlet, men utan kontouppgifter. Avvaktade ett par dagar för att se om det skulle komma ett separat vinnarmejl, men hör inget från säljaren. Mejlade honom efter ca 2 dgr, får då till svar att han hade mejlat mig men att det "måsta ha kommit bort". Han bifogar sina kontouppgifter, men skriver inte vilken bank han har. Jag googlade på clearingnr och kom fram till att det förmodligen var Swedbank som gällde men det kändes ändå lite som en chansning när jag gjorde överföringen.
Jag mejlade säljaren igen och bekräftade att jag hade betalat, fick då till svar att dom var sjuka nu och han skulle skicka jackan när dom var friska igen.
Igår dök jackan upp, smutsig och allmänt ofräsch. Tvättar man inte ens ett plagg innan man skickar det? Och
jag hade inte sålt jackan som nyskick utan snarare som begagnad.
Säljaren har gett mig ett fint omdöme, men jag tycker att affären kunde ha skötts mycket smidigare från hans håll. Fine att dom var sjuka o s v, men att dom skickar en smutsig jacka i ett paket tycker jag är under all kritik.
Frågan är om man ska vara snäll och ge ett bra omdöme, trots att man är något missnöjd?
Har du testat att maila och ifrågasätta varför dom skickat en skitig jacka som skulle va i nyskick?
Jag har varit med om liknande. Köpte ett par jeans som var nya och oanvända. När dom kom var dom fläckiga och definitivt använda. Så jävla trist när det blir så! =(
Är du missnöjd så lämna negativt omdöme...Det tycker jag iaf!