Inlägg från: Fins Mamma |Visa alla inlägg
  • Fins Mamma

Traderatråden nr 16

gick ok ändå med mina avslut.... skönt det

~♥*♥~ Josefin~♥*♥~
  • Fins Mamma

åh vill ha snabba betalningar denna gång så jag blir av med sakerna!

~♥*♥~ Josefin~♥*♥~
  • Fins Mamma

var på hemköp och postade ett paket nyss. de har typ som mailingbags som man får ta där, posten har ngn kampanj igen.  Tips! (borde finnas på fler ställen

~♥*♥~ Josefin~♥*♥~
  • Fins Mamma
    Medusan skrev 2010-07-09 22:16:06 följande:
    Det här är en kanpanj de hade för ett par veckor sedan och det gällde bara över en helg så det är inte som med det du beskriver
    har du fått fakturan? det ska väl ananrs dras av när vi får fakturorna vad jag förstått
    ~♥*♥~ Josefin~♥*♥~
  • Fins Mamma

kommer ni ihåg hon som jag skrev om tidigare i veckan som budade på en massa saker som hon ville betala den 22da? fick henne att betala själva vinstsumman o så resten av summan och frakt skulle jag få på måndag. nu har honbörjat buda på saker som har avslut den 15de o skrev ok för denna gången men sen äre slutbudat o jag vill ha pengarna den 16de.. för jag behöver penagrna och sakerna står ivägen!

nu blev hon sur och skrev att jag faktiskt har skrivit i mina annonser attd et är 5dagar man har på sig att betala. och att hon ej får pengar förän den 20de

svarade

fast då får du isf betala de du vunnit tom den 10de så skickar vi dem o börjar om på en ny kula då. 
    står även att samfrakt gäller inom 7 dagar. du har nu väntat med samfrakt i 20 dagar o vill alltså ha 5 dagar till? vi hade ju pratat om att du skulle betala till min väns nordeakonto på måndag så jag kunde skicka det...

fick till svar att:

Jo men då får jag ju betala dubbel frakt, jo jag vet  att det gör det, jo tack det vore snällt så kan du inte va lite hygglig , tänker faktiskt inte
    lura dig om det är det du tror, jag har fler på tradera som har så lång samfrakt o längre o för dem har det inte varit nåra problem.
    Så det vore jättesnällt om du kunde avvakta  o se om jag vinner den 15 oxå,
    jo jag vet men har inet så mycket kontakter kvar nu , var tvungen o köpa lite mat osv

eftersom hon bet de 98 kr i tisdags så lät jag henne buda på ngr som ändå skulle gå ut igår eftersom hon ändå budat på varor som går ut imorrn...   men blir´spärr igen på henne

borde finnas staplar på köpare också!!!!!!!!!!

~♥*♥~ Josefin~♥*♥~
  • Fins Mamma
    Viktorsmamma skrev 2010-07-10 13:26:02 följande:
    Hur fan ska jag göra?

sålde en tröja för YNKA 9kr + 12frakt

köparen har EJ betalat, fått 2 påminnelser men har bara gått 9dar sen hon vann den men har BARA 3 dar som betalning ska ske på.

hon har ej svarat på mail el. sms eller betalat...

hur länge ska man vänta innan man sätter e

SMS????? tänkte om personen har mobilnr? de är säkerligen på semester eller liknande
    ~♥*♥~ Josefin~♥*♥~
  • Fins Mamma
    AnnelieTyresö skrev 2010-07-11 02:58:00 följande:
    Så trist, vann 3 plagg från en säljare som inte hade nån bild, men jag tänkte hur illa kan det vara?
    Bara jag som budade så jag fick plaggen för 1kr å frakt 24kr. Så jag satte in pengarna på hennes konto å ff har inga kläder kommit, å nu har barnet inte den strl längre :(
    Jag har påmint säljaren om att skicka 2 ggr, får inget svar.

så pengarna ville säljaren ha, men kan inte skicka kläderna?

Hon verkar ju vilja lägga ut dem igen å kanske då få mer för dem, om hon har en bild denna gång.

Så hur ska jag göra, be om att få pengarna tillbaka, eftersom barnet ändå inte kan ha vinsten längre?
    Eller räknas det då som om jag inte vill fullfölja köpet?
    undrar också när auktionen avslutades. ( tänkte på om det gått så lång tid att barnet växt ut dessa kläder) 

smsa till ev mobilnr? och säg som det är att du låter henne behålla kläderna men att du vill gärna ha tillbaka pengarna isf,,, ( för sådant lär de ej komma undan med även om det är småsummor!!!)
    ~♥*♥~ Josefin~♥*♥~
  • Fins Mamma
    AnnelieTyresö skrev 2010-07-11 15:37:59 följande:
    Den avslutades för ca 30 dgr sedan.

Får nog kika på ett mobilnr å be henne sätta över cash..
    länk t auktion? så man kan kolla så man slipper bli lurad
    ~♥*♥~ Josefin~♥*♥~
  • Fins Mamma
    tessum skrev 2010-07-11 20:11:55 följande:
    Någon som testat att lägga ut böcker?

La ut lite verklighetsbaserade böcker så det ska bli spännande att se hur det går.

Kanske hade för högt utrop med 25:- och 49:- för köp nu? Men det är värt ett försök Skrattande
    jag brukar sälja pocket, oftast går de för utrop ( ill ju abra bli av med dem så jag sätter ut för 1 kr..) men vissa går högre...
    ~♥*♥~ Josefin~♥*♥~
Svar på tråden Traderatråden nr 16