Inlägg från: Liten latte |Visa alla inlägg
  • Liten latte

Traderatråden nr 16

När jag går in på tradera och söker på något, så kommer det ofta upp ett felmeddelande, "oj, något gick visst fel", tror jag det står. Det sker väldigt ofta, går inte att få upp några auktioner trots att man vet att det finns.

Är det någon mer som märker av det? Eller är det något fel hos mig?

• Liten latte
    TinkyWinky skrev 2012-02-07 06:22:03 följande:
    det är ett fel tradera har just nu tydligen, har sett ett meddelande om det på T men det va ngn vecka sen. de försöker iaf fixa det.
    okej, då är det inte bara hos mig då det krånglar...
  • Liten latte
    Luktärten skrev 2012-02-21 21:53:44 följande:
    Såg att Tradera ska ta bort osåltavgiften för de 100 första auktionerna varje månad. Perfekt, då vågar man ju lägga ut även när det brukar gå sämre på T.

Jag tycker också det är bra! Törs man hellre chansa! 

• Liten latte
    fjonkelina skrev 2012-02-29 08:23:47 följande:
    Har fått hem svarta strumpor nu som var efterlängtade. Men dom är av tjock frotte och inte alls vad jag trodde att det skulle vara. Läste igenom objektsbeskrivningen igen och där står verkligen ingenting om att det skulle vara frottestrumpor. Blir så irriterad på folk som gör så. Bara hoppas att säljaren har lust att köpa tillbaka dom nu.

Stod det att det var i något annat material då?
  • Liten latte

Jag tycker det är hur bra som helst att Tradera ska ta bort osåltavgifterna!

Även om det "bara" är på 100 annonser i månaden, så vågar man ju hellre chansa och lägga ut då.
    Det har ju varit en del diskussioner och önskemål att de ska ta bort osåltavgifterna länge, och nu när de faktiskt gjort det, så klagar alla på det och hotar med att lämna Tradera för gott. Varför?

Har jag missat något? Visst, de har höjt avgifterna för vissa specialtillval, som tex highlight och utvalt objekt. Och de kommer nu ta provision för objekt som säljs för 1-9 kr. 
    För min del spelar det ingen roll då jag aldrig köpt till något tillval och man får väl helt enkelt lägga ut annonser för mer än 9 kr då. Så jag kan bara se det här som en positiv förändring och kommer nog börja lägga ut annonser igen!
    Har haft ett rätt långt uppehåll nu från att sälja just för att osåltavgifterna äter upp av själva vinsten man gör..

• Liten latte
    fjonkelina skrev 2012-02-29 20:05:21 följande:

Jo det tycker jag nog. Om det är frottestrumpor men ingenting står om det i annonsen eller objektsbeskrivningen så är det fel av säljaren. Man kan ju inte förutsätta att det är något annat än vad som står och vad som visas i annonsen,eller? Det är väl därför som det ska vara tydlig beskrivning av det man säljer.

Jag förstår din besvikelse, och säljaren kanske går med på återköp!
    Men jag tycker nog inte heller att om säljaren inte skrivit vilket material det är i, så är du ju inte lurad.
    Eller vad menar du att det stod i objektbeskrivningen som gjorde att du förutsatte att det inte var frotté?

Klart det är bäst med utförlig beskrivning, men står det inget, så är det kanske bäst att fråga innan man budar.. Det är lika med storlekar tycker jag.. Köper man ett par jeans i storlek 28/32, så är det ju inte säkert de passar klockrent, eftersom det skiljer sig lite ibland mellan olika märken och material.. Men det är väl ändå mitt ansvar att försäkra mig om att det är rätt mått om det nu inte står i annonsen..

Hoppas det löser sig för dig iaf!   
  • Liten latte

Det finns väl en funktion där man kan spärra folk från att buda på ens auktioner?
    Finns det inte någon funktion så man själv inte kan buda på någon annans auktioner? Har haft att göra med en så idiotisk säljare så jag vill absolut inte ha med den att göra.. Så det vore bra om man kunde spärra sig själv så att man inte kan buda på dennes auktioner ifall man glömmer bort aliaset...

• Liten latte

VARFÖR blir det massa frågetecken i annonsen när man lagt ut den?
    Så irriterande när man måste gå in och ändra VARJE annons! 

• Liten latte

Behöver råd av er!

Jag har fått negativt omdöme av en säljare..och vet inte hur jag ska göra.. Den hade automatisk vinnarmail, och jag betalade vinstsumman och frakten som stod i det. 28+48 kr, betalade 2 dagar efter att jag vunnit.

Hörde inget på ett par dagar men tröjan kom och såg ok ut...dock lite mer använd än vad som stod i annonsen..
    I allafall, fick sen ett otrevligt mail om att jag minsann fick betala 12 kr extra i frakt, för det hade gått på 60 kr.
    Jag svarade inte direkt, och sen dan efter hade fått negativt omdöme där det stod att jag inte betalade för mig och var oseriös och dum i huvet..

Förtjänar jag det? Jag tycker att säljaren kunde hört av sig innan den skickade paketet iaf. För det tog ju som sagt ett par dagar innan jag betalade. Eftersom jag vann tröjan så billigt så förstår jag om säljaren är missnöjd, vinsten blev ju inte så stor..

Har inte mailat säljaren, tycker det kändes lite obehagligt och vill inte ha mer kontakt.. Men borde jag det för att få försöka få den att ta tillbaka det dåliga omdömet?   Går det ens att göra så? 

• Liten latte

Hur går det för er med försäljningar nu?

Jag funderar på att lägga ut lite damkläder, är det någon mening med det? Visserligen kostar det ju inget numera om man inte får det sålt...men det är ju lite jobb med det!  

Har massor av sommarkjolar och även en hel del jeans jag skulle kunna tänka mig att sälja.. Säljer det? 

Svar på tråden Traderatråden nr 16