Inlägg från: Liten latte |Visa alla inlägg
  • Liten latte

Traderatråden nr 16

Hanniz skrev 2012-03-23 19:31:44 följande:
    Sitter och förbereder en hel massa auktioner...

Har ni någon favorit-veckodag att ha avslut på?

Näe..har faktiskt inte det! Har märkt att det kan bli lika bra bud på auktioner som slutar tisdagförmiddag som söndagkväll... Så jag tror inte det hänger på vilken dag auktionerna avslutas, utan det gäller att rätt personer ser dom! =) 
  • Liten latte
    Medusan skrev 2012-03-20 17:11:45 följande:
    Nej du förtjänar det såklart inte och om hon är det minsta seriös så borde hon inse att hon ska ta bort det omdömet. Maila henne och förklara reglerna så att hon förstår att du inte gjort något fel.

Hennes agerande är så oseriöst och korkat att jag tycker att hon borde få ett negativt omdöme tillbaka. Jag hade satt ett negativt omdöme på henne och sen bara låtit det vara för att andra ska få se vilken oseriös säljare hon är.
    MammaMor skrev 2012-03-20 20:38:46 följande:
    Helt obefogat. Du har rätt.

Nä jag blev jättebesviken på säljaren! Skönt att ni inte tycker att jag gjorde fel!
    Jag kan väl förstå säljaren att hon inte ville förlora på frakten i och med att det blev så lågt pris, men tycker det är fel att kalla mig oseriös och att jag inte betalar för mig.. Jag betalade ju det som stod i annonsen! Och hon godkände det eftersom hon skickade paketet!
  • Liten latte

Hade avslut för några dagar sedan. Gick jättedåligt!! Är det för tidigt med sommarkläder? Shorts, kjolar, linnen mm...?

• Liten latte

Jag är så fruktansvärt trött på en säljare nu.. Vann en jacka för mer än en månad sen nu, betalade den samma dag som jag vann den. Och sen har det varit tyst.. Ingen jacka har kommit trots massor av mail.. Säljaren går inte att få tag på!

Nu var det väl ingen enorm summa, men jag har ändå ingen lust att slänga 100-lappar runt mig utan att få det jag betalat för. Säljaren har bara positiva omdömen och det fylls på hela tiden. Men jag får inte min jacka! Blir tokig. 

Vad ska jag göra?

• Liten latte
    Medusan skrev 2012-04-08 15:29:02 följande:
    Finns det någon rabattkod på tradera nu när det är påsk? Det brukar finnas vid påsken men jag har inte fått något mail om det
    Fanns väl någon innan påsk.. Det var att man fick 50% rabatt på provisionen..Men nu har jag inte sett någon rabattkod...
  • Liten latte

Kan man polisanmäla någon som inte skickat de varor man vunnit och betalt? Är så fruktansvärt trött på den här säljaren så jag tror att jag aldrig mer ska köpa något på Tradera..
    Jag får ingen kontakt på något vis. Men omdömena strömmar in på säljarens sida, så den verkar ju skicka andras grejer. Men mig orkar den tydligen inte svara på varken mail eller telefon. Och inte heller skicka mina grejer..  

• Liten latte
    Elien skrev 2012-04-09 08:28:03 följande:

vänta tills på tis tror jag finns en risk att hon är bortrest över påsk. Men hoppas du får din jacka.

Jo, det kan hon ju vara...Men jag har väntat typ 5 veckor nu...Och så länge kan hon ju inte varit bortrest...eftersom andra verkar få sina grejer när man läser omdömena..

Rynkar på näsan
  • Liten latte
    Smilla1976 skrev 2012-04-11 16:08:48 följande:
    Tycker alltid det är lika kul att hitta objekt med orimligt köp-nu pris... denna kanske inte var det värsta jag sett...men jag resonerar så, vill jag få något sålt till köp nu så sätter jag ett lockande köp nu, inte ett orimligt
    Obestämd

Obs! Inte min auktion:

www.tradera.com/liten-sot-jeansportmona-for-d...

Eller vad säger ni andra? Hur resonerar ni när ni sätter ett köp nu pris?

Hehe...såg du galgarna som samma säljare sålde? Tyckte 110 kr var lite väl mycket..

Sätter sällan köp nu, men när jag gör det så brukar jag dubbla utropspriset. Så typ om jag lägger ut en jeanskjol för 50 kr så blir köp-nu 100 kr.  Det känns rätt rimligt tycker jag iaf. Sen har det ju faktikst hänt att man fått sälja vissa saker för mer än vad köp-nu-priset var.. Det är lite kul! =)
  • Liten latte
    Smilla1976 skrev 2012-04-12 08:06:39 följande:

Japp, det var inga roliga grejer hon sålde direkt, massa loppis typ... galgarna var i saftigaste laget Obestämd

Tänkte på dina varor som du inte hade fått Liten Latte: Lägg ett negativt omdöme precis innan det har gått 60 dagar så hon inte kan lämna ett hämndomdöme på dig... om auktionen slutade 22/1 kl.19.00 så lägger du omdömeet 60dagar senare kl.18.58 eller nåt..... det kan hon ju ha eftersom hon uppenbart ignorerar dig! Räkna ut noggrant och lägg in kom i håg i kalendern!

Ja, jag är så irriterad på den här säljaren! Det värsta är ju att hon får massa positiva omdömen hela tiden. Så varför ignorerar hon mig?
    Fast det har faktiskt dykt upp ett par negativa omdömen också, de har skrivit att de betalat men inte fått varorna.. Så helt ensam är jag inte.. Men varför skickar hon inte åt vissa? 
    Och eftersom hon skulle skicka med DHL, så har paketet inte försvunnit på posten, utan hon bara struntar i mig. Så frustrerande!! 
  • Liten latte
    Bellaize skrev 2012-04-15 21:33:02 följande:
    Överväger att bojkotta Tradera eftersom de inte vidtar åtgärder mot användare som så uppenbart fuskar.

Såg en POP-jacka som jag lade i minneslistan. Sedan missade jag ändå när auktionen gick ut. Någon dag senare såg jag en bild som jag kände igen - samma jacka på samma klinkersgolv. Jag gick tillbaka och kollade i minneslistan. Jodå, samma jacka, samma bild OCH - samma säljare.

Jag gick då in och tittade på personen som budade hem jackan något dygn tidigare. Gissa om denna användare BARA hade budat hem saker från den här säljaren. När jag gick in och tittade på säljarens tidigare auktioner har fuskanvändaren vunnit en hel del kläder, men också varit med och trissat på v-a-r-e-n-d-a auktion.

Anmälde den nya jackauktionen till Tradera. De hade en vecka på sig innan den gick ut. Ingenting hände. Anmälde den på nytt när det var ett dygn kvar. Ingenting hände. Var inne och tittade på de här användarna nu ett tag senare. Båda finns kvar. Och fuskanvändaren både vinner och trissar på säljarens auktioner.

Åh, jag är så arg!

Jag har också sett ett par sådana fall.. Två stycken som vunnit massor av saker av varandra och lämnat bra omdömen.. Flera gånger på varje grej... Är ju så¨uppenbart att det inte är seriösa affärer.
    Så trist! Men bojkotta tror jag nog inte jag ska göra..man får vara lite skärpt och göra sitt bästa för att inte bli lurad.. Dock inte så lätt alltid...

Svar på tråden Traderatråden nr 16