Inlägg från: Liten latte |Visa alla inlägg
  • Liten latte

Traderatråden nr 16

Smilla1976 skrev 2012-04-12 16:04:28 följande:

Ett riktigt fett neg omdöme behöver hon! Du får fila på formuleringen... Håll koll på hennes omdömen, kanske är dags att höra av sig till Tradera och ev polisanmäla om hon sysslar med någon form av bedrägeri! Det kanske är flera som har blivit lurade och då är det ju brottsligt... men det behövs nog att det är flera som kan vittna om detta..

Ja..ska fundera ut något bra att skriva! 
    Tänkte ett tag att det måste vara en bedragare! Men hon har 800 positiva omdömen, och nu senaste två veckorna har det ramlat in kanske 10 negativa, men minst lika många positiva...Skumt!! 
  • Liten latte
    1638 skrev 2012-04-26 21:37:46 följande:

... i sista stund så du inte får hämnd omdömme? Kan inte låta bli att tyckasånt är fegt.... fått sånna själv utan någon som helst kontakt från köparen under 59 dagar...
    Och då säljer jag som företag o erbjuder enl lag ångerrätt, retur frakt o pengar åter..... 
    I vissa fall är det kanske fegt... Men om man haft oturen att råka ut för en riktigt idiot till köpare/säljare som inte är intresserad av att lösa situationen på ett bra sätt utan bara vill tjafsa och vara otrevlig. å kan jag känna att jag också skulle lämna omdöme i sista stund, för att slippa få ett tråkigt hämdomdöme..Tyvärr lämnar ju många ett sånt utan att ha anledning till det!
  • Liten latte
    Scruffy skrev 2012-04-26 21:47:43 följande:

Tja, tyvärr finns det många som är barnsliga och lämnar hämdomdömmen.
    Jag har nu lämnat ett negativt omdömme då köparen aldrig betalade auktionen, trots flera påminnelser.

Jag som sköter mig exemplariskt vill inte riskera att få ett negatvit tillbaka när jag inte har gjort något fel.
    Personen är givetvis även spärrad hos mig för all framtid.     

Tyvärr är det ju så att man många gånger har avstått från att lämna negativt omdöme just för att man inte vill riskera att få ett tillbaka..Dumt, för då ser ju den som misskött sig ändå ut att vara seriös...
  • Liten latte
    Indiansommar skrev 2012-04-26 21:55:20 följande:
    Nu är tråden lång och jag har inte läst allt!!! Det jag irriterar mig på Tradera är när man bjuder ut en vara som väger under 20 g för 1 kr och sedan tar 89 kr i frakt!! Anmälde auktionen till Tradera för den annonsören hade detta på alla sina auktioner men de gjorde inte ett skit åt det =(
    Ibland tar vissa ut en avgift för exempelvis emballage, men att ta ut över 80 kr extra mot vad portot skulle kosta är inte ok bara för att man vill betala mindre avg till Tradera. 

Nä det är jäkligt irriterande!! Om jag ser en annons med onormalt dyr frakt så klickar jag bort den illa kvickt..hur görna jag ön skulle vlja ha den. Såna där ockerpriser godtar jag inte.

Sen tycker jag även det är dumt med de som skriver 24 kr i frakt, men sedan längre ner  i annonsen skriver "fraktkostnaden kan komma att ändras". Och sedan när man vunnit så får man betala 60 kr i frakt..det är också att luras tycker jag..  :-/
  • Liten latte
    milizza skrev 2012-04-29 11:24:35 följande:
    Nu måste jag gnälla lite!!!

Men jag är så förbaskat trött på människor som inte svarar på frågor när dom har auktioner ute. Ville bjuda på en kofta..men det stog behöver sys lite. Klart som f'n man vill veta vad som ska sys. Har skickat flera mail, men inget svar.
    Oh vad trött jag blir!

Jag är också trött på såna!
    Tex när det ligger ett par jeans ute och det inte står vilken storlek. Mer än att dom ligger under 28/29.
    Men man vill ju gärna veta vilken av de storlekarna det är! Och gärna beninnerlängd. Och så får man inte svar på det trots ett vänligt mail. Dåligt! Men dom får väl skylla sig själv.

Sen fattar jag inte dom här som prutar på Tradera! Hade en helt ny huvtröja ute för 50 kr. Fick ett mail av en tjej som kunde tänka sig att ge 20 kr + frakt.. Sånt bemödar jag mig inte ens att svara på....
  • Liten latte
    Allt skrev 2012-04-29 08:58:35 följande:
    Hej alla!

Mina auktioner går så dåligt, kan man avsluta dem gratis ? Precis som man inte får nån avgift för de första 100 osålda i månaden? Nån som vet?

Jag tror att man kan avsluta dom utan att det kostar något, bara det inte överstiger de första 100 annonserna.
  • Liten latte
    Smilla1976 skrev 2012-05-01 09:23:18 följande:
    Mmmm..är det så tycker jag det är så oseriöst! Bjuder själv aldrig på sådana auktioner när man inte samfraktar eller det är hög fraktkostnad!  Skönt att Tradera försöker stävja detta med ockerfrakter som ju blev en följd av att man höjde avgiften till Tradera för länge sen, så började vissa ta ut högre kostnad för frakten istället och stoppa det i egen ficka. Men det är ju inte tillåtet numera..
    Blir så irriterad när man hittar en annons som man blir intresserad av och så går frakten på 69 kr..Fast man vet att det skulle räcka med 24 max 36 kr.
  • Liten latte
    elinaehn skrev 2012-05-02 19:23:09 följande:
    Men alltså jag har lagt ut superfina barnskor i hittills har annonserna noll besökare???

Hur länge har dom legat ute då?

Jag har också få besökare på mina annonser...Legat ute en vecka och det är kanske 7 som kikat...Trist..

Är det mycket rea i butiker nu eller vad? Tänkte ifall folk hellre köper där...
Svar på tråden Traderatråden nr 16