• iser

Traderatråden nr 16

Jag får lämna betyg på hur snabbt jag får betalningen och jag har nästan inte sålt något än. Nu har jag iallafall fått betalt av min krångelfia till köpare . Däremot så har jag en annan köpare som jag borde fått pengarna av i dag men inte fått än. Vi får se till kvällen. Är det mer regel än undantag att folk är sena med betalning?

• iser
    TinaZ skrev 2010-09-17 12:39:01 följande:

budade hem en tjockare väst och säljaren skriver i sitt vinnarmail :
    Ett tips är att du tvättar den före användning, då den har legat i källaren i något år, och kan ha blivit lite smutsig pga det.Men det är INGA fläckar som består,...det lovar jag. Den är superfin:)

jag har inte fått den än, kan hända den är jättefin, men påpekade ändå för säljaren att jag tyckte hon skulle skrivit med det i auktionsbeskrivningen. Hon blev stött

Håller med. Hon borde tvättat den innan hon la ut annonsen. Källarlukt kanju  vara väldigt svårt att få bort. Men vi får hålla tummarna för att den är finfin.
  • iser

Har någon av er erfarenhet av LEGO overaller? Jag leder bud på en stl 74 men undrar lite hur de kan vara i storleken. Min dotter drunknar i pop storlek 80 men risken är att denna kan vara för liten...

• iser
    Raira skrev 2010-09-20 11:34:32 följande:
    www.tradera.com/auction/viewitempage.aspx?aid...
    denna var det som nu inte är min längre  bläää
    He he, det är ju bra att alla har olika smak så man kan få fula saker sålda på Tradera.

Usch, jag tror jag klantat mig. Mina auktioner har avslut i natt klockan 01:00 cirkus. Då lär de ju inte direkt öka så mycket de sista timmarna... Förstår inte hur jag tänkte när jag la ut dem.
  • iser
    zuperduperme skrev 2010-09-20 20:50:14 följande:
    serisöt. jag har en köpare som påstår att hon inte fått sin jacka för 17 kr. att jag lurat henne och om jag inte betalar tillbaka innan imorgon så ska hon polisanmäla mig. jag har sakt att jag kan betala tillbaka men att hon får stå för frakten då jag dock skickade jackan 2 gånger (den kom tillbaka pga av att hon inte hämtade ut den)
    Oj!  Fattar hon inte att måste hämta ut den?
  • iser
    zuperduperme skrev 2010-09-20 21:01:51 följande:
    ingen aning. kanske inte fick avin. jag vet ju att jag egentligen inte behöver betala tillbaka pengarna, men orkar inte med henne då hon e helt galen
    Första gången jag handlade på tradera så trodde jag att det skulle komma en pappersavi i brevlådan. men så är ju inte fallet, men det upptäkte jag snabbt. Usch, vilken köpare du fått om halsen! Hoppas jag inte råkar ut för henne.

Nyss ninjade jag för första gången. Känner mig stolt.  Vet inte om det räknas som kap dock? En Me and I tröja för 56 kr?
  • iser

usch om några timmar går mina auktioner ut. Bla en rosa windstopper fleece overall. Den ligger på 322 kronor nu. Jag förstår inte varför man lill lägga 320 kr på den.  De jag sett har legat på max 300.men det är väl kanske bara att tacka och ta emot?

• iser

Och en annn sak är att ett pop set med huvtröja, byxor, och tröja som jag skrivit är tvättblekta ligger på 160 kr. Jag blir nervös för att köparen blir missnöjd. Men jag har iofs skrivit i vinnarmailet att jag absolut är resonabel om någon är missnöjd. men var ska man sätta gränsen?

Svar på tråden Traderatråden nr 16