StaffenAssar skrev 2010-08-04 22:09:24 följande:
Anade nästan det

Ingen fara, det är ju sommar

Då har man bättre saker för sig än att sitta framför datorn (säger jag som nyss har spammat denna tråd totalt

)
Han är inte mätt sedan januari och då var han 96 cm, men han har vuxit minst 5 cm sedan dess om inte mer. Räknar med att han ska växa lite till innan vintern också

Det är så himla svårt med overallstorlek tycker jag! Särskilt när man byter märke, han har bara haft pop och reima overall tidigare, och reiman är ju stor. Den hade han stl 98 förra vintern och 92 förrförra, så då tänkte jag först att 104 skulle bli bra men sedan frågade jag i dansktråden och fick rådet att ta stl 110 för att kunna ha hela vintern. Han kommer ju absolut kunna ha stl 104 i början av vintern, men är orolig att han ska växa ur den mitt i. Fast iofs så kan han ju kanske ha den i början och så plockar jag fram 110:an mitt i sådär... *funderar*
Hur lång är din?
104 men som sagt jag provade rainbowjackan i 110 i den var riktigt bylsig.
Ska se om jag kan muta honom att prova overallerna oxå sen efter det får jag väl avgöra vilka som får bo kvar o vilka som ska flytta.
Kanske kommer en reima få flytta in <3 gillar de mycket men som sagt har alldeles för mycket kläder här.
Har sjukt tråkigt så jag kan ju radda upp en del då
5 overaller (eller 6)
5 jackor, men hör o häpna bara 2 par t'ckbyxor...
Kanske borde ge mig ut på mer shopping istället för att rensa, det är ju inte ens mycket
sen hur många mololurvar det bor här, där snackar vi illa iaf 15 st