Traderatråden nr 16
Jag ska lägga ut två po p overaller i storlek 62 en vindfleece och en skal i 68. Ska man lägga ut dem nu eller vänta på kallare väder? Vad tror ni?
Jag ska lägga ut två po p overaller i storlek 62 en vindfleece och en skal i 68. Ska man lägga ut dem nu eller vänta på kallare väder? Vad tror ni?
Nu har jag sålt min första sak. Jihu! men jag har lite frågor. Jag har fått mail från köparen att hon har satt in pengarna i dag på mitt konto men eftersom jag har annan bank så syns det inte än. 1. Ska jag ändå skicka den eller ska man vänta innan man verkligen ser att de är inne? 2. Jag är rädd att hon ska bli missnöjd (även om jag gjort en bra beskrivning) men borde jag erbjuda att hon kan få pengarna tillbaka om hon returerar varan om hon inte skulle gilla den?
Hejsan. Jag har lite funderingar på hur snabbt man bör få in betalningen på kontot för att det ska räknas som snabb betalning och hur lång tid tycker ni att det ska ta (vardagar) innan man kontaktar köparen? Jag har inte sålt så mycket än. Jag tänker att det är någon oskriven tradera-regel med tre bankdagar men det kanske är allt för optimistiskt?
tack för er hjälp. Men om man kommer till den punkten att man behöver påminna köparen; hur ska man då formulera sig utan att verka spydig? Typ: Jag hoppas att inget blivit fel med vinnarmail och dyl., eftersom jag väntar på din betalning. Kontakta mig på mailen när du satt in pengar på mitt konto så skickar jag XXX så fort pengarna är på mitt konto." Låter det bra?
Tror ni att det är någon idé att sälja en sån sak som en ståbräda på tradera?
Nu har det gått 8 dagar sen avslutad auktion och jag har inte hört något från köparen. Är det dags att skicka iväg första påminnelsen. Eftersom det är den första auktionen jag hade ute var jag nog lite dum, för jag skrev att jag ville ha in betalningen så snart som möjligt. Och det är ju lite diffust.
phu, nu har jag lagt ut min första stora sälj. www.tradera.com/MyTradera/Seller.aspx Men jag är jäkligt osäker på säljdatum. jag har tagit sju dagar. Det kanske är dumt. jag tycker att det är endel guldkorn. Borde man kanske ha längre på dem? Lite ångest är det allt att sälja iväg ens dotters kläder det måste jag erkänna.